در حال مذاکره با 2 تیم خوب دنیا هستیم/ قرارداد کادرفنی تیم ملی فوتبال تمدید شد/ پخش فیلم درگیری من و اسکوچیچ!


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1401/04/02
کد خبر: 1878004

ما صدای خود را در سراسر جهان به گوش می‌رسانیم و نیاز داریم که فیفا به بحث تحریم‌های غیرمالی بپردازد.

رئیس فعلی و عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: می خواهیم صدای مظلومیت خود را به گوش جهانیان برسانیم. با توجه به تحریم ها، ما باید حداقل در مورد مسائل غیرمالی به ایران نگاه کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سید میرشاد ماجدی سرپرست و عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال گفت: در سال 92 برای اولین بار در جام جهانی فوتسال شرکت کردیم و در گروهی قرار گرفتیم که هلند، اروگوئه و ایتالیا حضور داشتند. عملا روی کاغذ شانسی نداشتیم، همه می گفتند 3 بازی می کنیم و برمی گردیم اما نتایج خوبی گرفتیم. همه کسانی که فوتسال و فوتبال ساحلی بازی می کنند برای عشق هستند. ما باید تلاش خود را مضاعف کنیم زیرا فوتبال ساحلی و فوتسال ما جزو بزرگان دنیاست و نباید اعتبار خود را از دست بدهیم. اگر نمی توانیم قهرمان فوتسال جهان شویم، حداقل جزو تیم های سوم و چهارم باشیم.

وی ادامه داد: در سال 92 تلاش کردیم و برای اولین بار مقام چهارم جهان را کسب کردیم. حسین عسگری در آن زمان به عنوان داور در کنار ما بود، شاید فکر نمی کرد در فینال این دیدار قضاوت کند. ایران یکی از قدیمی ترین اسطوره های فوتسال جهان است. فوتسال ریشه تاریخی در ایران دارد. همین بازی را در زمین های خاکی انجام دادیم اما بدون قانون بازی کردیم و در سال های بعد قوانین جدیدی برای فوتسال شکل گرفت. درخواست من از آقای گالان (رئیس بخش فوتسال کمیسیون داوران فیفا) این است که در جام جهانی بعدی حداقل یک داور داشته باشند، زیرا این حق ایران است.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در مراسم قرعه کشی جام جهانی هم به اینفانتینو گفتم که می خواهیم صدای مظلومیتمان در دنیا به گوش برسد. با توجه به تحریم ها، ما باید حداقل در مورد مسائل غیرمالی به ایران نگاه کنیم. در مورد مسائل مالی، آقای افشاریان و همکارانش در آن چند روز حضور داشتند و برای افزایش حق الزحمه قضات در سال آینده یا افزایش مبلغ پرداخت نشده در گذشته، با ما امضا کردند. با محدودیت های فدراسیون فوتبال، اما حرکت پیش روی ما متوقف نشده، فعالیت های مختلفی انجام می شود و تیم های مختلف ما به مسابقات اعزام می شوند.

مجیدی افزود: من خودم فوتبالیست و مربی فوتسال بودم، 3 نفر در فوتسال باید با کار در معدن، دروازه بان، مربی و داور فوتسال به صورت مساوی حقوق بگیرند. این سه رکن بیشتر از آن باید محافظت شوند، زیرا این کار واقعاً سختی است و من موافقم. یک چیزی که در فوتسال توصیه می کنم این است که روانشناسی بازی برای داوران بسیار مهم است. متأسفانه بسیاری از داوران ما زمانی که باید با بحران مقابله کنند و تصمیم درستی بگیرند، عمل نمی کنند و بازخوردها به تیم ها و کمیته داوران برمی گردد. می دانم پولی که داوران می گیرند کم است و باید تمرکز بیشتری داشته باشند اما به هر حال حاضر شدند داور فوتسال شوند. خانم ناظمی 120 هزار تن برای قاضی گرفت اما آنقدر پول گرفت که در دنیا موفق شد. من توجیه نمی کنم که فدراسیون هزینه ها را افزایش ندهد، اما به هیچ وجه نمی توان مسیر 100 ساله را یک شبه طی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را می کنیم تا زمینه را فراهم کنیم تا داوران ما بیشتر از آن بهره ببرند. ما به دنبال مقررات و توضیحاتی برای جلوگیری از تهاجم بازیکن و مربی به داور در زمین هستیم، فکر می کنم در لیگ جدیدمان با حمایت کمیته انضباطی و اخلاقی سد خیلی خوبی ایجاد کنیم. داور باید کارت بدهد یا پنالتی را اجرا کند. حالا داوری فوتبال ایتالیا و اسپانیا را تماشا می کنیم، داور تصمیم می گیرد، بازیکن و مربی اطاعت می کنند اما اینجا بحث دست و کرنر اوت را ایجاد می کنیم و می خواهیم بازی را پیچیده انجام دهیم. به نظر من پیشنهادی که به کمیته انضباطی و اخلاقی داده‌ایم تا یک ماه آینده به تصویب هیأت می‌رسد تا بازدارنده‌ای برای مشکلاتی که برای قضات پیش می‌آید پیدا شود.

ماجدی سپس در جمع رسانه ها حاضر شد و گفت: در بحث داوری مسائلی وجود دارد که از قبل وجود دارد، نمی توان یک شبه روند صعودی قابل توجهی داشت. خروجی ها و ورودی ها باید مطابقت داشته باشند. من هم فکر می کنم حقوق کم است اما در شرایط فعلی فدراسیون باید تسویه حساب کنیم. با اعضای هیئت مدیره هم صحبت کردیم. خدا نکند جلو برویم اما نه با ارقام نجومی، واقعا این در شرایط فدراسیون نیست.

وی در خصوص اینکه علی خسرو برای هر بازی 2 میلیون پیشنهاد داده است، گفت: من می توانم ماهی 100 میلیونی را تقدیم کنم! ارائه با توانایی پرداخت بسیار متفاوت است. در باشگاه ها این اتفاقات برای مربیان و بازیکنان شاکی می افتد. خوب است بگوییم. و من به خدا دعا می کنم. هیئت مدیره هم معتقد است که ما واقعا می توانیم برای حفظ داوران هزینه کنیم، اما مجبوریم.

مجیدی با اشاره به اینکه تیم ملی فوتسال و بازی با آرژانتین و اسپانیا مشکل داشت، گفت: باید با واقعیت ها جلو برویم. نباید بگویند غفلت شده و به ذهن شما خطور نمی کند. هفته گذشته یک جلسه 3 ساعته با شمسایی داشتم و در مورد مسائل صحبت کردیم. آنها باید برای فینال آسیا به کویت اعزام شوند. برنامه را به اردو دادند. در حال آماده سازی تیم جوانان و فوتسال نیز هستیم. تیم زیر ۲۳ سال برای شرکت در مسابقات کشورهای اسلامی باید به قونیه ترکیه اعزام شود. زنان به کفا فرستاده شدند و اردوهایشان آغاز شد. ما در هیچ چیز راکد و غفلت نکرده ایم. با وجود مشکلات مالی و کمبود، از هیچ چیزی غافل نشدیم. مطمئن باشید تیم ملی فوتسال با بهترین تمرینات اعزام می شود.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا حضور برادرش در تیم جوانان پیشنهاد او بوده است یا خیر، گفت: من در انتخاب مربی و دستیار نقشی ندارم. یک کمیسیون فنی برای این کار تشکیل شده و همه اعضای آن می توانند شهادت دهند. در فضای مجازی اتفاق می افتد. نمی دانم چرا؟ آیا برادران مجیدی نباید بیانی و فنی زاده باشند؟ چون او برادر من است حق ندارد جایی کار کند؟ سفارش کردم با مجیدی در استقلال، با فکری در مسد سلیمان یا با مرفاوی در کوم؟ هر مربی نظری دارد و با کسی راحت است و کار می کند. در پیشگاه خداوند شهادت می دهیم که جز رای کمیسیون فنی در انتخابات و انتصابات شرکت نکردم.

مجیدی درباره موضوع پوشش تیم ملی تاکید کرد: تماس گرفتیم. چند شرکت حضور داشتند. باید شایستگی های فدراسیون و منابعی را که اسپانسر می تواند فراهم کند را در نظر بگیریم. میدونی قبلا چه مشکلاتی داشتیم وقتی یک برند خوب نمی تواند لباس شما را تحویل دهد، بهتر است قرارداد نبندید. باید بتوانیم در کمترین زمان بیشترین بهره را از آن ببریم. یعنی لباس موجود است و می توانیم بلافاصله از آنها استفاده کنیم. فکر می کنم تا آخر هفته آینده این اتفاق بیفتد. ما به دنبال توافق با یک برند خوب داخلی یا خارجی هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره دیدار با اسکوچیچ و مسائل حاشیه ای که مطرح شد، گفت: هیچ بحث حاشیه ای وجود ندارد. اگر رئیس فدراسیون نمی تواند با سرمربی خود صحبت کند، بهتر است اصلا صحبت نکند.

وی درباره درگیری فیزیکی گفت: این حرف ها برای به حاشیه راندن فدراسیون است. شنیدم که مردم می گویند ما صدا و تصویر داریم. خیلی خوشحالم که ویدیوی این جنجال در سایت ها قرار گرفته تا ما هم استفاده کنیم! دیدی علی خسروی چقدر هیجان زده بود. اگه پشت در گوش کنی میگی دعوا کرده! این کلمات وجود ندارد. وظیفه من این است که برای دفاع از حقوق فدراسیون و تیم ملی با سرمربی صحبت کنم. شکایات، انتقادات و پیشنهادات او را بشنوم. این واضح ترین مشکل است.

مجیدی در خصوص اینکه گفته می شود وزارت ورزش و مسئولان خارج از فدراسیون اعلام کرده اند که موضوع بازی های تدارکاتی شهریور ماه باید سریعتر حل شود، گفت: منظورتان این است که مسئولان گفتند باید سریعتر انجام شود. ? “اگر به چشم ها دستور داده اند، این کار را انجام می دهیم. اگر دستوری باشد. این پرونده را برای همیشه ببندید. ما نمی توانیم با تیم های اروپایی و تیم های خوب آفریقایی بازی کنیم، زیرا آنها در آن زمان رقابت می کنند. این پرونده را ببندید تا ندهید. دوباره بگویم چرا فردا مقابل آلمان بازی نکردند!

مجیدی گفت برای اینکه بتوانیم با دو تیم خوب بازی کنیم باید منتظر پیشنهادات آنها باشیم. آنها باید بپذیرند که کجا و در چه کشوری بازی می کنند. فقط دست ما نیست. آنها 50 درصد موارد هستند. باید ببینیم درخواست آنها چیست و پس از مذاکره به یک نتیجه مشترک برسیم. ما هیچ پیشنهادی از طرف تیم برای بازی با ما در ماه سپتامبر نداشتیم. اما کمپ خیلی خوبی را آماده می کنیم. امیدواریم دو تیم خوب دنیا که در حال مذاکره با آنها هستیم و نمی توانم نامشان را ببرم به توافق برسند که در جایی که ما می گوییم با ما بازی کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه شایعه شده مبلغ 500 هزار دلار به الجزایر داده شده است، گفت: این حرف ها از کجا می آید، نمی دانم هرچه در فضای مجازی گفته می شود باید جواب بدهم؟ ما توان مالی بسیاری از کارهای اولیه فدراسیون فوتبال را نداریم، 500 هزار دلار از کجا می توانیم به الجزایر بدهیم؟ افرادی که این را می گویند باید ذهن خود را غلغلک دهند تا ببینند آیا واقعاً امکان پذیر است یا خیر. وقتی خزانه فدراسیون پر شد خودم اعلام می کنم!

مجیدی با بیان اینکه استقلال و پرسپولیس اسپانسر گرفته بودند اما فدراسیون در آستانه جام جهانی اسپانسر نداشت، گفت: با حمایت وزارت ورزش تمام تلاش خود را انجام می دهیم و امیدواریم به زودی این بحث برگزار شود. همه قراردادها را امضا کردیم. در تیم ملی بزرگسالان ما مربی بدون قرارداد وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید