دردسر جدید داریوش مصطفوی

دردسر جدید داریوش مصطفوی

شهاب عزیزی هادم، رئیس برکنار شده فدراسیون فوتبال، در شهریور 1400 با صدور احکامی به اعضای کمیسیون بدوی و تجدیدنظر، صدور پروانه حرفه ای فدراسیون فوتبال را منصوب کرد.

در بند دو ماده 58 اساسنامه فدراسیون فوتبال که مربوط به رکن مجوز می باشد آمده است: رکن مجوز شامل یک هیئت بدوی و یک هیئت تجدیدنظر است. هر یک از شوراهای بدوی و استیناف متشکل از یک رئیس، نایب رئیس و حداکثر سه عضو است که به پیشنهاد رئیس فدراسیون و تأیید رئیس فدراسیون منصوب می شوند.

اخیرا میرشاد ماجدی، رئیس فدراسیون فوتبال در نامه ای خطاب به حسن کامرانی فر از وی پرسیده بود که آیا تصمیمات صادر شده برای اعضای کمیته های استیناف و مجوزهای حرفه ای در دوره عزیزی هادم مورد تایید هیئت رئیسه فدراسیون است؟ در این نامه: با بررسی های انجام شده اعضای محترم کمیسیون بدوی و شکایت مبنی بر صدور مجوز حرفه ای به باشگاه ها فاقد مجوز در هیات مدیره فدراسیون هستند.

ماجرای دلهره آور داریوش مصطفوی/ حکم را از عزیزی هادم گرفتم; بعد از مغز خودم نقل قول کردم!

این اتفاق در شرایطی رخ داد که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال 2022 به دلیل شدت اعضایی که عزیزی هادم در کمیسیون بدوی و تجدیدنظر برای آنها محکوم شده بود و همچنین نظر نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در آخرین روزهای اسفند ماه سال گذشته فعالیت کمیته مجوزهای حرفه ای در فوتبال ایران را به حالت تعلیق درآورد. همچنین ممکن است پس از بررسی گزارش های مربوط به فعالیت کمیته های مجوزهای حرفه ای اول و دوم در AFC فوتبال ایران با جرایمی مواجه شود.

نکته مهم این است که با توجه به پاسخ دبیرکل فدراسیون در پاسخ به نامه مجیدی، عواقب تصمیم اعضای کمیسیون بدوی و استیناف بدون تایید هیات مدیره فدراسیون مانند حذف سرخابی ها از آسیاست. و با این مصوبه افرادی را در کمیته های مذکور منصوب کرد.

داریوش مصطفوی، رئیس کمیسیون استیناف پروانه های حرفه ای با بیان اینکه در زمان دریافت حکم از عزیزی هادم از تصمیم هیئت مدیره مطلع بوده است، گفت: من نمی دانستم. رئیس فدراسیون به جای من حکم صادر کرده است و این حکم در هیئت مدیره تایید شود یا خیر به من بازگردانده نمی شود. ما فقط در دوران ریاست عزیزی هادم چنین حکمی دریافت نکردیم بلکه در حکمی که در دوره تاج و بهاروند گرفتیم که بر خلاف مصوبه هیات مدیره صادر شد.

وی ادامه داد: متن هر سه تصمیمی که برای کار در این کمیسیون در دوره آسیا، هادم، تاج و بهاروند دریافت کردیم مشابه است و پیگیری نکردیم که نظر هیئت را خواسته اند یا خیر؟ حکم را در دوره عزیزی هادم طبق جملات قبلی دریافت کردم و سپس مغز خودم و شباهت آن را با جملاتی که در دوره تاج و بهاروند دریافت کردم را نقل کردم. من دنبال این نبودم که ببینم چه عضو قانونی دارد یا هیئت مدیره تایید کرده یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید