درگیری های مردم؛ معضل بزرگ پروژه تقاطع دهداش/ طلسمی که راه و شهرسازی بر هم زده است


ساعت: 16:03
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۸
کد خبر: 1916722

پروژه تقاطع همسطح پس از گذشت 2 سال از معدنکاری به دلیل درگیری و کمبود زمین هنوز محقق نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس یکی از پروژه های عمرانی شهر کهگیلویه احداث تقاطع غیرهمسطح چهار خروجی دهدشت (دهدشت سوق) است که پس از گذشت 2 سال از کلنگ زنی هنوز به دلیل درگیری و عدم تملک زمین به اتمام نرسیده است.


29 اسفندماه 97 با حضور مسئولان استانی و شهرستانی عملیات ساخت این تقاطع با 44 میلیارد تومان وام آغاز شد و مسئولان قول 18 ماهه افتتاح این پروژه را دادند. تا تاریخ افتتاح این پروژه در شریان حیاتی جاده ملی دهشت پاتاوه، عملیات همچنان ادامه دارد. اجرای آن به دلیل مخالفت ها و عدم تملک زمین توسط راه و شهرسازی آغاز نشده است.

fdb8192d 07ee 49b1 881f 1c8b8bcf1fef خبر خاکستری


استاندار کهگیلویه در دیدار با مخالفان این پروژه بر لزوم توجه ویژه وزارت راه و شهرسازی و معاونت کار و توسعه برای تسریع در رفع معارضات در روند ساخت این پروژه تاکید کرد. گفت: یکی از مهمترین و اساسی ترین دغدغه ها و مطالبات شهروندان تسریع در روند اجراست، این یک پروژه است و به هر دلیلی تاخیر در آن توجیهی ندارد.


عبدالعزیز موسوی کفت: اداره راه و شهرسازی فرصت دارد ظرف یک ماه اقدامات قانونی لازم را برای جمع آوری مراجع اداری و ساماندهی مطالبات مخالفان و رساندن آنها به معاونت ساخت و توسعه راه ها انجام دهد.


دادستان و انقلاب مرکز استان کهگیلویه با اشاره به اولویت قانون و توانمندی های قانونی در اجرای طرح عمومی که منافع مردم در آن لحاظ شده است، گفت: ضمن رسیدگی به مصالح و مطالبات مخالفان این طرح یکی از اولویت ها است و حوزه قضایی می تواند هرگونه ادعای حقوقی خود را پیگیری کند، اما در صورت عدم همکاری با پیمانکاران پروژه و ایجاد اختلال در روند کار، طبق ضوابط برخورد خواهد شد.


سعید کریمی زاد در خصوص ایرادات و تملک اراضی این پروژه افزود: این اطمینان بر اساس کارشناسی و بررسی نقشه و نقشه، مطالبات مالکان و تولیدکنندگان املاک به نرخ روز محاسبه و پرداخت خواهد شد.


با توجه به پایان مهلت یک ماهه سرپرست فرمانداری برای تعیین تکلیف این درگیری ها، ساخت و سازهای غیرکارشناسی که یکی از معضلات اکثر پروژه های کهگیلویه است که باعث حرکت لاک پشتی پروژه ها در این شهرستان شده است. مشکلات این پروژه؟


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید