در مسیر عشق/حکایت عاشقانه خادمان حسینی در اربعین


ساعت: 09:42
تاریخ انتشار: 1301/06/24
کد خبر: 1897540

خادمی امام حسین (ع) حس و حال خاص خود را دارد، این روزها شیرینی خدمت به زائران کربلا، دل عاشقان را به خدمت در راه بهشت ​​گره زده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، اربعین با دل های شیدایی می آید، سفری عاشقانه را آغاز می کنند و در راهی قدم می گذارند که پایانش بهشت ​​است، زائران از سراسر جهان پیاده روی و به یاد اولین اربعین آن حضرت را افتخار می دانند. زینب علیها السلام و اسیران کربلا این سفر را آغاز کردند، این راه را با پا و دل می پیمایند.

زیارت صحن و قصر امام حسین (ع) و پیاده روی بین الحرمین آرزوی هر شیعه است و سالهاست که به برکت اربعین این سفر برای بسیاری از عاشقان حسینی فراهم شده است تا به زیارت بروند. زیارتگاه های اعلیحضرت.

مکتب عاشورا و امام حسین (ع) به حدی در جهان گسترش یافت که در ایام شهادت امام حسین (ع) و اربعین نوایی یا حسین در همه جای دنیا طنین انداز شد، همان حسینی که جان خود را فدا کرد. برای دین و ارزش های دین آن را تقدیم کرد و امروز پس از گذشت قرن ها، سینه هایی که عشق به سیدالشهدا علیه السلام در آن رسوخ کرده، با حضور در این مراسم و نشان دادن آمادگی برای ظهور، بیعت خود را اعلام می کنند.


4c50601e ac94 480f 9298 f0bba1b8bca8 خبر خاکستری


در ایام اربعین هر صحنه زیبایی منحصر به فردی دارد، از پیاده روی زائران حسینی گرفته تا خادمینی که مشتاقانه برای خدمت به زائران تلاش می کنند، مهم نیست چه خدمتی باشد، مهم این است که عشق و ارادت خود را می خواهند. آن را به حضرت فاطمه (س) عزیز نشان دهید.

با آغاز زیارت اربعین موکب های زیادی در شهرهای کشور و شهرهای عراق برپا می شود و هزاران نفر خدمت به زائران امام حسین (ع) را افتخار می دانند، خادم دیگری با موم برای زائران غذا می پزد. زمزمه یا حسین و خلاصه هر خادمی حکایتی زیبا از خدمت به زائران دارد.


a7937aa7 601e 4650 a160 ad485cbf7a65 خبر خاکستری



من خادم عشق امام حسین (ع) هستم.

وارد یکی از موکب ها می شویم که چند خاد با صدای سلام در حال پختن غذا برای زائران هستند که محمدی یکی از خادمان این موکب در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: زندگی در ایام عید حال و هوای دیگری دارد. اربعین انگار تمام دغدغه های دنیا می رود. روند و تنها عشق به حسین ما را امیدوار نگه می دارد.

وی افزود: همه ساله روزهای خود را با شور و شوق می گذرانم تا حدود 10 روز در این موکب به زائران خدمت کنم. هیچ چیز در دنیا باعث خوشحالی من نیست که بتوانم به عبادت امام حسین (ع) خدمت کنم».

این خادم لرستانی گفت: چند سال پیش مشکلی برایم پیش آمد و نذر کردم تا زنده ام در ایام اربعین به زائران خدمت کنم و اکنون هر سال در ایام اربعین ساعت ها با حضور در موکب به زائران خدمت می کنم. و خستگی معنایی ندارد.


57d3adfe d1c2 48e7 b779 545edbc1d82b خبر خاکستری


وی تصریح کرد: بهترین حسی که این روزها دارم این است که وقتی به زائران خدمت می کنم همان حسی که بعد از زیارت حرم دارم دوباره تداعی می شود و تاکنون دو بار به زیارت حرم رفته و قبر امام حسین (ع) را زیارت کرده ام. فضایی وجود دارد که با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.


خدمت به ارادتمندان حسینی آرامش بخش است

رحیمی یکی دیگر از خادمان حسینی گفت: همه خادمان به نیت خدمت رسانی به نمازگزاران حسینی در این ایام در موکب ها مستقر هستند و هر قدمی که برای زائران برداشته می شود قطعا اجر و ثواب دارد و همه عاشقان حسینی برای خدمت به حسینی تلاش می کنند. می تواند مقداری از خستگی را از آنها دور کند.


79a7b8b4 c54e 44fe a4ea 3885a118c4f0 خبر خاکستری


وی افزود: امسال فرصت حضور در مراسم پیاده روی اربعین را نداشتم و تصمیم گرفتم با شرکت در این موکب تلاش کنم و هر روز از صبح تا شب در این موکب خدمت می کنم.

این خادم حسینی گفت: به جرأت می توانم بگویم بهترین خاطرات زندگی من از همین خادم است و خدمت به فدائیان حسینی آرامشی را به ارمغان می آورد که با هیچ چیز در دنیا قابل مقایسه نیست. و من تا آخر عمرم در این راه قدم خواهم زد.


4f3861e4 3dfb 49dc 8882 c9397c859d08 خبر خاکستری



خدمت رسانی به بیش از 1500 خادمان لرستان در ایام اربعین

اصغر حکی پور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک گفت: 80 موکب برای مراسم اربعین فعال شده است تا در این ایام بتوانند به زائران خدمات رسانی کنند که از این تعداد 37 موکب در ورودی های شهر مستقر هستند. 43 موکب در کربلا، نجف، کوفه و سامرا برپا شده و تمهیدات لازم برای ارائه بهترین خدمات اندیشیده شده است.

وی گفت: موکب داران از 16 تا 26 شهریور به زائران اربعین خدمات رسانی می کنند و در هر موکب حدود 20 نفر به عنوان خادم امام حسین (ع) حضور دارند. مشغول خدمت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید