در این مورد از ویلموتس علیه هشت نفر شکایت شد/ اعضای فیفا کنترل بهتری بر قوانین داخلی ما داشتند!


ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: 14/03/1400
کد خبر: 1810366

نحوه واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس شفاف شود.

یکی از اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: فیفا اطلاعات اشتباهی دریافت کرده است اما پاسخ فیفا نشان می دهد که آنها نسبت به سایر دوستان تسلط بسیار بیشتری بر قوانین ایران دارند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه فوتبال برتر گفت: از مدت ها قبل قابل پیش بینی بود اما از آنجایی که در راه جام جهانی بودیم مشکل ما حل شد. جام جهانی تمام شد، اعضای هیئت مدیره سعی کردند تغییر کنند.

وی ادامه داد: در چند ماه آینده بازی کره برای ما بسیار مهم است و حداقل نباید شکست بخوریم، اینجا اعلام می کنم از تیم ملی حمایت مالی می کنیم و در کنار فوتبال ملی خواهیم بود. در حال حاضر در فصل بودجه مجلس هستیم و پیش بینی های لازم برای ورزش های برتر و فدراسیون هایی که در سال آینده رویدادهای بین المللی دارند، انجام شده است.

نماینده فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره بازدید از فدراسیون فوتبال گفت: امروز من و فروردین با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال دیدار کردیم و قول دادیم در راه جام جهانی اعتبار ویژه ای برای فوتبال ملی داشته باشیم. ما برای پیشرفت فوتبال خود تلاش می کنیم، این حمایت وجود دارد و مجلس در کنار تیم ملی است. همدلی باعث شده تیم ملی کار کند تا مردم یک جام جهانی دیگر را جشن بگیرند و این شادی مردم باید ادامه داشته باشد.

داور هاشمی در این خصوص تاکید کرد: امروز در نشستی با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شاهد همدلی و مشارکت همه جانبه بودیم. در این جلسه بحث شد که در گذشته فرصت همدلی وجود نداشت اما امروز این وحدت نمایان است و باید از همین منظر به آینده نگاه کرد. الان همه آنجا هستند، مجلس، دولت، رسانه ها و مردم برای موفقیت فوتبال تلاش می کنند. فوتبال در تمام رده های سنی آقایان و بانوان نتایج خوبی کسب کرده است و این موج امیدوار کننده ای را در جامعه ایجاد می کند.

نماینده خانه ملت درباره حمایت از فوتبال گفت: وظیفه همه است که کمک کنند، قبل از آن با اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال صحبت کردم اما در آن زمان میادین بر متن غالب بود اما امروز دیدیم. یک اتحادیه نمونه اکنون شرایط خاصی را پشت سر می گذاریم و باید کمک کنیم تا به این مسیر برسیم. بعد از حدود 5 سال به همراه رئیس فراکسیون ورزش به فدراسیون فوتبال رفتیم تا بگوییم حاضریم در این مسیر سخت کمک کنیم و در کنار آنها باشیم.

وی در خصوص وضعیت فدراسیون فوتبال اذعان داشت: باید جلسه ای تشکیل شود و این موضوع به رای گذاشته شود. اگر عزل شد باید جلسه انتخابات تشکیل شود. البته باید جلسه ای برای تعیین دو معاون رئیس جمهور برگزار می شد که این اتفاق نیفتاد و حضور این دو نفر مبنای قانونی نداشت. اعضای فعلی هیئت با رای اعضای جلسه وارد شدند و به این نتیجه رسیدند که میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال معرفی می شود و تا جلسه رسیدگی به پرونده ها را بر عهده می گیرد.

یکی از اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درباره این اساسنامه گفت: یکی از بحث های ما در مورد اساسنامه بود که به فیفا ارسال شد. در بند 7 آمده است که کاری که می خواهد انجام دهد مربوط به فدراسیون های آماتور است، اما فدراسیون فوتبال ایران بنا به گفته دولت نیازی به تصویب مجلس ندارد. در بند 8 نیز اشاره شده است که اساسنامه فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در مراجع قانونی تایید شده و قطعی است و این اطلاعات اشتباهی بود که ما به فیفا دادیم. اما پاسخ فیفا نشان می دهد که تسلط آنها بر قوانین ایران بسیار بیشتر از سایر دوستان است که از زحمات آنها تشکر کردند و خواستار تصویب قانون اساسی در مجلس شدند.

قاضی زاده هاشمی افزود: باید نهاد عمومی غیردولتی را به یک نهاد دولتی غیرانتفاعی با شخصیت حقوقی کاملا مستقل تبدیل کنیم. برخی قوانین باید تغییر کند چون این در ساختار ما دیده نمی شود، نکته بعدی این است که این موارد رعایت شده است، اما آیا دولت در این شرایط می تواند کمک کند؟ برای کوهنوردی جایزه بدهید؟ برای حمایت؟ از طرفی زمان محدودی داریم، با اعضای هیئت رئیسه صحبت کردیم و قرار شد نامه ای به رئیس مجلس شورای اسلامی بنویسند. باید وارد فاز مذاکره شویم تا پس از بررسی قوانین تصمیم گیری کنیم. حوزه های تخصصی باید اظهار نظر کنند و سپس در دستور کار قرار گیرند. بند 7 و 8 مشکل دارد و این مشکل باید اصلاح شود.

وی در خصوص نگرانی در این زمینه گفت: هیچ مشکلی برای تیم ملی وجود ندارد و ارعاب و تهدیدی وجود ندارد. این مسائل محقق نمی شود و مجلس اجازه نمی دهد با اهداف مشخص به فوتبال ملی ضربه بزند. هیچ تهدید واقعی وجود ندارد، ما باید قوانین کشورمان را به درستی اجرا کنیم و اطلاعاتی که به مقامات بین المللی می دهیم باید صحیح باشد.

نماینده خانه ملت ها ادامه داد: مبارزه با فساد و فساد برای ما مهم است، ارائه اطلاعات نادرست و غیرصادقانه مهم است و آن را پیگیری می کنیم. در مورد ویلتموس منتظر رای نهایی دادگاه داوری ورزش هستیم اما دستگاه های نظارتی رسیده و برای 8 نفر پرونده تشکیل شده است. البته هیئت فعلی باید مدعی شود چون ساختمان فدراسیون به سازمان دیگری تغییر نام داده است. امیدواریم عددی که به ما می گویند کم باشد اما در نهایت یک فاجعه بزرگ برای فوتبال ماست. اگر مجبور به پرداخت این جریمه باشیم، این مبلغ از جایزه 12 میلیون یورویی تیم ملی برای جام جهانی کسر می شود، زیرا حکم ورزشی است و باید جریمه و تمام هزینه های دادگاه اعم از وکالت و همه چیز را پرداخت کنیم. . امروز به دوستانم در کشتی گفتم این 8 نفر باید پاسخگو باشند. اگر کسي تخلف کرد، بايد او را ببرند و جبران کنند.

وی گفت: دارایی فدراسیون به 2 میلیون یورو قبلی رفته است. آنچه در آینده حاصل شده باید خرج قرارداد فوتبال با ترکمنچای هم شود که جفای تمام ایرانیان است. این درآمد ورزشی است و نباید اینطور خرج شود. این موضوع باید پرسیده شود و با فساد در ورزش مقابله شود. این موضوع را نباید رها کرد، این قرارداد ویلتموس یکسری مسائل را بسته است. پیگیری هایی صورت گرفت که بسیاری از قراردادها و مشکلات در سایر فدراسیون ها شناسایی و از آن جلوگیری شد. خیلی ها فکر می کردند امکان وجود دارد و خیلی کارها می توان انجام داد، اما ما به دلیل ناعادلانه بودن و آزار و اذیت راه را بستیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: باید صادقانه با مردم و دولت جهانی صحبت کنیم. آیا دادن اطلاعات اشتباه به دیگران به همین راحتی است؟ در خصوص خصوصی سازی مواردی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. هنگام ورود به فرابورس باید تراز مالی مشخص باشد و میزان سود و زیان آن مشخص باشد. این دو باشگاه محبوب هستند و فردا نباید مشخص شود که مطالباتی وجود دارد که تا امروز دیده نشده است و همه اینها باید سریعا انجام شود.

وی در پایان گفت: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرطرفدار هستند. بحث این دو تیم فراتر از شرکت های تجاری معتبر و معتبر است، چرا که می تواند هواداران متعصب، مدعیان و حواشی زیادی داشته باشد و همه اینها را باید در نظر گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید