درخواست 198 سازمان فلسطینی و بین المللی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی


ساعت: 06:26
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914127

ده ها نهاد فلسطینی و بین المللی از دادگاه کیفری بین المللی خواسته اند تا جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین را بررسی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش فلسطین الیوم، 198 سازمان فلسطینی و بین المللی از کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین المللی و سیلویا فرناندز دی گورمندی خواسته اند تا جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه جامعه مدنی و ملت فلسطین را بررسی کنند.

بر اساس این گزارش، این نهادها در یادداشتی به دیوان کیفری بین‌المللی خواستار محکومیت علنی اقدامات رژیم صهیونیستی در تلقی نهادهای جامعه مدنی فلسطینی به عنوان تروریسم و ​​همچنین مجبور کردن اسرائیل به خروج از این تصمیم هستند.

این نهادها همچنین خواستار آن شدند که جنایات اسرائیل در جریان حمله نظامی غیرموجه خود به نوار غزه در سپتامبر 2022 در تحقیقات جاری در مورد وضعیت فلسطین گنجانده شود.

در این یادداشت بر لزوم تسریع در بررسی وضعیت فلسطین تاکید شده و تصریح شده است که تمامی جنایات مرتکب شده در فلسطین از جمله سرکوب نهادهای فلسطینی به عنوان اقدامی غیرانسانی، جنایت نژادپرستی علیه بشریت تلقی شده و باید توسط جنایتکار بین المللی مورد پیگرد قرار گیرد. دادگاه دادگاه باید مطالعه شود.

همچنین نهادهای فلسطینی و بین المللی فوق خواستار اتخاذ تدابیر مناسب در چارچوب دیوان کیفری بین المللی برای جلوگیری از اقدامات و اقدامات نژادپرستانه نظامیان صهیونیست در ارتکاب جنایات جنگی و ضدبشری بیشتر علیه ملت فلسطین شدند.

لازم به ذکر است در حالی که رژیم صهیونیستی همواره حملات وحشیانه ای به مناطق فلسطینی انجام می دهد و کودکان فلسطینی قربانیان اصلی این حملات هستند، دولت های غربی مدعی حقوق بشر چشم بر این جنایات بسته اند و طوری رفتار می کنند که گویی هیچ حقی وجود ندارد. نقض نمی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید