در دیدار فتح الله زاده و ساپینتو چه گذشت؟

با همه این تفاسیر، روز گذشته سرمربی پرتغالی استقلال در جلسه ای با علی فتح الله زاده شرکت کرد تا طرفین درباره برنامه های آبی پوشان و مناطق تقویت این تیم در نیم فصل تبادل نظر و نظر بدهند. در این جلسه طرفین درباره اسامی بازیکنانی که در لیست خروج ساپینتو قرار دارند بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد بلافاصله پس از باز شدن پنجره نقل و انتقالات مذاکرات نهایی در خصوص بازیکنان مورد نظر سرمربی پرتغال انجام شود.

همچنین در حالی که قرار بود روز گذشته اعضای هیات مدیره استقلال جلسه ای برگزار کنند، به دلیل سفر علی فتح الله زاده، مدیرعامل این باشگاه به خارج از کشور، این جلسه به آینده موکول شد. مدیرعامل استقلال شب گذشته مجبور شد برای بازکردن پنجره این باشگاه به خارج از کشور برود.

پدیده استقلال در لیست خروج قرار گرفت

تیم استقلال در نیم فصل تعداد بازیکنان قابل توجهی داشت اما از آنها به درستی استفاده نکرد و به نظر می رسید سرمربی پرتغالی این تیم اعتقاد چندانی به این بازیکنان نداشته است.

از این نظر وضعیت عزیزبک امانوف با بقیه متفاوت بود چرا که از ابتدای فصل مشخص بود این بازیکن در برنامه های سرمربی پرتغالی جایی ندارد. در ادامه نام افرادی چون امید حمیدی فر، محمدحسین زواری، سیاوش یزدانی، سجاد شهبازاده و امیرعلی صادقی به عنوان افراد زائد مطرح شد که البته هرگز چنین لیستی رسما ارائه و در رسانه ها منتشر نشد.

این در حالی است که دیروز در دیدار ساپینتو با فتح الله زاده، به جز آمانوف، 3 بازیکن دیگر به نام های سجاد شهبازاده، سیاوش یزدانی و در کمال تعجب امیرعلی صادقی در لیست مازاد این سرمربی قرار گرفتند و ساپینتو به مدیرعامل استقلال اعلام کرد که برای نیمه دوم در دسترس خواهد بود. فصل. نیازی نیست!

البته شنیده ها حاکی از آن است که استقلالی ها حاضرند بازیکنانی را که در تفکرات تاکتیکی سرمربی تیمشان غایب هستند را با چند نفر از تیم های دیگر عوض کنند و اگر پیشنهاد خوبی برای بازیکنانی مانند سیاوش یزدانی برسد، بعید نیست. باید معامله خود را نیز در دستور کار قرار دهد وگرنه بعید است که این بازیکن در مسابقات لیگ استقلال و حذفی به جایی غیر از سکوها راه پیدا کند.

البته در مورد صادقی هم عجیب است زیرا این بازیکن در پیش فصل یکی از بهترین های استقلال بود تا اینکه قبل از اعزام تیم ملی به اردوی تیم ملی به همراه تعدادی از بازیکنان جوان حاضر در اردو به اردوی تیم ملی دعوت شد. جام جهانی و عملکرد خوبی داشت در واقع بازیکن تکنیکی هم سن و سال محمد عمری (که این روزها به چهره ای قابل اعتماد در ترکیب پرسپولیس تبدیل شده است) هرگز در فکر سرمربی استقلال قرار نگرفت و به همین دلیل استقلالی ها مجبور شدند از او خداحافظی کنند. . این بازیکن هفته گذشته اعلام شد که به دنبال یک باشگاه جدید خواهد بود. همچنین در مورد وضعیت شهباززاده همه احتمالات وجود دارد زیرا او تا پایان فصل با استقلال قرارداد دارد و پیش از این نیز بارها اعلام کرده بود که تا پایان قراردادش در استقلال می ماند.

در نهایت در مورد وضعیت سبحان خاقانی که دیروز نامش در لیست خروج استقلال منتشر شد، به نظر می رسد این بازیکن همچنان در ذهن ساپینتو باشد اما به دلیل مشکلات قراردادی ممکن است شرایط به سمتی پیش برود که خاقانی مجبور به ترک زمین شود.

در ورودی ها چطور؟

اخبار زیادی در خصوص لیست استقلال در نیم فصل دوم منتشر شده است. از آلوز، باینما و شیمبا گرفته تا امثال نادری، حسین زاده، علی کریمی و حتی سعید عزت اللهی و همچنین مامه تیام.

با این حال طبق گزارشات باشگاه استقلال به غیر از ریکاردو آلوز، هافبک پرتغالی تراکتورسازی که همچنان مورد توجه آبی هاست و تلاش های زیادی برای جذب او انجام شده است، یکی دیگر از بازیکنان این تیم محمد کنبری، وینگر راست تبریزی هاست. تیم، همچنین در لیست ساپینتو برای ورود به گروه مستقل نیم فصل دوم است. در مورد این دو بازیکن شنیده می شود که استقلالی ها همچنان در تلاش برای جذب آلوز هستند و در صورت محقق نشدن انتقال آلوز، قنبری را در اولویت دوم خود قرار داده اند، هرچند بعید است باشگاه تبریزی با انتقال هر دو بازیکن استقلال موافقت کند. . لازم به ذکر است قنبری با دو گل خود در اولین دیدار دو تیم در تبریز زمینه شکست استقلال را فراهم کرد.

البته باینما مهاجم گابنی تیم گل گهر نیز مدت ها پیش مورد توجه استقلال و ساپینتو قرار گرفت در حالی که در همان زمان مذاکراتی نیز برای آبی پوشان این بازیکن در جریان بود و در نهایت این انتقال در همان زمان باقی ماند. سطح همان مذاکرات. در مورد گزینه های دیگری که در لیست ورودی برخی رسانه ها به چشم می خورد، چنین افرادی در حال حاضر در لیست ساپینتو نیستند، اما شایان ذکر است که کاوه رضایی که در نیم فصل بحث بازگشتش به استقلال مطرح شد، این بازیکن است. در افکار فنی ساپینتو گنجانده نشده است، بنابراین بازگشت او قابل بحث نیست.

البته طبق شنیده های خبرنگار «فرهی کتگان»، ساپینتو درخواست حضور یک هافبک خارجی را نیز داشته اما هنوز نامی به باشگاه اعلام نکرده است. در هر صورت به نظر می رسد با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا بسته شدن پنجره، استقلالی ها باید منتظر بازیکنانی باشند که در باز شدن پنجره در دسترس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید