در سال 1400 نتایج درخشانی در تاریخ ورزش جانبازان و معلولان به دست آمد.


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1816917

حمیدی گفت: سال گذشته با تلاش های صورت گرفته نتایج درخشانی در تاریخ ورزش جانبازان و معلولان به دست آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود حمیدی دبیر فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان گفت: سال گذشته دو رویداد مهم بین المللی داشتیم، بازی های پارالمپیک توکیو و بازی های پاراآسیایی جوانان بحرین. از ابتدای سال 1400 با حمایت همه جانبه و همه جانبه وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک و علیرغم بیماری مخوف کرونری قلب، به طور فشرده و با رعایت کامل پروتکل ها و رویه های بهداشتی سعی در برگزاری اردوهای آماده سازی برای ملی پوشان داشته ایم. تیم ها در بهترین شرایط و ایده آل برای کسب نتایج درخشان باشند. برای این منظور علاوه بر پارالمپیک اردوهای انتخابی و مسابقات قهرمانی کشور در رده جوانان برگزار کردیم.

وی ادامه داد: بر اساس سهمیه و رکوردهای ثبت شده توسط ورزشکاران، تیم های ملی جوانان را برای حضور در بازی های پاراآسیایی تشکیل داده ایم. کمی قبل از شروع بازی های پارالمپیک و بعد از این رویداد اردوهای فشرده جوانان را تا آذرماه برگزار کردیم و خوشبختانه در سال 1400 نتایج درخشانی در تاریخ جانبازان و معلولان در مسابقات پارالمپیک و پاراآسیایی به دست آمد.

حمیدی افزود: در کنار این دو رویداد بین المللی هیئت هایی برای حضور در مسابقات جهانی و آسیایی داشتیم که با نتایج خوبی نیز همراه بود. بلافاصله پس از مسابقات جوانان در بحرین و حتی همزمان، اردوهای آماده سازی تیم های ملی اعزامی به بازی های پاراآسیایی چین را آغاز کردیم که همچنان ادامه دارد.

دبیر فدراسیون گفت: خدا را شکر موفق شدیم با وجود محدودیت های قلبی، مسابقات قهرمانی والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر، مسابقات قهرمانی کشور در رشته های دو و میدانی، تیراندازی، بوچیا و وزنه برداری را برگزار و به پایان برسانیم. در رشته والیبال نشسته علیرغم همه برنامه ریزی های صورت گرفته متاسفانه به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا نتوانستیم مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم اما بحث استعدادیابی با حضور کادرفنی و کادر فنی برای شکل گیری مطرح شد. یک تیم ملی جوانان، فدراسیون.

وی افزود: برای استعدادیابی در سایر رشته ها نیز ورزشکاران مستعدی را در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور زیر نظر IPC شناسایی کرده ایم تا در سال جاری تیم ملی جوانان این رشته را تشکیل دهیم و در نظر داریم امسال نیز این روند را ادامه دهیم. در مناطق دیگر

حمیدی گفت: از دیگر برنامه های فدراسیون در سال 1401 برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رشته های شنا و دو و میدانی زیر نظر IPC است. این مسابقات با هدف انتخاب نهایی تیم ملی برای بازی های پاراگوئه در هانگژو و همچنین استعدادیابی برای تیم ملی جوانان برگزار می شود و دو رشته قرار می گیرد.

وی گفت: سال گذشته تقویم آموزشی فدراسیون را اجرا کردیم. در سال جدید سعی خواهیم کرد این دوره ها را هدفمندتر و با نظر انجمن های ورزشی برگزار کنیم و همچنین با برگزاری دوره های بین المللی شرایط را برای ارتقای داوران و مربیان فراهم کنیم.

دبیر فدراسیون در پایان گفت: امیدوارم امسال با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک شاهد تداوم درخشش و موفقیت تیم ملی کشورمان در پاراالمپیک باشیم. بازی های آسیایی چین.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید