در جنگ ترکیبی، دشمن به دنبال حمله به هویت و هماهنگی ملی است


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917965

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تعمیق تفرقه، تغییر ارزش‌ها و تهاجم به هویت و وحدت ملی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ امیر محمد حسین دادرس جانشین فرمانده کل ارتش در نشست هماهنگی دومین همایش ملی تسلیحات ترکیبی در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با اشاره به تاکید فرمانده معظم کل قوا بر لزوم آمادگی و هوشیاری در مقابله با جنگ ترکیبی. دشمن تصریح کرد: در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران کارگروه هایی برای بررسی جنگ هیبریدی جدید و نوظهور تشکیل شده است و برگزاری دومین همایش ملی جنگ هیبریدی در داووس به عنوان یکی از مراکز علمی و علمی بسیار حائز اهمیت است. ارگان های نیروهای مسلح که در زمینه تحقیقات کاربردی در زمینه جنگ هیبریدی پیشگام است.

امیر دادرس افزود: برگزاری این همایش ها و انجام تحقیقات راهبردی در این حوزه نوعی حمایت از موضوع جنگ ترکیبی است که منجر به تولید علم می شود. به طوری که در تمامی سازمان ها قابل استفاده باشد.

جانشین فرمانده کل ارتش همچنین گفت: در حوزه جنگ ترکیبی، دشمنان به دنبال تعمیق تفرقه، تغییر ارزش ها و تهاجم به هویت ملی و وحدت در جامعه هستند و در این همایش که در سطح ملی برگزار می شود، این محورها انتظار می رود مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه این نشست امیرحسین ولیوند فرمانده، دانشگاه و ستاد ارتش با تاکید بر لزوم برگزاری همایش جنگ ترکیبی، گفت: نرگس اولین همایش جنگ ترکیبی را در سال 1395 برگزار کرد و مقالات قابل توجهی در این همایش ارائه شد. در دومین کنفرانس ملی جنگ ترکیبی، مقالات نهایی اتخاذ شده سعی خواهد شد بیشتر کاربردی و کاربردی باشد.

این همایش ملی با شعار «هوشمندی، چابکی و بازدارندگی در جنگ هیبریدی نوظهور» و در محورهای کلی بوم شناسی و عناصر جنگ هیبریدی، مدل ها، مبانی نظری دکترین و امضاهای شناختی جنگ هیبریدی، اطلاعات و عملیات در جنگ هیبریدی و مدیریت صحنه و فناوری نظامی. ترکیبی، پیش بینی شده و اسفندماه سال جاری در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید