در بحث آسیب های اجتماعی، اگر فردی به وظیفه خود عمل کرده است، این قوه قضائیه است.

ساعت: 19:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800762

دادستان شهر یاسوز گفت: عده ای می خواستند بگویند برخوردهای لازم صورت نمی گیرد اما من به مردم می گفتم هر جا که نیاز داشته باشند با آنها برخورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، انتشار فیلم های مختلف از درگیری و ضرب و شتم در شهر یاسود انتقاد برخی از قوه قضائیه و درگیری هایی که در حال وقوع است را به همراه داشته است. سطح جامعه و فضای مجازی

موضوع اصلی مطرح شده از سوی مردم این بود که دستگاه قضایی استان با متخلفان برخورد جدی نمی کند.

در همین راستا، دادستانی استان امروز ترتیبی داده است تا خبرنگاران استان از زندان مرکزی یاسوژ بازدید کنند.

در این بازدید خبرنگاران استان از بخشهای مختلف زندان مرکزی بازدید کردند.

در این بازدید دادستان استان با افرادی که به طور موقت در زندان بودند مصاحبه کرد که می خوانید.

دادستان مرکز استان گفت: دو نعمت بزرگی که خداوند به مردم داده سلامت و امنیت است. نعمت سلامتی نعمتی است که انسان تا زمانی که بیمار نشود متوجه آن نمی شود. به دردسر افتادند. این بیماری تاثیر زیادی روی زندگی ما می گذارد و گاهی می گوییم دوست داریم این بیماری زودتر بمیرد. ما اینجا برای سلامتی ارزش قائل هستیم.

c6a5c092 6a60 4e42 bdab 10109af555e4 خبر خاکستری

وی گفت: نعمت دوم امنیت است، جمهوری اسلامی ایران امروز در این دنیای وحشی و استکبار در امان است، می بینیم ملت های مظلوم ضربه می خورند، حقوق مظلوم دنیا را می بینیم که تضییع می شود، درست است که ما مشکلات اقتصادی داریم اما امنیت امروز برای بسیاری از کشورهای جهان آرزو داریم.

دادستان مرکز منطقه گفت: شاهد بودیم که در استان چه اتفاقاتی افتاد و این موضوع به شدت در فضای باز منعکس شد و همه در استرس و اضطراب بودند. نعمت امنیت نعمتی است که تنها در این استان هزار و 880 شهید وجود داشت. فداکاری و خون ریختن.»

ملک حسینی گفت: برخی خانواده ها 5 شهید و 4 شهید دادند، جانبازان زیادی معلول این امنیت شدند، شهید سلیمانی 40 سال از عمر خود را در بیابان ها گذراند و جان خود را در راه امنیت من و شما داد، در سوریه و عراق جنگید. به خواب رفت و بالاخره تکه تکه شد تا امروز ما را در امان نگه دارد.

وی افزود: به برکت این خون امروز کشور ما یکی از امن ترین کشورهاست. استان ما هم امن ترین استان است. می بینیم که به دلیل چند اتفاق کوچک بین چند نفر درگیری رخ داد. خودت را کنترل کن، خشم ما را ببلع و کارشان بسته است.

ملک حسینی گفت: وقتی چاقو می گیریم اسلحه می گیریم و شلیک می کنیم. ما باید آگاه باشیم که این قتل ها توسط زنان و کودکان دیده می شود. ما به عواقب و عواقب این رفتار اشتباه فکر نمی کنیم. خانواده ای به نام ای. «کودک 5 ساله او که یکی از درگیری ها را دیده بود، چند شب از ترس نخوابید، این صحنه ها از ذهن کودک پاک نمی شود.

وی با اشاره به اینکه مردم هر فیلم و محتوایی را که برایشان می آید بلافاصله برای دیگران ارسال می کنند، گفت: امروز فضای مجازی اجازه نفس کشیدن به کسی را نمی دهد، بخشی از این ترس و اضطراب مقصر هستند. اسلحه و عده ای که حاضرند چنین مطالبی را منتشر کنند.

وی افزود: امروز تیپ 48 ما در کردستان در حال مبارزه با اشرار است، اما ما به سرعت دست به اسلحه و چاقو می زنیم تا بدرفتاری خود را انجام دهیم و امروز مردم استان ما نسبت به این مشکلات احساس ناامنی می کنند.

حمله به امنیت انسانی خط قرمز است

او با ناراحتی گفت: از دیدن جوانان در زندان ناراحتم. ما برای امنیت مردم می دهیم.

دادستان مرکز شهرستان خطاب به حاضران در دادگاه افزود: به شما توصیه می کنم در زندان فکر کنید و ببینید چه آسیبی به امنیت و روح مردم وارد کرده اید. جوان ما بهترین سال های عمرش را در زندان می گذراند. چرا؟ «ما خیرخواه آزادی نیستیم.

در پی اظهارات دادستان مرکز استان، سالن به طور موقت از حضور زندانیان رها شد و خبرنگاران باقی ماندند و همچنین دادستان مرکز استان، حمید نادریان معاون دادستان و مسئولان زندان در این جلسه حضور داشتند.

ملک حسینی گفت: اخیرا دو قتل در استان داشتیم و همزمان سه درگیری خانوادگی و شخصی رخ داد و فیلم وی در فضای مجازی منتشر شد. «مثلاً بین مهاجرت سه خانواده درگیری پیش آمد، این تیراندازی ها در مرکز شهر بود و امنیت شهر را به خطر انداخت، این از خط قرمز ما عبور کرد.

48abcea6 c15f 4463 87e4 08697544271e خبر خاکستری

دادستان استان گفت: بسیاری از افرادی که امروز در این جلسه شرکت کردند افرادی بودند که نتوانستند خشم خود را کنترل کنند و حتی منجر به قتل و استفاده از سلاح و چاقو شدند.

ملک حسینی گفت: از رسانه های استان تقدیر و تشکر می کنیم اما این فیلم ها در فضای مجازی منتشر شد و انتشار این فیلم ها فضای نامطلوبی را در استان ایجاد کرد.

وی گفت: در استان درگیری های زیادی با اراذل و اوباش و اشرار رخ داده است، اگر فردی به وظیفه خود عمل کرده فقط عدالت است، با آن برخورد می کنیم و از طرفی متضرر می شویم، ما فرزندان این استان هستیم. بنابراین او را به زندان انداختیم.

وی افزود: برخی تلاش می‌کنند بگویند برخوردهای لازم صورت نمی‌گیرد، اما من به مردم می‌گویم در جایی که لازم بوده درگیری بوده و در برخی جاها همیشه اطلاعات داده شده است، اما باید این اطلاعات به مردم ارائه شود. تا حدودی درجه “، او گفت. بگذار این اتفاق بیفتد، ما که نمی‌توانیم هر ملاقاتی را با هر فردی که داشتیم اطلاع دهیم، عده‌ای پرخاشگر قهرمان می‌کنند، قبح این موضوع نباید شکسته شود.

ملک حسینی ادامه داد: اگر در حوزه آسیب های اجتماعی کاری انجام شده، قوه قضائیه انجام داده است.

بیایید منبع را ببینیم

وی گفت: مرد خوبی به استان زنجان آمد، 500 زندانی را آزاد کرد و سر کار آورد. ما در روستا به چنین افرادی نیاز داریم. کارهای زیادی برای مقابله با این موضوع انجام شده است. ما در این زمینه کوتاهی نکرده ایم و کوتاهی نخواهیم کرد.«بریم سراغ دلیل کدر بودن آب، سرچشمه را ببینیم.

دادستان مرکز استان با اشاره به زیرساخت های ضعیف یاسوج گفت: همچنان سیستم نظارت تصویری در یاسوج وجود دارد. اگر کار نیست بر عهده قوه قضاییه است؟ ما مسئول مستقیم شناسایی معضلات اجتماعی و درمان آنها نیستیم.»

ما نهادهای مختلفی داریم، همه باید کار کنند، بودجه ادارات در حوزه فرهنگ چقدر است، باید روی خانواده و مدارس کار کنیم، کدام نهادها برای شروع زندگی زن و شوهر برنامه دارند، بسیاری از دعواها در دادگاه است. ناتوانی زوجین در برقراری ارتباط

وی ادامه داد: ما هنوز نتوانسته ایم به زوج ها یاد بدهیم قبل از ازدواج در مورد چه چیزی صحبت کنند. ما هنوز ازدواج های خونی، قبیله ای و اجباری داریم. وضعیت فعلی ما در بحث اعتقادات دینی چگونه است؟ بیکاری و فقر یکی از آنهاست.» علت اصلی مشکلات اجتماعی ما ضعف اعتقادات دینی است، هر جا که در اعتقادات دینی ضعف وجود داشته باشد، اختلافاتی وجود داشته است.

وی به کمبود امکانات و زیرساخت ها در حاشیه شهر یاسود اشاره کرد و گفت: حاشیه نشینی یکی دیگر از موضوعات مهم است، نیازی به توضیح نیست، 24 ساعته کار می کنیم، اشتغال، مهاجرت، کمبود تحصیل و …. ما مسئول مستقیم این موضوع نیستیم، اما فراموش نکرده ایم که این کار را انجام دهیم.

ما در بحث درگیری چیزی از قلم نینداخته ایم

وی در تشریح تخلفات صورت گرفته در ادارات گفت: قوه قضائیه در بحث برخورد با ادارات در دو مورد اخیر تا زمانی که اندکی با ادارات برخورد نکرده ایم و نگاه علمی و آسیب شناسی نداشته باشیم. سال ها.”

«حسینی جای آدم های خطرناک است، اینجا جای آدم هایی است که نباید در جامعه باشند. او سالها در زندان بوده است.

ملک حسینی گفت: نگوییم برخورد صورت نگرفته است، مردم می گویند برخورد نشد، ما بچه روستایی هستیم، وقتی جوان 18 ساله خود را در زندان می بینیم درد می کنیم چون نمی تواند خود را کنترل کند. عصبانیت دیگه قوه قضائیه چیکار کنه 5 سال 6 سال یه عمر یه جوونه.

وی گفت: درگیری هجرت 3 در مرکز شهر رخ داد، عملیات روانی انجام شد، بدترین درگیری ها رخ داد، اما وقتی هنوز در خانه هایمان اسلحه داریم، وقتی چشم مجرم تغییر نکرده است، چه باید کرد؟ مردم لر نوع دوست ترین هستند.«و آنها دلسوزترین مردم هستند، اما یک سری مهارت های کوچک باعث چنین مشکلاتی می شود.

نبود زیرساخت در حاشیه شهر به پله های دادسرا می رسد

وی گفت: در زمینه زیرساخت ها گفت: دادستانی در این زمینه کجاست؟ سازه ها نیاز به تعمیر دارند. در جلسات مختلف گفتیم که طرح تفصیلی یاسود باید سریع تکمیل شود. هیچ زیرساختی وجود ندارد و همه بدبختی ها به سمت پله های دادگستری سرازیر می شود.

ملک حسینی گفت: ما در حوزه قدرت خود هر کاری که ممکن است انجام داده ایم، انشالله شکست نخورده ایم. حال سوال اینجاست که آیا در کهگیلویه و بویراحمد درگیری رخ داده است؟ دلیلش این است که با وجود این درگیری‌ها، ما همچنان شاهد مشکلاتی هستیم تا علت را ببینیم.»

10638b2e fb9a 47e4 91d7 a7dc85412f5e خبر خاکستری

bf5665a1 13a8 4cff 8b05 8f6d1eb8883c خبر خاکستری

19323f87 6a82 456d 8379 d5b253b0ed6a خبر خاکستری

060fdea5 961e 4e71 9502 7ba36aadf0d7 خبر خاکستری

683f5a88 75e2 426e ad5a c3a1b2f15b56 خبر خاکستری

857c9af5 185a 4c0b 9cbf c8cec0936a74 خبر خاکستری

a0bb5ce7 135c 4f54 b7c0 e47697bafd99 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید