دریافت مبلغی بالاتر از نرخ مصوب لباس فرم مدارس یزد تخلف است نیازی به تهیه فرم جدید نیست.



رئیس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه آموزش و پرورش نقشی در تعیین قیمت لباس فرم مدارس ندارد، ادامه داد: صنف خیاطان و تولیدکنندگان پوشاک یزد موظف به رعایت نرخ های اعلام شده توسط سازمان صمت و دریافت مبلغی مازاد بر این نرخ مصوب تخلف محسوب شده و طبق قوانین و مقررات با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: با هرگونه تخلف تولیدکنندگان لباس فرم مدارس با شکایت اولیای دانش آموزان از طریق واحدهای انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق، بازرسان اتحادیه تولیدکنندگان برخورد می شود. ، اداره نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت و سازمان جنایی دولت.

این پیمانکار ادامه داد: دریافت هر مبلغی بالاتر از نرخ مصوب تحت عنوان ایجاد طرح های اضافی، چاپ و دوخت لباس فرم مدرسه تخلف است مگر اینکه ایجاد طرح یا چاپ ویژه روی لباس مدرسه ابتدا به تصویب شورای اولیا رسیده باشد. کانون معلمان آموزشگاه و سپس نرخ مشخص و مجزا از صنف خیاطان برای آن تعیین شود که بر اساس آن تولیدکنندگان علاوه بر نرخ پایه لباس فرم مدارس مشمول دریافت این مبلغ می شوند.

وی در خصوص واحدهای دوخت لباس فرم مدارس نیز اظهار داشت: آموزش و پرورش نسبت به واحدهای تولیدی دوخت لباس فرم مدارس که دارای پروانه کسب هستند و هر ساله توسط سازمان صمت معرفی می شوند به مدارس اطلاع رسانی می کند و مدارس باید از ظرفیت این واحدهای تولیدی برای ورود استفاده کنند. انعقاد قرارداد دانشجویان باید لباس مخصوص خود را بپوشند و انعقاد قرارداد خارج از این چارچوب و بخشنامه تخلف محسوب می شود.

وی افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی به مدارس، اجباری برای تهیه لباس فرم جدید وجود ندارد و دانش آموزان در زمان بازگشایی مدارس می توانند از لباس فرم سال قبل استفاده کنند و اگر دانش آموزان مجبور به خرید لباس فرم مدارس از مدارس شوند، این موضوعی است که انجام می شود. از طریق انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق و واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در حوزه آموزش و پرورش قابل ردیابی است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان استان یزد با بیان اینکه استفاده از هر نوع پارچه خارجی در دوخت و ساخت لباس فرم مدارس توسط واحدهای تولیدی ممنوع است، تصریح کرد: والدین نیز می توانند فاکتور فروش را از واحدهای تولیدی دریافت کنند، زیرا با توجه به به هنر. . ماده 15 قانون نظام صنفی، هر واحد تجاری از جمله تولیدکننده پوشاک موظف است فاکتوری شامل مشخصاتی از قبیل نام و آدرس واحد تجاری، تاریخ، مبلغ دریافتی، نوع و مشخصات کالا یا خدمات ارائه شده را ارائه کند. و عدم صدور فاکتور تخلف محسوب می شود.

پیمان فر در خصوص اعلام دیرهنگام قیمت لباس فرم مدارس در یزد گفت: با توجه به پیگیری های آموزش و پرورش و اتاق اصناف، تقریباً یک ماه پیش بخشنامه ای به مدارس ارسال شد که از نرخ سال گذشته به عنوان یک نرخ استفاده می شود. ملاک تهیه فرم مدارس است و به محض اعلام نرخ جدید، قراردادها باید بر اساس آن تنظیم و تنظیم شوند.

وی یادآور شد: تعرفه اعلام شده از سوی سازمان صمت مربوط به لباس فرم مدارس شهرستان یزد است و سایر شهرستان ها باید طبق قانون نسبت به تعیین تعرفه لباس فرم مدارس در این شهر اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید