در استان زنجان فضای ورزشی کوچکی برای بانوان وجود دارد


ساعت: 14:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806759

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان:

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: در مقایسه با فضاهای ورزشی آقایان فضاهای کمی به ورزش بانوان اختصاص دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ غفر امانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; او گفت: «من معتقدم ورزش همگانی یک اصل اساسی برای سلامت انسان است.

وی با بیان اینکه ورزش همگانی برای ما در اولویت است، گفت: هیچ ارزش و رسالتی بالاتر از سلامتی نیست.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه بزرگترین محصول اداره کل ورزش و جوانان، تولید سلامت در سطح جامعه است، تصریح کرد: ایران در سطح جهانی با میانگین جهانی فاصله زیادی دارد. کشورهای در حال توسعه ورزش در جامعه

وی با اشاره به اینکه استان زنجان از میانگین کشوری در توسعه ورزش استان بالاتر است، افزود: مشارکت مردم در ورزش های سلامت و تندرستی در کشورهای توسعه یافته بالغ بر 80 درصد کل جمعیت است که متاسفانه 20 درصد در این کشور است. کشور.

امانی در ادامه با بیان اینکه آمار بیماری های غیرواگیر به شدت در حال افزایش است و فقر در جابجایی در بین عموم مردم بسیار زیاد است، ادامه داد: فقر در تحرک در بین زنان به دلیل ضعف های فرهنگی در جامعه بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه مکان های کمتری برای ورزش بانوان نسبت به آقایان وجود دارد، گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های من این است که مشارکت مردم در ورزش های همگانی را افزایش دهیم و آمار را به کشورهای پیشرفته نزدیک کنیم.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ورزش یکی از عوامل اصلی پیشگیری از بیماری های غیرواگیر است، ادامه داد: خودورزشی بدون مربی و حرکات نامناسب می تواند مضر باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید