درخواست مهم پیشکسوت پرسپولیس از شاگردان یحیی

درخواست مهم پیشکسوت پرسپولیس از شاگردان یحیی

ابراهیم اسدی بازیکن سابق پرسپولیس که در اولین دوره لیگ برتر و هفته گذشته تک گل شاگردان علی پروین به فیرسپاس را به ثمر رساند تا این تیم با یک امتیاز بیشتر از استقلال قهرمان شود. خبرورزشی درباره شباهت وضعیت امروز لیگ برتر پس از بیست سال و آخرین بازی پرسپولیس مقابل فجر (مانند سال 1381) اظهاراتی داشت:

چقدر از وضعیت تیم پرسپولیس اطلاع دارید؟

خدا را شکر شرایط تیم خوب است و بعد از اتفاقات تلخی که در دیدار با آلومینیوم اراک رخ داد، این تیم با روحیه خوبی تمرین می کند. حیف که پرسپولیس شانس قهرمانی در جام حذفی را از دست داد و توانست یکی از فینالیست های این دوره باشد. البته استقلال نتوانست به فینال برسد.

به نظر شما پرسپولیس برای ادامه مسابقات باید چه شرایطی داشته باشد؟

مطمئناً همدلی، رفاقت و اتحاد بازیکنان پرسپولیس در شش دیدار آینده بهترین اتفاقات را رقم خواهد زد. نگاهی به دیدار پرسپولیس و استقلال نشان می دهد که پرسپولیس به جز یکی دو تیم سخت، بازی های سختی پیش رو ندارد. اما استقلال 4 بازی سخت مقابل سپاهان، فولاد، آلومینیوم اراک و مس رفسنجان دارد که کار را برای این تیم سخت می کند.

پرسپولیس چقدر باید به قهرمانی امیدوار باشد؟

صد در صد باید تا آخرین لحظه امیدوار باشم. اگر بچه های پرسپولیس به قهرمانی امید ندارند از این به بعد در مسابقات شرکت نکنند. فوتبال 90 دقیقه است و گل 90 دقیقه به اندازه یک گل یک دقیقه ارزش دارد و مهم نیست. پس باید تا آخرین لحظه منتظر بمانیم و امیدوار باشیم. پرسپولیس تا اینجای کار به خوبی توانسته استقلالی ها را تعقیب کند و حالا با کوچکترین لغزش استقلالی ها این تیم می تواند برای ششمین سال متوالی هوادارانش را با قهرمانی خوشحال کند. هنوز دیر نشده و باید امیدوار باشیم.

چه عواملی می تواند در این زمینه بیشتر روی تیم پرسپولیس تاثیر بگذارد؟

قطعا نقش اصلی این داستان را کادر فنی یحیی گل محمدی، حمید مطهری، کریم باقری و افشین پیروانی بر عهده خواهند داشت. آنها باید تیم کاری را در بالاترین سطح نگه دارند. با دو یا سه برد روحیه بالایی به دست می آوریم و می توانیم تا پایان فصل با قدرت ادامه دهیم.

در اولین فصل لیگ برتر گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر رساندید و استقلال در دیدار مقابل ملوان با تساوی به پیروزی رسید. در مورد این مسابقه و اتفاقات آن صحبت می کنید؟

آره! برای همین می گویم باید تا آخرین لحظه بجنگی. قبل از بازی با فجر سپاسی (آخرین بازی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر) به دلیل جراحی مینیسک حتی یک مسابقه هم بازی نکرده بودم اما در روز بازی مچ پای اسماعیل حلالی دچار اعوجاج شد. دقیقا یادم هست که پای راستش بود. همین که این مشکل پیش آمد علی آقا پروین به من گفت ابراهیم بلند شو برو گرم کن. آقا پروین دوستی داشت به نام امیر که در یک شرکت هواپیمایی کار می کرد. او در آن لحظه پشت نیمکت تیم ما بود که به علی آقا گفت: «ابراهیم در این مسابقه بازی کند» … و بعد آقا پروین دوباره به من زنگ زد و گفت: برو بازی کن و مراقب باش. گل بزن.” فکر می کنم استقلال در آن طرف یعنی در انزلی پیروز شود.

مطمئنید از این کار لذت می برید؟

آره! من جوان بودم و بسیار با انگیزه. خیلی خوشحال شدم. بعد رفتم پیش داوود فنایی که مچش گچ شده بود و سهراب انتصاری هم کنارش بود. به هر دوی آنها گفتم: “خواب دیدم دارم بازی می کنم و گل می زنم.” سپس بازی شروع شد. حمید خان وقت گذاشت و ما را از اتفاقات بازی استقلال با ملوان مطلع کرد. می دانستیم که استقلال یک امتیاز از ملوان عقب است. از طرفی تیم فجر مقابل ما خیلی خوب بازی کرد و اگر اشتباه نکنم یکی دو بار توپ را به دروازه ما زد. علی آقا به من گفت از آخر خط برو وسط تا گل نخوری.

صحنه گلی که دیدید را توضیح دهید؟

در کودکی برهنه تمرین می کردم که آن موقع گل زدم. فکر می کنم در فیلم بازی هم مشخص است که به سمت هام کاویانپور رفتم و گفتم روی تیر افقی می ایستم و توپ را به آنجا می فرستم، می خواهم بروم. سپس توپ آمد و من ایستادم و گل زدم و گلم به قهرمانی منتهی شد. استقلال اگر مساوی می شد می برد اما خدای ناکرده پرسپولیس با گل من در دور اول پیروز شد. اتفاق ویژه این بازی برای من خوشحالی علی پروین بود.

تو چی میگفتی

ندیده بودم علی پروین از روی نیمکت مربیگری بلند شود. همیشه می نشیند و فقط پای راستش را تکان می دهد و حرص می خورد. معمولا دستشان را روی سینه می نشینند اما وقتی گل زدم دستش را روی سرش گذاشت و بلند شد. این صحنه را هرگز فراموش نمی کنم. بعد از مسابقه مرا در آغوش گرفت و گفت: برای همت دست تکان بده. البته یک جمله دیگر هم به من گفت که آن هم برایم بسیار ارزشمند بود.

چه جمله ای

او به من گفت: تو هم مثل من فوتبال بازی می کنی. علی آقا علاقه زیادی به هافبک های دو پا داشت و از آن زمان به بعد متوجه شدم که یک هافبک برای تیمی که می تواند با هر دو پا بازی کند چقدر اهمیت دارد.

آیا می دانید پرسپولیس در آخرین بازی این فصل مقابل فجر بازی می کند و همچنان پشت سر استقلال است؟

خیلی جالبه! نمیدونستم آخرین بازی با فجر بود! خوشبختانه بعد از بیست سال شرایط مشابه لیگ برتر اول است. شاید تاریخ تکرار شود. البته باز هم می گویم که این بستگی به همت و همت بچه های پرسپولیس دارد. دوست داریم جام را بالای سر کاپیتان پرسپولیس ببینیم اما اگر هم این اتفاق نیفتد چیزی از ارزش تیم ما کم نمی کند. به محض اینکه پرسپولیس توانست 5 فصل متوالی قهرمان لیگ ایران شود، خودش را ثابت کرد. این یک اتفاق کمونیستی است و هیچ تیمی در ایران موفق به شکستن چنین رکوردی نشده است. امیدوارم بازی آخر با فجر دوباره خاطره پرسپولیس و هوادارانش باشد.

دیدگاهتان را بنویسید