درصد زوجینی که به دادگاه های خانواده در البرز مراجعه می کنند، نگران جمعیت هستند. تنهایی 13 میلیون جوان کشور


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856274

زهرا مولایی با بیان اینکه درصد مراجعه زوجین به دادگاه های خانواده در البرز نگران کننده است، گفت: آموزش قبل از ازدواج باید در استان افزایش یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ زهرا مولایی کارشناس حوزه جمعیت و خانواده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: بر اساس آخرین آمار 13 میلیون جوان در کشور داریم و این آمار به شدت نگران کننده است.

وی ادامه داد: اگر زنی قبل از 45 سالگی ازدواج نکند دچار تجرد مطلق می شود و این آمار در کشور رو به افزایش است.

ملا افزود: بسیاری از زنان به دلیل استقلال مالی خود تجرد را انتخاب می کنند و این یک دغدغه جدی برای جامعه و جمعیت کشور است.

وی گفت: این زنان در آینده در زندگی خود بسیار تنها خواهند بود و از تصمیم خود برای ازدواج در میانسالی پشیمان خواهند شد.

وی بیان کرد: والدین باید دختران خود را در سنین پایین تشویق به ازدواج کنند چرا که با افزایش سن سطح توقعات افزایش می یابد و ازدواج محقق نمی شود.

ملا ادامه داد: برخی از این آمارها نیز مربوط به زنان مطلقه است، چرا که آستانه تحمل زوجین پایین است و زندگی با هر مشکلی تباه می شود.

این کارشناس درصد مراجعه زوجین به دادگاه های خانواده در البرز را نگران کننده دانست و گفت: آموزش قبل از ازدواج باید در استان افزایش یابد.

وی افزود: مشاوره ازدواج نیز باید اجباری و بسیار سخت گیرانه باشد تا بتوانیم آمار طلاق را کاهش دهیم.

وی گفت: هزینه پیشگیری بسیار کمتر از هزینه درمان است. هزینه مشاوره و سمینارهای قبل از ازدواج بسیار کمتر از هزینه طلاق است، بنابراین باید روی آن کار کنیم.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: ازدواج یک سنت الهی است که در صورت تحقق آن عاقلانه و عاقلانه ثمرات بسیار مفیدی برای زوجین به همراه دارد، پس در انتخاب صحیح آن دقت کنید تا در زندگی دچار مشکل نشویم. البته همه خانواده ها مشکلاتی دارند که نحوه برخورد با آنها متفاوت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید