در مسیر جشنواره، کمدی ها شلخته/چراغ خاموش می شوند


ساعت: 08:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1895650

جشنواره فیلم فجر در چند وقت اخیر ثابت کرده که از ژانر کمدی و سینمای بدنه دل خوشی ندارد و امثال فرحبخش و امیریان ترجیح می دهند فیلم های خود را قبل از شروع جشنواره اکران کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کمتر از پنج ماه تا شروع 41 باقی مانده است جشنواره فیلم فجر که بسیاری آن را ویترین سینمای ایران می دانند و این جشنواره بزرگ سینمایی به دبیری مجتبی امینی در بهمن ماه در دو بخش ملی و بین المللی برگزار می شود. بر اساس فراخوان جشنواره، ثبت نام بخش بین الملل از 24 شهریور و بخش کشوری از اول آبان آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

در روزهای گذشته روابط عمومی سازمان سینمایی در خبری از انتشار 53 عنوان فیلم توسط اداره کل نظارت بر تولید فیلم سازمان در ده ماه گذشته خبر داد. سینمایی موفق به اخذ پروانه ساختمانی شده اند. با جست‌وجو در میان این تعداد فیلم، کارگردان و تهیه‌کننده آن‌ها، می‌توان نام‌هایی آشنا برای اهالی سینما دید که بی‌تردید اکثر آن‌ها در مرحله پیش‌تولید یا شروع فیلمبرداری پروژه سینمایی‌شان با نگاهی به جشنواره فجر هستند. برخی از آنها اطلاعات رسانه ای کم و بیش از خلاصه داستان، بازیگران و موضوع فیلم دارند و برخی نیز مانند همیشه به شکل چراغ خاموش دارند فیلمشان را آماده می کنند. قصد داریم نگاهی گذرا به این نام های آشنا بیندازیم.


نگران نباش فجر


0d4c4c09 adb9 4127 b217 d139d2b5667b خبر خاکستری


مرد ایرانی

همه اهالی سینما محمدحسین فرحبخش را به عنوان تهیه کننده بدنه سینما می شناسند. ساخت آثاری چون زنان فرشته اند، خالتور، آس و پاس، رژیم طلایی، صغت فرنگ، دختر شاه پریون و بسیاری آثار دیگر با همین مضامین به این فرضیه جان می بخشد و حالا فرح بخش فیلم «مرد ایرانی» را می سازد. جلوی دوربین که به اعتقاد قویا ادامه سفر سینمایی اوست.

نکته قابل توجه در این ماجرا حضور مجید مظفری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در این پروژه به عنوان کارگردان است که اولین تجربه او در سینماست و تجربه ثابت کرده است که فردی مثل فرحبخش برای جشنواره ای مثل فجر زیاد منتظر نمی ماند. اکران فیلمش جشنواره فجر خیلی از این فیلم ها خوشحال نیست.


e9ebb7aa de91 462c a580 941039af00b4 خبر خاکستری


بخارست

اواخر خرداد ماه بود که فیلمبرداری فیلم «بخارست» به تهیه کنندگی علی طلوعی، به کارگردانی سید مسعود اطیابی و فیلمنامه حمزه صالحی در تهران به پایان رسید و در مرحله تدوین است و احتمالاً بعد از پایان فیلمبرداری کار زیادی شده است. تکمیل شده است و بازیگران را انتخاب کردید. آنها در فکر این هستند که فیلم خود را بعد از ماه صفر اکران کنند.

پخش فیلم «بخارست» که ژانر کمدی اجتماعی است بر عهده فیلم است و اطیابی که دو فیلم پرفروش «دینامیت و انفرادی» را تجربه کرده است، بدون شک منتظر جشنواره فیلم فجر نخواهد بود و احتمالا «بخارست» را در اواسط نمایش می دهد و در سال دوم به اکران سینما خواهد رفت.

حسین یاری، پیمان جمشیدی، امیرحسین آرمان، هادی کاظمی، پونه عاشورپور، غزل نظر، ایمان صفا، وحید آقاپور، عرفان ابراهیمی، رضا بهبودی، غلامرضا نیکا و بابک کریمی در بخارست به ایفای نقش پرداخته اند..


dd5d3001 d5ee 41bc 95c0 b9a67a6aaf2a خبر خاکستری


آتش بس 3

تهمینه میلانی در سینمای ایران بسیار بیشتر از یک عنوان کارگردان فعال است و سال ها به عنوان منشی صحنه با مسعود کیمیایی کار کرد و بعد به عنوان طراح صحنه و لباس و به لطف قلمش فیلمنامه آثار دیدنی بسیاری را نوشت. سینمای ایران و کارگردان است. اما عموم مردم و سینما شاید او را با فیلم «آتش بس» به یاد بیاورند. فیلمی که محمدرضا گلزار و مهناز افشار بازیگران آن بودند و استقبال تماشاگران باعث شد تا میلانی سری دوم و حالا قسمت سوم این فیلم را بسازد.

خبر تولید آتش بس 3 به سرعت و به همان سرعت توسط رسانه ها پخش شد. محمد نیک بن، همسر میلانی که معمولاً تولید آثار او را بر عهده دارد، اعلام کرد که با وجود مجوز ساخت فیلم آتش بس 3، خانم میلانی در حال ساخت سریالی برای شبکه خانگی خود است و آن فیلم در زمان دیگری ساخته خواهد شد و همانطور که در نتیجه، البته، به جشنواره امسال نخواهد رسید.


c7153417 a42a 49be 920c a860fa4518a9 خبر خاکستری


انتهای باغ

نام سید ابراهیم عماریان با فیلم «تگزاس» برای اهالی سینما شناخته شد و بعدها با ساخت «تگزاس 2، دینامیت و سولو» و رکورد فروش این فیلم ها در سینمای ایران به شهرت رسید. اما عامریان در سال 94 مدیر تولید و مدیر اجرایی فیلم من سالوادور نیستم بود و این همکاری را با منوچر هادی با فیلم کارگر معمولی نیاز داریم تا زمانی که وارد دنیای تولید شد ادامه داد.

حال عامریان فیلم «انتهای باغ» را به عنوان اولین فیلم خود با همان فیلمنامه نویس فیلم های قبلی خود یعنی حمزه صالحی کارگردانی می کند و احتمالا برای نمایش آن از جشنواره منتظر نخواهد ماند.


2a88bade 7e16 433c 8ce4 abf131deeab2 خبر خاکستری


فجر می رود

در میان فیلم‌هایی که در ماه‌های گذشته از سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرده‌اند، نام‌هایی آشنا برای اهالی سینما به چشم می‌خورد که هنوز اطلاعات رسمی یا غیررسمی از آغاز پیش تولید فیلم خود دریافت نکرده‌اند، یعنی این افراد یا هنوز اقدامی برای ساخت فیلم خود نکرده اند یا در مرحله ساخت فیلم خود هستند و با ثبت آثار خود در جشنواره مخاطب خود را شگفت زده خواهند کرد.

فیلم سینمایی «قیف» به تهیه کنندگی سعید ملکان و کارگردانی محسن امیریوسفی، فیلم سینمایی «چشمهایش بزرگ علوی» به تهیه کنندگی و کارگردانی بهمن فرمان آرا، فیلم سینمایی «حدود ساعت 8 صبح» به تهیه کنندگی و کارگردانی منوچهر هادی، فیلم سینمایی «سمفونی باران» ” ” به تهیه کنندگی و کارگردانی علیرضا امینی، فیلم سینمایی “آینه” به تهیه کنندگی علی اوجی و کارگردانی محمود کلاری، فیلم “مدار بسته” به تهیه کنندگی سعید ملکان و کارگردانی مهدی جعفری و فیلم سینمایی “فیل” به تهیه کنندگی فریدن جیرانی. و به کارگردانی رضا گوران فیلم هایی هستند که با همان «چراغ خاموش» سفر می کنند.


بیشتر بخوانید؛

دیدگاهتان را بنویسید