در فصل پاییز و زمستان دوباره با شیوع و شیوع گسترده بیماری کرونا مواجه خواهیم بود


ساعت: 08:33
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890495

سارا شاه آبادی گفت: اگر در پاییز و زمستان مصونیت بدن با واکسیناسیون تامین نشود، متأسفانه مجدداً شیوع و شیوع بالای بیماری کرونا خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سارا شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در دو سال اخیر که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنیم برنامه واکسیناسیون به خوبی پیش می رود و مردم در تزریق دوز دوم و سوم با ما همکاری فعال داشته اند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: متاسفانه در تزریق دوز سوم و چهارم گروه هدف کم کاری وجود داشت و هنوز تزریق را انجام نداده اند.

وی خاطرنشان کرد: تا این لحظه 50 درصد مردم دوز تقویت کننده سوم دریافت نکرده اند و شاید به دلایل مختلف از جمله اینکه حساسیت افراد به این بیماری کاهش یافته و یا اینکه پوشش واکسیناسیون در دوره اول و دوم کاهش یافته است. دوزهای مصرفی باعث افزایش ایمنی بدن می شود. بردگان و مردم به این نتیجه رسیدند که مرگ و میر کمتری داشتیم و در اذهان رایج شد که مشکلی ندارند و تحت تأثیر کرونا قرار نخواهند گرفت.

شاه آبادی گفت: اما اگر این روند ادامه پیدا کند و مصونیت بدن با واکسیناسیون در پاییز و زمستان تامین نشود، متأسفانه مجدداً شیوع و شیوع بالای بیماری کرونا خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه از شنبه تا پنجشنبه تمامی کلینیک ها و مراکز بهداشتی درمانی آماده تزریق واکسن هستند، هر دو باید نسبت به تزریق دوز تقویت کننده اقدام کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه 20 درصد افراد دوز دوم را دریافت نکردند، گفت: با گذشت بیش از سه ماه از تزریق واکسن، اثربخشی آن کاهش می یابد، بنابراین مردم به این مهم توجه کنند.

شاه آبادی بر واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 ساله تاکید کرد و افزود: با توجه به بازگشایی مدارس، خانواده ها باید به واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال توجه داشته باشند و حتما واکسن را بزنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید