در وزنه برداری بانوان کار بیشتری داریم/ استرس وزنه برداران در بازی های قونیه طبیعی بود


ساعت: 12:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890599

مهمترین کار ما تربیت کادر فنی متخصص و مجرب برای بانوان است

مدیر فنی تیم های ملی وزنه برداری گفت: دو نفر از وزنه برداری بانوان ملی پوش مدال های خوب و حتی تاریخی کسب کردند و از نتایج آن راضی هستیم اما روز به روز متوجه می شویم که برای المپیکی شدن و جهانی شدن کار داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، کوروش باقری مدیر فنی تیم های ملی وزنه برداری در ارزیابی عملکرد تیم وزنه برداری بانوان در بازی های کشورهای اسلامی اظهار داشت: برخی از رکوردهای ثبت شده واقعا راضی کننده و حتی یکنواخت است. بهتر از تمرین، در حالی که برخی از آنها نیز وزن کمتری از تمرینات داشتند، اما به طور کلی همه اعضای تیم باید ارزیابی مثبت دریافت کنند.

وی افزود: برگزاری اردوی یک ماهه و حتی ثبت رکورد در سالن ایران قطعا برای کسی که هرگز در یک رویداد بزرگ روی سکو نرفته بود و ناگهان از تمرینات به زادگاهش به بازی های همبستگی اعزام شده بود کافی نبود. کاملا استرس داشته باشید

مشاور تیم ملی بانوان با تشریح راهکارهای مناسب برای افزایش تجربه این تیم و جبران کمبودهای چند سال اخیر به ویژه عدم برگزاری مسابقات برای بانوان، گفت: در تقویم سالانه فدراسیون برای اولین بار که مسابقات کشوری بانوان همزمان با آقایان برنامه ریزی می شود نشان دهنده ارزش و اهمیتی است که مدیریت جدید برای این بخش قائل است.

مربی سابق تیم پرافتخار ایران در المپیک 2012 لندن در پاسخ به برخی انتقادات از محدودیت ها برای نفراتی که به اردوی بانوان دعوت و به مسابقات اعزام می شوند، گفت: کسانی که از دور انتخابی تیم ملی کنار گذاشته شدند. اعتراض به حق البته قطعا استعدادهای بیشتری در نقاط مختلف کشور داریم که در این فرصت کوتاه و در غیاب مسابقات کشوری بانوان در سال های گذشته دیده نشدند، اما در شرایط فعلی هر تعداد دعوت شده به اردو، این 8 نفر قطعا جزو آنها هستند و جزو بهترین ها خواهند بود.هدف ما این است که اردوها مستمر باشد و مبنای انتخابی مسابقات قهرمانی کشور باشد اما در حال حاضر دست ما به مسابقات آسیایی بسته است که قبل از این لیست اولیه اسامی ارسال شده است.

باقری در خصوص تداوم حضور مشاوران مرد در کنار کادر فنی خانم گفت: شاید مهمترین قسمت کار ما در آینده تربیت کادر فنی خانم متخصص و مجرب باشد تا اصلاً نیازی به آقایان نداشته باشند. چون وزنه برداران زن داریم که به سن مربی حرفه ای نزدیک می شوند و در آینده ساختار اصلی مربی بانوان را تشکیل خواهند داد.

مدیر فنی تیم های ملی وزنه برداری که علاوه بر نظارت بر مسابقات تیم ملی بانوان، کادر فنی تیم ملی مردان را در پشت صحنه همراهی می کرد، معتقد است زمان و نحوه برگزاری مسابقات وزنه برداری در این دوره از بازی ها، در برخی از جنبه ها و رعایت قوانین و مقررات خوب نبود، اما فرصت خوبی برای ورزشکاران و کادر فنی بود تا مواردی را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: کادر فنی فعلی علی حسینی و محمدرضا براری وزنه برداران حرفه ای هستند و بی تجربه نیستند. حضور سجاد انوشیروانی در اتاق گرم نیز نقطه قوتی برای تیم بود و بر این تجربه افزود.

باقری در پایان در خصوص زمان ارسال اسامی اولیه و نهایی مسابقات آسیایی و جهانی و با توجه به زمان کوتاهی که فدراسیون برای بازگشت ورزشکاران به اردو و ارائه امکانات داشت، گفت: باید نظرات را در نظر بگیریم. از کادر فنی و برنامه ای که ارائه می کند بیایید اعتماد کنیم و طبق این برنامه عمل کنیم. پتانسیل تیم ملی بزرگسالان ما در حال حاضر 22 و 3 نفر است که در اختیار داریم، اما در دراز مدت باید با توجه به برنامه های استعدادیابی چهره های جوان بیشتری را شناسایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید