در زمان شکایت ویلموتس کارمند اداری فدراسیون فوتبال نبودم/ نمی توانستیم یک شبه همه چیز را تغییر دهیم.

ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781362

کمیته دائمی مجوزهای حرفه ای در باشگاه سپاهان داریم.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: در زمان شکایت مارک ویلموتس من کارمند اداری فدراسیون فوتبال نبودم و در قرارداد هم نبودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان پس از نشست مدیران باشگاه ها و مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ گفت: به نظرم این یکی از جلسات ضروری و سازنده بود. حضور مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در کنار نزدیکان و شنیدن مطالب باشگاه ها برای اعتلای فوتبال موثر است. بخشی از این جلسه در مورد مجوزهای حرفه ای بود که شاید مهمترین موضوعات و رویکردهای فوتبال کشور باشد. خوشبختانه سفر خوبی با اساتیدی چون آقای مصطفوی و آقای اسحاق و … آغاز شد.

او گفت: اول از همه، ما یک کمیته دائمی برای مجوزهای حرفه ای در باشگاه داریم. ما در آبان ماه سال گذشته کمیسیونی برای ارائه مدارک تشکیل دادیم و هر ماه برای ارائه مدارک جلسه می گذاشتیم. می دانید که پارامترهای خاصی وجود دارد. خوشبختانه جزو اولین باشگاه هایی بودیم که مجوز حرفه ای گرفتیم. البته این پلتفرم مرحله به مرحله است و اگر از آن چشم پوشی کنیم سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

مدیرعامل باشگاه سپاهان گفت: درباره تبلیغات محیطی باشگاه ها هم بحث مهمی داشتیم. می دانید سازمان لیگ طبق قوانین و برگه سبز کار می کند که رابطه لیگ و باشگاه ها را مشخص می کند. اگر قرار است در فرآیندها تغییری ایجاد شود، باید روند اداری خود را طی کند. برخی از دوستان ایده های جدیدی داشتند. این دلیل نمی شود که همه چیز را یک شبه تغییر دهیم. پیشنهاد دادیم یک گروه تخصصی با حضور کارشناسان باشگاه ها و سازمان لیگ تشکیل شود که به جمع بندی موضوعات مرتبط با تبلیغات محیطی بپردازد. البته شرایط اقتصادی به گونه ای است که بحث درآمدزایی در فوتبال متشنج است.

ساکت گفت: ما معتقدیم که هر 16 تیم باید منسجم و هماهنگ به جلو حرکت کنند و از یکدیگر حمایت کنند. یادم هست چند سال پیش به جی لیگ دعوت شدیم، اعلام کردند که بیشتر فضای تبلیغاتی را به غیر از تبلیغات محیطی در اختیار خود باشگاه ها قرار داده ایم. چون در شهرهای مختلف تیم های مختلف با توانایی های مختلف حضور دارند آنها را جدا نکردند و سازمان لیگ این کار را انجام داد. البته حق پخش تلویزیونی موضوع مهمی است که باشگاه ها اقتضا می کنند. بحث پخش اینترنتی هم هست. در سپاهان ما شبکه سپاهان را داریم که مسابقات در سنین مختلف را پخش می کند. در حوزه اینترنت هم باید قوانین حمایتی داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در زمان حضورش در فدراسیون فوتبال درآمد حاصل از تبلیغات محیطی شفاف بوده است، پاسخ داد: در آن زمان سازمان لیگ تصمیم گرفت مناقصه ای برگزار کند و به دلال واگذار کند. اول اینکه سازمان لیگ دو سال است که کار متفاوتی انجام می دهد و خودش آن را انجام می دهد که بد نیست. یعنی کل پکیج در اختیار شرکت خارجی قرار نمی گیرد و شرکت خارجی زیر نظر سازمان لیگ فعالیت می کند و پول به حساب سازمان لیگ واریز می شود. من فکر میکنم چیز خوبی است. این بحث که برخی باشگاه ها می توانند درآمد بیشتری داشته باشند موضوعی است که امروز در این جلسه مطرح شد.

مدیرعامل سپاهان تاکید کرد: تشکر ویژه ای از آقای اسکوچیچ داشتیم چرا که آقایان اسکوچیچ، هاشمیان و همه اعضای کادر فنی تیم ملی تعامل خوبی با باشگاه ها دارند و به همه ورزشگاه ها می روند. این نکته خوب و روشنی است که امیدواریم با آن به جام جهانی صعود کنیم.

ساکت در پاسخ به این سوال که آیا ویلموتس از این پرونده مطلع است، گفت: «البته من در آن زمان یک افسر اداری نبودم و در قرارداد هم نبودم. من از جزئیات و نزدیکانی که این مشکل را دنبال می کنند اطلاعی ندارم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید