در زمان امام حسین (ع) خبرسازی و دروغ پردازی بود/ به رزق و روزی رسانه ها توجه کنید


ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888802

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه باید به موضوع معیشت خبرنگاران توجه شود، گفت: بحث تولید خبر تاریخ را تغییر می دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه ظهر امروز 27 مردادماه در دیدار با اصحاب رسانه که در یاسوج برگزار شد، این خبرنگار گفت: رسانه ها را رصد می کنم. استان و تحلیل ها من هم به طور کلی رسانه ها را می خوانم ارزیابی رسانه های استان خوب است و موضوعات مختلفی مطرح می شود، شاید مسائلی وجود داشته باشد که نتوانیم بگوییم اما رسانه ها با جسارت مطرح می کنند.

وی گفت: رسانه‌ها به راحتی موضوعاتی را که عده‌ای به آن اهمیت نمی‌دهند، بررسی و نقد می‌کنند. دعواها توسط رسانه ها مردانه می شوند، ارزش دارند.

رسالت رسانه اطلاع رسانی است، این آگاهی در ابعاد مختلف صورت می گیرد و مردم بر اساس همین آگاهی حرکت می کنند، هر چه این اطلاع رسانی کیفی تر باشد به تصمیمات درست مردم و خانواده ها نزدیکتر می شود.

همیشه این جهل و نادانی است که مردم را از حقایق دور می کند، واقعه عاشورا مطلب عبرت آموزی است، درباره موضوع قیام مسلمانان اخبار و اکاذیب منتشر کردند و به خاطر همین دروغ ها باعث شدند بسیاری از مردم صحنه را ترک کنند. دروغ این در طول تاریخ بوده است.

آیت الله حسینی گفت: دستگاه های تبلیغاتی معاویه آنقدر دروغ می گفتند که وقتی حضرت علی در محراب کشته شد، گفتند آیا علی هم نماز می خواند؟ این موضوع بسیار مهمی است.»

نماینده ولی فقیه در استان گفت: بحث خبرسازی تاریخ را تغییر می دهد. خبر درست بدهید، مردم تصمیم درست می گیرند، تحلیل اشتباه می دهند و مردم تصمیم اشتباه می گیرند. کار بعضی ها روزنامه نگاری است و این حرفه را دارند».

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران در تصمیم گیری ها و رفتارهای اجتماعی و فرهنگی و تصمیمات سیاسی و فرهنگی تاثیر می گذارند به همین دلیل رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است اگر مردم تصمیم بدی بگیرند رسانه ها هم تاثیر می گذارند.

این مسئول ادامه داد: گاهی برنامه ریزی ها و تصمیماتی می شود که عواقب آن بعدا نمایان می شود، رسالت خبرنگاران سخت و مهم است، اگر آگاهی درست انجام نشود بی احتیاطی اتفاق می افتد، اگر آگاهی مردم حفظ نشود، فرد ناآگاه تصمیمات اشتباه می گیرد. در سایه گلفت، حسین ها سر بریده و ارزش های دینی سلاخی می شود و افراد ظالم، خودخواه و ظالم بر جامعه بشری حکومت می کنند.

امام جمعه یاسوج گفت: کار رسانه ها برای اخطار و اطلاع رسانی به رسانه ها مهم است، امروز همه با رسانه ها در ارتباط هستند و با گوشی به راحتی در دسترس آنهاست.

وی گفت: پرداختن به مشکلات مردم و رساندن این مشکلات به گوش مسئولان برای رسانه ها بسیار ارزشمند است، اتفاقات شهرهای مختلف را از طریق رسانه ها دنبال می کنم اما گاهی برخی اخبار که وارد می شود باید موثق داشته باشد. منابع..

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تحلیل رسانه ای بسیار مهم است، رسانه ها باید در موضوعات مختلف تحلیلگر داشته باشند، افرادی که با رویکرد درست تحلیل می کنند و سواد کافی دارند، هر چه خبرنگار باسوادتر باشد تحلیل بهتری خواهد داشت. آموزش برای خبرنگاران مهم است.

وی درباره انتقاد از رسانه ها گفت: همه قبول دارند که نقد باید منصفانه باشد و بحث را امید بداند. به دولت و نظام بدبین نباشیم. کارها انجام می شود و تلاش می شود.

امام جمعه شهر یاسوج گفت: انتشار برخی اخبار چهره استان را بسیار زشت و زشت می کند، در این صورت حضور پرتعداد خبرنگاران باعث انتشار یکباره بسیاری از اخبار منفی استان می شود، خود به خود. به جامعه سرایت می کند و در مواردی منجر به برهم زدن احترام می شود.

آیت الله حسینی گفت: مشکلات معیشتی خبرنگاران باید حل شود، ما نیاز به خبر داریم تا بدانیم در دنیا چه می گذرد، جامعه ما غافل نباشد، می بینیم دروغ های زیادی در کانال دشمن منتشر می شود، خبرنگاران افسران نرم نظامی هستند اگر محتوا مفید است اگر در دسترس مردم قرار ندهند، خبر را از دشمن می گیرند و دشمن نیز به میل خود افکار را ترویج می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید