در حال حاضر خطر جدی رانش زمین در منطقه تهران وجود ندارد


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 1401/04/05
کد خبر: 1878842

رئیس شورای شهر تهران گفت: مناطقی که از نظر فرونشست زمین ذکر شده است عمدتاً جنوب و جنوب شرق تهران است، اما به طور کلی تا چه حد بخواهیم در این مناطق کار عملیاتی از نظر ایمنی عمومی انجام دهیم، وجود ندارد. با این حال به آن سطح رسیده است.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار تهران پرس توضیح داد: غرق شدن زمین پدیده ای است که باید به آن رسیدگی شود و نظارت بر این موضوع فقط بر عهده شهرداری نیست. همه سازمان ها در زمینه های مختلف که هر کدام دارای وظایف خاصی هستند. آنها کارهایی را دارند که باید انجام شود و باید یک حرکت اساسی انجام شود.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما در شورا درباره جلسه میدانی با دوستان اعضای شورا صحبت کردیم و شاید این موضوع را در صحن شورا مطرح کنیم و در جلسه قبلی هم در این زمینه فکری داشتم. ما می توانیم فاضلاب را در شهر جمع آوری کنیم و از هدر رفتن آن جلوگیری کنیم و سپس آن را به خود خاک تزریق کنیم.

مهدی چمران افزود: در تهران تمام خیابان ها، کوچه ها و تمام معابر آسفالت و سنگفرش است، بنابراین با این روش آب کمتر به داخل زمین نفوذ می کند و این آب به سمت جنوب شهر هدایت می شود و اکنون یا تصفیه می شود یا می شود. درمان نشده و این آب جاری مشکل دارد.

وی گفت: باید در مواقعی که خوب است آب را به زمین تزریق کنیم یا در جای دیگری از آن استفاده کنیم، در شرایط خشکسالی چاره ای جز استفاده بهینه از آب روان نداریم حتی برای آبی که در آب است. از خانه برای شستن دست و صورت هم استفاده می کنیم، نباید آن را گم کنیم.

مهدی چمران در پاسخ به سوال خبرنگار تهران پرس مبنی بر شدت خطر زمین لغزش و اینکه کدام مناطق تهران بیشتر در معرض خطر هستند، گفت: مناطق ذکر شده بیشتر جنوب و جنوب شرق تهران است، اما به طور کلی میزان رانش را می خواهیم. نکات عملیاتی در مورد ایمنی انسان هنوز به این سطح نرسیده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید