در مقابل ایران باید روی جزئیات تمرکز کنیم


ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: 09/07/1401
کد خبر: 1914337

نشست خبری سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا قبل از بازی با ایران؛

سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار مقابل ایران حاضر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گرگ برهالتر و تایلر آدامز، سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا در نشست خبری پیش از دیدار حساس فردا با تیم ملی ایران حاضر شدند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

برهالتر: من مربی فوتبال هستم و سیاست را نمی فهمم

گرگ برهالتر سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در این نشست خبری اظهار داشت: به تاکتیک فکر می کنم اما یادتان باشد این بازی یک بازی حذفی است و تنش و شادی زیادی به همراه خواهد داشت. ما باید متعهد باشیم و به یکدیگر حمله کنیم و لطفاً یک مسابقه جنجالی بود و ما برای آن آماده هستیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی در مورد حساس ترین بازی جام جهانی و اینکه فکر می کنید چند درصد از مردم جهان در صورت پیروزی تیم ملی ایران خوشحال می شوند و چند درصد اگر آمریکا خوشحال می شوند؟ پیروزی؟ وی گفت: وقتی به این مسابقه فکر می کنم می بینم افراد زیادی هستند که ملاحظات دیگری دارند. برای ما بازی فوتبال مقابل تیم دیگری است، مسابقه یک فرمت حذفی است و هر دو تیم به دنبال صعود هستند و مشکل همین است. ما می‌خواهیم روی تیممان و آنچه فوتبال است تمرکز کنیم.

برهالتر در پاسخ به سوال خبرنگار سوئیسی مبنی بر تغییر پرچم تیم ملی ایران در شبکه های اجتماعی تیم ملی فوتبال مردان آمریکا گفت: ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتیم. تمرکز ما روی رقابت است. نمی خواهم بگویم برای من فرقی نمی کند، اما واقعاً چهار سال کار کردیم و دیدیم بین ایران و انگلیس چه اتفاقی افتاد و بعد که مقابل انگلیس مساوی کردیم، به این فکر کردیم که برای شکست دادن ایران چه کنیم. ما از مردم ایران حمایت می کنیم اما به دنبال پیروزی هستیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر جنگ رسانه ای آمریکا قبل از بازی با ایران و حرکت هوشمندانه کی روش مبنی بر اینکه به ضرر آمریکا بوده و کلمه الله از پرچم ایران حذف شده و فرهنگ، دین و هویت ایران است. توهین شده و به فدراسیون فوتبال آمریکا. وی اظهار داشت که این حرکت در راستای حمایت از مردم است و این کشور در ورزش دخالت سیاسی کرده و آیا این موضوع به ضرر تیمش خواهد بود یا روحیه او را تقویت می کند؟ وی گفت: باز هم می گویم که بازیکنان و تیم ما هیچ اطلاعی از این موضوع نداشتند. این چیزی است که خارج از کنترل ما بود. ما می دانیم که این یک رقابت است و بستگی به این دارد که چه کسی خوب باشد. تمام حرف ما این است که از بازیکنان و مربیان عذرخواهی می کنیم. این همه است.

برهالتر گفت: ایران تیم خوبی است و تلفیقی از هشت سال کار است. این چیزی است که از جام جهانی قبلی شروع شد. ضد حمله ایران خوب است. طارمی دارند. آنها تیم قدرتمندی هستند. مربی خوبی دارند. من کی روش را می شناسم و همانطور که گفتم یک بازی حذفی است.

سرمربی آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا نمی خواهد ناوگان نظامی کشورش از خلیج فارس خارج شود؟ گفت: من با شما موافقم. ورزش باید کشورها را به هم نزدیک کند. در عین حال که با هم رقابت می کنیم، با هم دوست هستیم. ما باید در جام جهانی برادرانه بازی کنیم و این ورزش است.

او گفت که کی روش در انگلیس کار کرده و تجربه زیادی دارد و از این سوال نمی ترسد؟ وی گفت: کی روش مربی باتجربه و مربی بسیار عالی است و مدت ها برای آمریکا کار کرده و کارش در ایجاد تغییرات در فوتبال آمریکا مفید بوده است. من شخصا به او احترام می گذارم.

برهالتر درباره سخنان توهین آمیز کلینزمن در مورد ایران و سرمربی تیم ملی و آیا این یک جنگ روانی علیه ایران است؟ وی گفت: من آمده ام اینجا درباره بازی ایران و آمریکا صحبت کنم و شما در مورد فردی صحبت می کنید که در تلویزیون صحبت می کند. این به اینجا مربوط نیست.

او از تجربه چهار ساله خود در تیم ملی آمریکا و رسیدن به یک لحظه بزرگ صحبت کرد و اینکه چه اتفاقی برای او افتاد که او را به جایگاه امروز رساند؟ وی گفت: بازی با انگلیس و ولز بخشی از آن دوره بود. ما به عقب نگاه نمی کنیم. انگلیس و ولز را فراموش کردیم. چیزی که من می بینم این است که ما باید خیلی متمرکز باشیم و هیچ مزاحمتی برای منحرف کردن توجه آمریکا وجود ندارد. در واقع این چهار سالی که ما پشت سر گذاشتیم ما را به این واقعیت رسانده است که فردا شانس زیادی برای صعود داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در پاسخ به اینکه آیا تفاوتی بین او و برخی از عوامل تیمش وجود دارد؟ گفت: از سفر چهار ساله گفتی. ما چهار سال با هم تعامل داشتیم. قضاوت را به عهده شما می گذارم. من کسی نیستم که این موضوع را نمایندگی کنم. شما آزادید که به حرف های من توجه کنید. جو یکی از اعضای تیم ما است و فکر می کنیم او می تواند به تیم ما کمک کند.

وی با بیان اینکه بازی با ایران به معنای ماندن یا رفتن به خانه است، گفت: ایران مقابل انگلیس خیلی کم تحرک بود اما مقابل ولز تهاجمی بود و روحیه تیمی خوبی داشت و هیچ چیز جلوی ایران را نمی گرفت و آن موقع بود که به ایران نشان دادند که می توانند یک بدنی را شکست دهند. و تیم قدرتمند اروپایی کی روش را می شناسیم و او هم می داند که بازی برای ما حذفی است.

برهالتر در مورد اینکه آیا در گذشته با کی روش کار کرده است یا خیر و می تواند از تاثیرش در این مسیر حرکت با ایران صحبت کند؟ او خاطرنشان کرد که یک سال را صرف تحلیل فوتبال آمریکا کرده است. او در آمریکا هم بازی کرد. او نظارت گسترده ای بر آمریکا و تجربه گسترده ای در آموزش توسعه جوانان داشته است. وظیفه او نظارت بر کار ما و گزارش پروژه در سال 2010 بود. او دید خوبی داشت و این فرصت را داشت که به رئال مادرید و تیم های دیگر برود. کی روش مربی با دانش و با تجربه ای است. ما مشتاقانه منتظر بازی فردا هستیم. باید بگویم شما هرگز نمی دانید قبل از بازی چه اتفاقی قرار است بیفتد. باید بگوییم که این تیم از روی عملکردش قضاوت می شود. در اینجا نحوه مشاهده این بازی است.

سرمربی تیم ملی آمریکا از اینکه چه چیزی باید در تیمش بهبود یابد می گوید و نگران گل نخوردن بازیکنانش نیست؟ وی گفت: در مورد اینکه گل زدن یک تیم در جام جهانی چقدر سخت است صحبت کردیم. ایجاد موقعیت های گلزنی در جام جهانی واقعا سخت است. بحث ما این است که چگونه موقعیت های گلزنی ایجاد کنیم. البته در این بازی باید گل بزنیم و باید آرام باشیم و برنامه ریزی کنیم و نقشه خودمان را اجرا کنیم.

او گفت تا دو ماه پیش هیچکس از تیمش حمایت نمی کرد و آیا مردم از تیم او حمایت می کنند یا مهم نیست؟ وی گفت: نمی‌توانم به جای همه آمریکایی‌ها صحبت کنم که آنها چه می‌خواهند، اما به نظر می‌رسد در کشور خودمان از حمایت کافی برخورداریم. آمریکا کشوری است که در آن مسابقات مختلف برگزار می شود و فکر می کنم فردا حمایت کافی صورت خواهد گرفت.

برهالتر در پاسخ به اینکه ایرانیان با گذرنامه نمی توانند به آمریکا بروند و ویزا صادر نمی شود، اما آمریکایی ها به راحتی می توانند به ایران بیایند، گفت: من سیاست نمی فهمم، مربی فوتبال هستم و ندارم. دیدگاه در مورد سیاست بین الملل

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا در پاسخ به این سوال که فکر می کند فردا به نتیجه لازم می رسد یا خیر؟ وی گفت: با توجه به آخرین بازی ایران، انتظار ندارم بازی را واگذار کنند. دیدید که آن‌ها کاری را که می‌خواستند انجام دادند و در هر لحظه از بازی بهترین تاثیر را گذاشتند و می‌دانیم که نباید منتظر حمله فردای ایران باشیم. باید حمله کنیم و اگر پیروز نشویم جلو نمی رویم. انتظار دارم کی روش هر کاری که لازم است انجام دهد.

برهالتر درباره ارزیابی خود از بازیکنان تیم ملی کشورش در خط هافبک گفت: به نظر من عملکرد و عملکرد آمریکا در بازی اول خاص بود و در بازی دوم نیز حاجی رایت تاثیرگذار بود و توانست بازی را زنده نگه دارد و کانال های خوبی برای هدایت تیم فراهم کند. توپ برای جلو نگه داشتن فکر می کنم آنها بازی خوبی انجام دادند. بقیه اعضای تیم باید بتوانند این قابلیت ها را برآورده کنند. باید ببینیم مقابل ایران چگونه بازی می کنیم و نتیجه می گیریم. با توجه به گزینه هایی که برای خط مقدم داریم، فکر می کنم بازیکنان کافی در خط مقدم داریم.

وی درباره اینکه بازی ایران و آمریکا در سال 2018 را تفسیر کرد و خاطراتش از آن بازی گفت: این بازی در مغز من حفره ایجاد کرد و تیمی بود که می خواست برنده شود و تیم دیگری که اشتها نداشت. ایران برای پیروزی متمرکز و متعهد بود و برای اینکه شانس صعود داشته باشیم باید ذهنیت برنده داشته باشیم. می دانیم ایران تیم خوبی است و نمی خواهیم اشتباهات گذشته را مرتکب شویم.

سرمربی تیم ملی آمریکا با بیان اینکه بازیکنانش برای احساس پیشرفت نیاز به برد دارند، گفت: پیروزی همیشه حس پیشرفت را ایجاد می کند. با توجه به تلاش هایی که در چهار سال اخیر انجام داده ایم، پیروزی بسیار مهم است و در سال گذشته عملکرد ثابتی برای صعود به جام جهانی داشته ایم و برای بسیاری از ما این اولین فرصت حضور در جام جهانی است. . فکر می کنم با توجه به این شرایط که یک گل را به چیزی ملموس تبدیل کردیم، امیدواریم فردا گل های بیشتری بزنیم. تنها یک راه وجود دارد و آن موفقیت ماست.

علاوه بر این، مایکل کامرباک، مدیر رسانه ای این تیم گفت که در نشست خبری دیروز این تیم به خبرنگاران ایرانی فرصت سوال داده نشد و سپس بارهالتر تیمش را پشت بیلبوردها آموزش داد تا گزارش تمرینی انجام نشود. قوانین این فیفا است. این سوال برای اولین بار مطرح شد.

برهالتر در پاسخ به اینکه آیا قهرمانی ایران در جام جهانی 1998 را به یاد دارد؟ وی گفت: همانطور که در دو سوال قبلی هم گفتم عملکرد ایران خوب بود و تیم قدرتمندی بودند و امشب قوی و محکم بازی کردند و این نشان دهنده تعهدی است که یک تیم باید داشته باشد.

آدامز: باید روی جزئیات علیه ایران تمرکز کنیم

تایلر آدامز کاپیتان تیم ملی فوتبال آمریکا نیز در این نشست اظهار داشت: ما از مردم ایران حمایت می کنیم اما کاری که انجام می دهیم تمرکز روی این بازی است. ما می دانیم که بازی برای هر دو تیم چقدر مهم است و می خواهیم در کشورمان پیشرفت کنیم و مطمئنم آنها هدف یکسانی دارند.

وی در پاسخ به سوال این روزنامه نگار ایرانی مبنی بر اینکه ایران را به جای IRAN تلفظ می کند و اشکالی ندارد که نماینده کشوری باشد که علیه سیاهان تبعیض قائل است در حالی که سیاه پوستان در ایران از یکدیگر حمایت می کنند، خاطرنشان کرد: متاسفم که نام کشور شما را اشتباه تلفظ کردم. تبعیض در همه جا وجود دارد. چیزی که یاد گرفتم این است که در آمریکا سعی می کنیم پیشرفت کنیم. وقتی بزرگ شدم، در خانواده‌ای سفیدپوست بزرگ شدم و میراث و فرهنگ من هر دو را شامل می‌شود، بنابراین بدیهی است که این امر از طریق آموزش و پرورش لازم است. حالا شما به من یاد دادید که چگونه نام کشورتان را تلفظ کنم. تو به من یاد بده

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران بازی با ایران از یک مسابقه فراتر است؟ او گفت: همانطور که گرگ برهالتر گفت، ورزش یک راه عالی برای گرد هم آوردن مردم است. ما می خواهیم نزدیکتر شویم. چیزی که باید روی آن تمرکز کنیم بازی است و آنها و ما می خواهیم به سطح بعدی برویم و این کاری است که می خواهیم انجام دهیم. ما باید کارمان را به خوبی انجام دهیم. در مورد جام جهانی آینده چیزی برای پیش بینی ندارم.

وی درباره عملکرد ایران در دو بازی اول گفت: دو نمایش متفاوت دیدیم. ایران مقابل انگلیس باید تلاش زیادی می کرد و دیدید که مقابل ولز عملکرد متفاوتی داشت و از آفساید گلزنی کرد و گل دیرهنگام زد. البته او می توانست زودهنگام گل بزند. ما باید روی این جزئیات تمرکز کنیم. نفراتی که در خط هافبک ایران بودند تکنیکی بودند و بازی مقابل این تیم بسیار سخت است. باید تمرکز زیادی داشته باشید تا در این شرایط خوب بازی کنید.

آدامز در پاسخ به اینکه در بازی ایران و آمریکا در جام جهانی 1998 به دنیا نیامده است، گفت: من در آن بازی به دنیا نیامده بودم و انتظار ندارید نظری داشته باشم (با خنده).

دیدگاهتان را بنویسید