در حالی که سردرگمی در بازار نان ادامه دارد و امروز به یکی از مهم ترین دغدغه های مردم تبدیل شده است، انتشار نان یارانه ای در استان زنجان به صورت آزمایشی با کارت های بانکی آغاز شده است.

در حالی که سردرگمی در بازار نان ادامه دارد و امروز به یکی از مهم ترین دغدغه های مردم تبدیل شده است، انتشار نان یارانه ای در استان زنجان به صورت آزمایشی با کارت های بانکی آغاز شده است.

روز جدیددر همین رابطه سایت تجارت نیوز نوشت: طرح آزمایشی یارانه هوشمند نان در زنجان آغاز شد، در این طرح نانوایی های زنجان به دستگاه کارتخوان هوشمند مجهز شدند.

دولت آرد نانوایی ها را مجانی می دهد اما در ازای فروش نان به نانوایی ها یارانه می دهد، قیمت نان برای مردم تغییر نمی کند و وقتی خریدار پول نان را پرداخت می کند بقیه پول بلافاصله از حساب دولت به حساب دولت واریز می شود. نانوا محدودیتی برای خرید نان وجود ندارد. خبرگزاری صداوسیما در گزارشی از راه اندازی «طرح سنتی بهبود یارانه نان» با نصب ۴۷۰ دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی های استان زنجان خبر داد. بر اساس این گزارش، دولت آرد را به نانوایی ها مجانی می فروشد، اما برای فروش نان به نانوایی ها یارانه می دهد. گرانی نان این روزها به یکی از مهم ترین دغدغه های مردم تبدیل شده است، هرچند برخی از مسئولان از جمله احسان هندوزی وزیر اقتصاد وعده داده اند تا پایان سال جاری قیمت نان سنتی افزایش نخواهد یافت.

به گزارش ایسنا، روز جمعه 15 اردیبهشت ماه به نقل از مدیرکل حوزه توزیع آرد، گفت: با توجه به حجم زیاد تخلفات در زمینه توزیع آرد، مقرر شد یارانه نان که قبلا متعلق به گندم بود، مستقیماً به نانوایان پرداخت شود. روابط عمومی استان زنجان. بر اساس این گزارش، مهدی ورقای گفت: با راه اندازی این برنامه نانوایی های زنجان به دستگاه های کارتخوان هوشمند متصل می شوند تا در ازای تعداد نان فروخته شده، یارانه نانوایی دریافت کنند. در این بین صحبت هایی مبنی بر توزیع نان یارانه ای در نقشه ملی بین شهروندان مطرح شده که میزان آن مشخص نیست.

ابراهیم صیامی یکی از مدیران وزارت اقتصاد گفت: با برنامه دولت، قیمت نان برای مردم افزایش نمی یابد و به ازای هر کد ملی «یارانه نان» به شهروندان تعلق می گیرد. وی همچنین معتقد است که خرید نان یارانه ای با کارت بانکی امکان پذیر است. وی در خصوص برنامه دولت گفت: مزیت این کار این است که افرادی که بیش از مدل مصرف می کنند باید الگوی مصرف را تغییر دهند یا به صورت رایگان خریداری کنند. افرادی که کمتر از مدل استاندارد مصرف می کنند نیز پولی باقی می ماند». در روزهای اخیر خبری در فضای مجازی منتشر شده است که بر اساس آن قیمت نان صنعتی به یکباره چند برابر شده و قیمت هر باگت به ده هزار تن رسیده است.

محمدجواد کرمی، رئیس اتحادیه نان های فانتزی، ۱۲ اردیبهشت ماه در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، قیمت آرد این واحدها بیش از ۹ برابر شده و از کیلویی ۱۷۵۰ تن به ۱۶ هزار تن رسیده است. وی قیمت نان مرغوب منتشر شده در فضای مجازی را تکذیب کرد اما گفت: با توجه به حذف یارانه آرد و سایر هزینه ها، قیمت این محصولات در قالب «عرضه و تقاضا» و رقابت بین واحدهای تولیدی تعیین می شود. افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان، لغو ارز دولتی (4200 دلار) و بحران کمبود مواد غذایی ناشی از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از مهمترین دلایل این امر است. قیمت بالای نان

وزیر اقتصاد با اشاره به پیامدهای این جنگ گفت: با جنگ اوکراین، وضعیت تجارت کالاهای اساسی پیچیده‌تر شد و قیمت گندم و نفت به شدت افزایش یافت و قیمت کالاهای اساسی در ایران یکسان شد. – یازدهم – کشورهای همسایه – میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه بودجه اخیرا گفته بود دولت یارانه نان را حذف نمی کند، بلکه با تغییر قیمت آرد، آن را به صورت بهینه توزیع می کند و از قاچاق جلوگیری می کند. این اظهارات همچنان بازار آشفته نان را سردرگم می کند و ترس از افزایش قیمت نان که غذای اصلی بسیاری از مردم است، در حال افزایش است.

برخی از تحلیلگران اقتصادی اقدام دولت در تولید سیب زمینی نان را مقدمه ای برای «توزیع نان» می دانند و از آن انتقاد کرده اند. قیمت نان.
برخی از اقتصاددانان معتقدند نان می تواند برای بسیاری از ایرانیان به یک کالای تجملی تبدیل شود! روزنامه ایران می نویسد: «این روزها اگر جلوی برخی نانوایی ها صف نان است، دلیلی جز کمک به تهیه نان و فروش غیرقانونی آرد یارانه ای نیست.» نه به نرخ آزاد. مصرف نان های لذیذ به سمت نان های سنتی رفته است.

* ابتدا به همه کارت اعتباری می دهیم، بعد از مدتی می گویم برخی برای نانی که دهک بالایی دارد یارانه می گیرند. دهک بالا، نمی دانیم چه کنیم؟ خب یارانه نان را کم کنید چون هیچ جای دنیا نیست.
* در این میان برخی کاربران به ابهام مصوبات دولت اشاره کردند; “وقتی نمی دانیم آنها قرار است چه کار کنند، چه فکر می کنیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید