در استان قزوین 100 عنوان کتاب در حوزه شهدا منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه هر شهید فجری است که در افق بهشت ​​طلوع می کند و پیام آور صلح است، گفت: شهدا ستارگان رهبری و مرهمی بر آلام اجتماعی هستند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه مادران شهدا بهترین الگوی زندگی هستند، ادامه داد: مادران شهدا نیز شاهدان ناخواسته ای هستند که با الهام از مکتب حضرت زهرا (س) با خدا معامله می کنند و فرزندان خود را می فرستند. در میدان های نبرد کفر ; چنین مادرانی در پیشگاه خداوند متعال از جایگاه ارزشمندی برخوردارند.

جامعه امروز نیازمند الگوی تربیتی مادران شهداست

اسماعیلی تاکید کرد: الگوی تربیتی مادران شهدا برای تربیت فرزندان نیاز اساسی امروز جامعه ماست چرا که از مکتب اهل بیت(ع) و مکتب عاشورا برای تربیت فرزندانی که شهادت را برگزیدند استفاده کردند.


425fa566 7ede 4369 8b85 d173aba74c9d خبر خاکستری

وی با بیان اینکه شهادت جانسوز در مسیر ارزش هاست، افزود: تکریم شهدا و خانواده های آنان نه تنها احیای ارزش های توحیدی و عدالت خواهی در جامعه است، بلکه تلاشی مقدس برای برافراشتن پرچم استقلال است. و رهایی از یوغ ظلم و اسارت.»

این مقام مسئول تصریح کرد: انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جدید رسالت ارزشمند و مقدسی است که نویسندگان، نویسندگان و هنرمندان باید بر عهده بگیرند. در واقع نویسندگان دست اندرکار این عرصه نه تنها باید صدای شهدای کشورمان را برسانند، بلکه باید راه شهدا را به سراسر جهان برسانند.

قزوین زادگاه سرداران و شهدای بسیاری است

اسماعیلی ادامه داد: استان قزوین زادگاه بسیاری از قهرمانان و سرداران بزرگی است که جان خود را در راه سرافرازی اسلام و ایران فدا کردند و با خون پاکشان درخت میوه انقلاب اسلامی را سیراب کردند. از این رو نگاه به زندگی نامه شهدا و مشاهیر فرصتی کلیدی و فرصت ارزشمندی است که در اختیار بزرگان قرار می گیرد و داستان جانفشانی این بزرگان باید به دست توانای این زمین نوشته شود و در تاریخ جاودانه شود.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در سال های اخیر اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده و بیش از 100 عنوان کتاب با موضوع شهدا، ایثارگران، جانبازان، رزمندگان و دفاع مقدس در استان قزوین منتشر شده است. امیدوارم این دوران با قدرت و قدرت ادامه داشته باشد.

*در پایان این مراسم از مادران شهیدان زکریا شیری، طاهر و محمد حنیفه احمدی، محمد بندرچی، محمدرضا فیاضی، رضا اکبری، ناصر ذوالقدر، مصطفی و محسن حاجیمیری و علی میوچین تجلیل شد.

از رسول ملاحسنی، رضا صمدیها، رضا فضلی، حسن شکیب زاده، کامبیز فتی روشن، صابری فلاح حسینی، رقیه زرآبادی و زهرا عبدالهی نیز به عنوان نویسنده در عرصه جهاد و مقاومت تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید