در یک کلام، «باجی کردستان» برنامه دولت برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردتودی، آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دیدار مردمی با مردم شهر سنندج که در سالن 6 هزار نفری 22 جولان برگزار شد، اظهار داشت: توفیقی برای بنده است. ملت و همراهانم که امروز در مجلس پاک مردم عزیز سنندج و در استان کردستان حضور داریم.

وی گفت: از کردستان چه بگویم، از شجاعت، شجاعت، ایستادگی و پاسداری از مرزهای این کشور در طول سالیان، ایستادگی با بصیرت در مقابل دشمنان و در مقابل انقلاب، تقدیم بیش از 5 هزار شهید عزیز و تقدیم بیش از 9 نفر. هزار جانباز کردستان چه بگویم از زنان و مردان فرهنگ و هنر، از منطقه ای که تمدن و تمدنش شناخته شده است و در یک کلام می توانم بگویم کردستان است.

وی تصریح کرد: در حوزه اصلاحات اقتصادی رانت، فساد، پارتی بازی و مناسبات ناسالم اقتصادی را قاطعانه حذف خواهیم کرد و معتقدیم روابط ناسالم اقتصادی نمی تواند امنیت اقتصادی را در کشور ایجاد کند.

وی ادامه داد: تریبون هایی که دارای فساد و روابط ناسالم است باید اصلاح شود و من می گویم زمانی که از قوه قضائیه وارد قوه مجریه شدم مبارزه با مفسدان بود و اینجا مبارزه با فساد است، پس مردم کردستان باید بدانند که برنامه دولت برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض است و ما مصمم هستیم در این زمینه بیش از هر مورد دیگری تلاش کنیم.


بازارهای مرزی منطقه کولبر را کاملاً ویران می کند

آیت الله رئیسی گفت: مسئولان باید در راستای منافع مردم حرکت کنند، حتی اگر عده ای از این حرکت ناراحت شوند، مردم برای ما مهم هستند.

وی تصریح کرد: ما در کردستان نیروی انسانی توانمندی داریم، در دولت گفتم و در شوراهای اداری گفتم و در حضور شما هم می گویم که انتخاب بومی برای ما مهم است و مسئولان باید در همه جا از نیروهای جوان موثر بومی استفاده کنند. مناطق.

رئیس جمهور افزود: من بارها گفته ام و امروز هم می گویم، شما افرادی هستید که تصمیمات دولت را می گیرید زیرا دولت با رای شما روی کار آمد.

وی گفت: بازارچه های مرزی در حال تخریب کامل منطقه کولبر هستند چرا که فرصتی برای تبادل منافع اقتصادی است و بسیاری از مشکلات جوانان در این منطقه قابل حل است.


باید از فرصت مرز برای توسعه تجارت و صادرات استفاده کرد

وی با بیان اینکه باید از فرصت مرز برای توسعه تجارت و صادرات استفاده کرد و راهش فعال شدن بازارچه های مرزی است، گفت: آنچه مردم عزیز انتظار دارند این است که دولتمردان موظف به تلاش در این راستا هستند و اکنون بعد از 43 سال به بلوغ سیاسی، اجتماعی و اقتصادی رسیده‌ایم که نباید عیب‌هایی که مردم را متضرر می‌کند داشته باشیم و این مطالبه مردم، مسئولان و خانواده‌های شهداست.

وی با بیان اینکه امروز در کردستان نعمت های بسیار زیادی داریم که کشور از آن برکت دارد، اظهار داشت: مسئله اول امنیت است، امنیت در این استان نعمتی است که خداوند به ما داده است و باید قدر آن را بدانیم، دوم نعمت است. وحدت در این استان در بین اقوام مختلف امروزی است که اقوام متعدد در کشور فرصتی است و باید از آن بهره برد و سومین مورد برکت وحدت و انسجام علمای شیعه و سنی در یک کشور است. که یکی از نعمت های بزرگی است که باید خدا را شکر کرد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: برکت حضور مردم متدین و انقلابی در صحنه به این دلیل است که آنچه همواره دشمن را ناامید می کند، حضور مردم در مراحل مختلف و اجتماعات انقلابی و حضور در صحنه هاست که پیام امیدی برای دشمن است. و پیام امید. این برای مردم است.


یکی از عقب ماندگی های کشور ما در حوزه عدالت و اقتصاد است

وی تاکید کرد: امروز مردم کردستان دشمن فکر می کرد با تحریم ما را نابود می کنند اما ما در تحریم بیشترین پیشرفت را داشته ایم زیرا دشمن بعد از جنگ تحمیلی سپاه و ارتش ما تلاش کرد اما آنها تلاش کردند. توانایی نداشته اند، اما بیشترین پیشرفت را در صنعت جنگ می بینیم و افتخارات بزرگی در کشور ایجاد شده است که باید خدا را شکر کرد.

وی افزود: یکی از عقب ماندگی های کشور ما در عرصه عدالت و اقتصاد این است که اگر مسئولان به روایت انقلاب توجه می کردند اوضاع فرق می کرد و اکنون به سرمایه های یک ملت توجه می کنند. و به اخم ها و لبخندهای خارجی ها توجه نکنید و به دست ها توجه کنید این جوانان کشور هستند که باعث پیشرفت این کشور می شوند و این برنامه جدی دولت انقلابی ماست.

وی گفت: در این استان بر استفاده از نظرات و دیدگاه های همه اقشار و صاحب نظران تاکید شده است و بر استاندار کردستان تاکید کرده ام که حلقه های مشورتی و انقلابی نخبگان را ایجاد کند و نظرات آنها را مدنظر قرار دهد.

رئیس جمهور ادامه داد: حکومت مردمی در شعار نیست و مردم باید در مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم نقش آفرینی کنند. از این رو از مردم کردستان به ویژه شهر سنندج می خواهم که با همکاری و حضور خود از برنامه های دولت حمایت کنند و صمیمانه از شما تشکر می کنم.» به شما اطمینان می دهم که در این اقدامات دولت دشمن را ناکام گذاشته اید و شکست خورده اید. نشان دادید که به دولت کمک می کنید و افتخار دولت خدمتی به مردم خواهد بود و ما به این خدمت افتخار می کنیم.


امروز مراکز کشاورزی و صنعتی ما یک جبهه است

وی ادامه داد: هر گرهی که در زندگی مردم باز شود خواست دولت است و هر تولیدکننده ای که تولید کشور را افزایش دهد چراغ امید در دل مردم و ناامیدی بدخواهان خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز مراکز کشاورزی و صنعتی ما جبهه ای است که سربازان در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند که استقلال و رشد دارد.

وی در پایان گفت: مسائل شخصی و خانوادگی جمع آوری و پیگیری می شود و پس از این جلسه طرح های مختلفی در شورای اداری مطرح می شود و در پایان باز هم این جمله کردی را خواهم گفت. اینجا کردستان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید