در حق پخش نباید حق اعمال تضییع شود


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886901

محمدرضا داورزنی و محمد پولادگر در مجمع سالانه فدراسیون والیبال سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون والیبال با حضور سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد. فدراسیون، فضل اله باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک و دیگر مسئولان فدراسیون و وزارتخانه.


داور: به ما قول 65 درصد از 100 درصد داده بودند

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این مجمع با خیرمقدم به ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون در سال 1400 و صحبت های کلی پرداخت و اظهار داشت: تلاش کردیم سهم وزارت ورزش و المپیک ملی را به حداقل برسانیم. کمیته و در حال حاضر بیش از 80٪ هزینه ها را از طریق بازاریابی و حمایت مالی پوشش می دهیم. البته برای ارتقا و توسعه والیبال در استان ها به این کمک ها نیاز داریم. میلیاردها دلار در دو بخش آقایان و بانوان هزینه می‌شود تا با افزایش انگیزه استان‌ها بتوانیم مسابقات قهرمانی کشور را با تمام توان اجرا کنیم.

وی افزود: جام جهانی والیبال مانند جام جهانی فوتبال هر 4 سال یکبار برگزار می شود و با وجود اینکه جا دارد از رسانه ملی برای پوشش زنده مسابقات تیم ملی والیبال تشکر کنیم، اما انتظار حداقل یک دهم توجه را داریم. جام جهانی از صدا و سیما.” پخش فوتبال به والیبال. کاری که والیبال در ایران انجام داده شکوه خورشید است و در زمره قدرت های جهان است، بنابراین قطعا نیاز است که والیبال سهم بیشتری در رسانه ها.

رئیس فدراسیون والیبال درباره برنامه ریزی برای تیم های اصلی گفت: در حال آماده سازی یکی از بهترین تیم های نوجوانان هستیم و تا 5 سال دیگر جزو بهترین های دنیا خواهیم بود. تمامی بازیکنان تیم ملی نوجوانان بدون استثنا دارای پرش سرویس هستند و میانگین قد آنها نزدیک به 2 متر است.

این داور با اشاره به نسل طلایی تیم ملی گفت: از سال 1391 بازیکنان زیادی وارد تیم ملی شدند و دیگر حضور ندارند، البته برخی از بازیکنان مانند موسوی، معروف و غفور ندت مدت ها در تیم ملی حضور داشتند. زمان و در واقع مکانی برای آن بازیکنان برجسته وجود دارد. و ستاره هایی مثل حمزه زرینی، فیاضی، ظریف، غفور و… در این سال ها به پیشرفت والیبال کمک کردند، ممنون.

وی درباره سال پرکاری والیبال گفت: سال پرکاری را پشت سر گذاشتیم و هنوز هم برنامه های زیادی داریم. تیم بانوان فردا برای انجام 3 بازی دوستانه برای حضور در بازی های کشورهای اسلامی راهی ترکیه می شود. تیم ملی مردان نیز قبل از جام جهانی در جام واگنر شرکت خواهد کرد. تیم جوانان باید در مسابقات قهرمانی آسیا و جام کنفدراسیون ها شرکت کند و از سوی دیگر میزبان تیم جوانان آسیا خواهیم بود.

پس از مطرح شدن مسائل مالی توسط حسابرس، داور در خصوص حق پخش مسابقات مختلف و بدهی فدراسیون به فدراسیون جهانی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این خصوص گفت: کشورهای عضو فدراسیون جهانی والیبال باید مبلغی را برای پخش مسابقات به فدراسیون جهانی بپردازند که در گذشته دوستان سد و صداوسیما 350 هزار دلار پرداخت می کردند. بعد از مدتی فدراسیون جهانی به ما گفت که پول واریز نکنید چون منبع پول ایران است، مسدود می شود. ما از حساب شما پول برداشت می کنیم. حساب ما همان پرداخت هایی است که برای برد و باخت ما در لیگ جهانی در نظر گرفته شد. در مقطعی درخواست ما از فدراسیون جهانی حدود 600 هزار دلار بود. ما به صداوسیما گفتیم پول ندهند و این را به ما دادند. فدراسیون جهانی ما را بدهکار کرد و اگر پول نداشتیم حساب ما را منفی می دانستند. مثلا مسابقات جهانی 2018 پخش شد، صدا و سیما از جایی برداشتند و بدون خرید حق پخش کردند و فدراسیون جهانی 150 هزار دلار از ما گرفت. در چند سال گذشته حدود یک میلیون دلار به فدراسیون جهانی بدهکار هستیم. ما همچنین درخواست هایی داریم که حساب ما را شارژ کرده است. تا چند سال پیش، بخشی از این درآمد به برد و باخت بازیکنان وابسته بود. سال گذشته 5 میلیارد تومان به بازیکنان پرداخت کردیم. صدا وسیما بخشی از مطالبات ما را پرداخت کرد اما بدهی صدا وسیما به ما حدود 800900 هزار دلار است. سال گذشته مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان را برگزار کردیم، فدراسیون جهانی 100 هزار دلار به حساب ما ریخت و از بدهی ما کسر کرد.

داوری با اشاره به بحث بودجه گفت: سال گذشته به ما گفتند قبل از المپیک 9.5 میلیارد به شما می دهیم و حتی نوباخت هم گفت 3 میلیارد به شما می دهیم اما 65 درصد از 100 درصد را به ما دادند. در نامه سازمان مالیاتی بلافاصله گفتند 4 میلیارد به حساب واریز کنید. ما تلاش می کنیم منابع بهتری برای فدراسیون داشته باشیم اما برای مسابقات لیگ ملت ها که تقریباً 58 روز به طول انجامید حدود 7.5 میلیارد هزینه برای ما داشت. سعی می کنیم از نظر اقتصادی بیشتر کار کنیم اما گاهی کاری نمی شود کرد و مجبوریم با پروازهای ترکیه یا امارات برویم. انتظار داریم شرایط بهتری برای کمک به استان ها پیدا کنیم. تلاش می کنیم به استان ها کمک های دولتی بدهیم.


پولادگر: حق ورزش نباید در حق پخش تضییع شود

در ادامه این مجمع محمد پولادگر معاون وزیر ورزش و جوانان به سخنرانی پرداخت و گفت: دوران مدیریت یزدانی خرم را از رئیس سابق فدراسیون والیبال به یاد دارم که دوره درخشان و قابل تقدیری در این زمینه بود و ایشان همیشه برای ما الگو هستند. رشته مدیریت همچنین از زحمات و اتحاد اعضای مجمع و داوران که در واقع حداقل 100 سال مدیریت و تجربه در تیم مدیریتی فدراسیون دارند که هنر آن است تشکر می کنم.

پولادگر با اشاره به دستاوردهای والیبال بیان کرد: یکی از نقاط درخشان موفقیت های فدراسیون این است که پس از همه فراز و نشیب ها، والیبال ما به حدی از بلوغ و توانایی رسیده است که می تواند از دانش مربیان داخلی بهره مند شود، چیزی که مقام معظم رهبری نیز بر آرزوی همه ما در رشته های این توپ تاکید کردند، زیرا گاهی اوقات سخت است و ثروت ما اجازه نمی دهد. این اتفاق بزرگی بود که در یک سال گذشته رخ داد و نتایج درخشانی داشت.

وی ادامه داد: نکته دوم این است که با تجربه گروه مردان همین مسیر در تیم بانوان ادامه یافت. مربیان زن در عرصه بین المللی در همه رشته ها بسیار اندک هستند، شاید در یک دوره زمانی 180 کشور در تکواندو حضور داشتند که تنها 2 مربی زن در این مسابقات حضور داشتند. این اولین قدم راهی است که انشالله مثل آقایان پیموده می شود تا موفقیت های بیشتری حاصل شود. امیدواریم این بانوان و هم تیمی های پسرشان در بازی های اسلامی که آسان نیست موفق باشند.

پولادگار در خصوص مسابقات جهانی و بحث حق پخش گفت: ما به مسابقات جهانی نزدیک شده ایم که بهترین رتبه ما ششم جهان است. برای تیم آرزوی سلامتی داریم.«مسئله حق پخش که یک مشکل بسیار قدیمی بین زمین فوتبال و والیبال و صدا و سیما است، این رشته می تواند بخواهد و به آنچه نیاز دارد برسد. حق ما برای اعمال نباید تضییع شود. در مورد حقوق پخش زنده و ایجاد محتوا باید تصمیم درستی گرفته شود. این یکی از منابعی است که زمینه های محبوب باید معقولانه تر داشته باشند.

معاون وزیر ورزش و جوانان به مناسبت بحث بودجه گفت: باید قدردان جذب منابع مالی به این فدراسیون باشیم چرا که الگوی همه فدراسیون هایی است که دستشان در جیب مردم و مردم است. دولت. شرایطی ایجاد شده است که حامی مالی مایل به حمایت از آن است، بنابراین این حکمرانی خوب است. برای توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی، بخش عمده سرمایه گذاری باید از بخش خصوصی باشد. در نامه ها همچنین ذکر شده است که هرگونه هزینه در بخش حرفه ای ممنوع است و باید از حمایت بخش خصوصی استفاده شود.



دیدگاهتان را بنویسید