در دولت رئیس جمهور هم اقتصاد و هم مذاکرات به بن بست خورد

در دولت رئیس جمهور هم اقتصاد و هم مذاکرات به بن بست خورد

روز جدید سیدابراهیم رئیسی با شعار گره نبستن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات برجام در انتخابات پیروز شد و در 11 ماه گذشته این شعار را با جدیت دنبال کرده است، اما امروز این سوال مطرح است که دولت وی تا چه اندازه نتوانسته است به آن پایبند باشد. شعار رئیس جمهور جامه. یک فعال سیاسی درباره اینکه در دولت سیزدهم اقتصاد به مذاکرات گره نخورده است، گفت: این دولت قطعاً نتوانست شعار مذکور را محقق کند، زیرا الان هم مذاکرات و هم شرایط داخلی گره خورده است. اگر آقای رئیسی از شعار خود آگاهی کامل داشت و برای آن برنامه داشت، تحریم ها را خنثی می کرد و تاثیر آن را بر اقتصاد کشور به حداقل می رساند. در این صورت وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد.

علی صوفی افزود: آقای رئیسی منتقد دولت روحانی بود و معتقد بود «دولت آقای روحانی اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات هسته ای 1+5 گره زد که اشتباه بود زیرا منجر به ناآرامی های داخلی و کاهش اقتصاد شد. اما ما اقتصاد را به مذاکره گره نمی زنیم. اما اکنون می بینیم که در هر دو ناحیه یک گره ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: امروز دولت سیزدهم بیش از گذشته درگیر مذاکرات هسته ای است و بیش از گذشته این مذاکرات را گسترش می دهد و برای آن انرژی می گذارد، از طرفی بیشتر دولت آقای روحانی است. منتظر پایان مذاکرات خیلی جاها مسئولان دولت سیزدهم تلویحا و حتی صریحا گفتند که «ما تا اینجای مذاکرات پیش رفتیم و توانستیم این مقدار پول را به کشور برگردانیم، وضعیت تحریم ها این گونه می شود و فروش نفت. اینگونه خواهد شد.» وی افزود: دولت آقای رئیسی به مردم قول داده بود که وضعیتشان بهتر شود اما عملاً این اتفاق نیفتاد زیرا اوضاع داخلی بدتر از قبل شده است و بیشتر از قبل منتظر نتیجه مذاکرات هستند. دولت قبلی

دیدگاهتان را بنویسید