در یزد زندانی جرایم غیرعمد وجود ندارد


ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897315

عطیمی مدیرنماینده ستاد دیه استان یزد از آزادی ۷۷ زندانی مالی جرائم غیرعمد از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: یزد دیگر هیچ زندانی زن در جرایم غیرعمد و غیرعمد ندارد. جنایات

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید مسعود عظیمی در گفتگو با یزدرسا گفت: با تلاش ستاد دی در استان یزد و مشارکت خیرین و خیرین استان از ابتدای سال جاری تاکنون 77 محکوم مالی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شده اند. در استان و در آغوش خانواده هایشان بازگشتند و یک زندانی زن دیگر در یزد پولی برای جرائم غیرعمد و دیه وجود ندارد.

وی بدهی این زندانیان آزاد شده را مبلغی معادل 557 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شکات برای آزادی این افراد در بسیاری از موارد خیرخواهانه عمل کرد و مبلغ 172 میلیارد ریال را بخشید و با تاکید قاضی عالی و رئیس هیأت امنای ستاد دیه استان یزد و مساعدت قضات نیز مبلغ 280 میلیارد ریال از این مبلغ بدهی در قالب قبول دادخواست بدهی کسر شد.

مدیرنماینده ستاد دیه استان افزود: همچنین مبلغ 105 میلیارد ریال در قالب وام بانک های کار و کمک به ستاد دیه استان یزد به حساب قوه قضاییه واریز شد و این مددجویان از محل آزاد شدند. زندان و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

عظیمی از مشارکت مردم دارالآباده در کمپین های «هر کمیته یک زندانی را آزاد می کند» و «گام به گام تا آزادی» تقدیر کرد و به آزادی زندانیان از جرائم غیرعمد کمک کرد. اکنون در یزد زندانیان زن محکوم به جرائم غیرعمد مشمول کمک نیستند.

وی با اشاره به کاهش تعداد افراد دارای جرائمی مانند حوادث رانندگی یا جرایم ناشی از حوادث کار، گفت: یکی از بزرگترین اقداماتی که در استان یزد اتفاق افتاد فرهنگ سازی در خصوص حوادث رانندگی و محل حوادث کار و این بود. ستاد با تبلیغات و ساخت و سازهای محیطی تیزرها و ویدئوهای مختلف و پخش آنها از صدا و سیمای استان برای جلوگیری از چنین باورهایی تلاش کرده است و امروز در تمامی زندانهای استان یزد مددجوی به جرم حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی وجود ندارد.

وی با اعلام افزایش حضور و مشارکت خیرین در رهایی زندانیان جرایم غیرعمد در استان یزد گفت: کمک به رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد در قالب کمپین ها و طرح های مختلف از جمله «رضوان» و «پنجشنبه های مهربانی». در بسیاری از روزهای سال و در مناسبت‌های مختلف، خیرین به ستاد استان دیجه مراجعه می‌کنند و مبالغ مورد نظر خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید