دزدی سطل زباله چالش اصلی شهرداری هش/ کمبود منابع مالی و نیروی انسانی مهم ترین مشکل شهرداری است.


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882931

پدیده سرقت سطل زباله در مناطق مختلف شهر هش اختلال در ارائه خدمات و مشکلات فراوانی را برای شهروندان به همراه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش عصرهون، سطل های زباله شهر هش به دلیل کوچک بودن و درب نداشتن و سرقت آنها توسط سارقان پاسخگوی نیاز شهروندان نیست که این امر مشکلات زیادی را در خیابان ها و کوچه ها به دنبال داشته است.

تولید زباله یکی از جنبه های اجتناب ناپذیر زندگی است، زباله هایی که هنوز به طور اصولی فکری برای جداسازی آن از سرچشمه آن نشده است و متاسفانه شهروندان هش چاره ای جز رهاکردن این زباله ها در خیابان ها و کوچه ها ندارند.

مشکل پراکندگی محتویات کیسه های زباله به ویژه در ماه های گرم سال حادتر به نظر می رسد که جدای از خطر تکثیر برخی میکروب ها و تهدید سلامت شهروندان، تصویر ناخوشایندی را ترسیم می کند که باید حل شود. در این رابطه.

بوی تعفن و انباشت زباله در سطح معابر شهری همواره یکی از دغدغه های بحق شهروندان است، اما اگر تعداد مناسبی از زباله ها در تمام نقاط شهر نصب شود تا از پخش زباله در مناطقی که بزرگترین منبع آلودگی هستند جلوگیری شود. آلودگی

کمبود نیروی خدماتی به دلایل متعدد از جمله بالا رفتن سطح معابر و شهرها یکی از مواردی است که در شهرستان هش با کمبود رفتگر مواجه است.

شاه بخش یکی از شهروندان هش در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به نبود سطل زباله گفت: زباله جمع کن ها نیز در هرج و مرج ناشی از وجود زباله در سطح معابر نقش دارند. روز و شب به طور متوسط ​​دو یا سه زباله جمع کن زباله حمل می کنند.» و این باعث می شود که همه کیسه های زباله پاره شده و زباله ها روی زمین پخش شوند.

وی با اشاره به وضعیت جمع آوری زباله افزود: متاسفانه حجم زباله های تولیدی شهروندان بسیار زیاد است و به همین دلیل زباله عضوی از هر محله ای شده و هویت خود را پیدا کرده است.

محمد میری یکی از شهروندان هش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در شرایط شیوع کرونا شاهد بی احتیاطی برخی از شهروندان در گذاشتن ماسک های مستعمل در کنار زباله های خانگی بوده ایم که انتظار داریم برای این موضوع فکری کنید. .

وی اذعان داشت: نبود سطل زباله در سطح شهر یکی از مهم ترین دغدغه های روزمره مردم است، هرچند شهرداری در صدد جمع آوری زباله از درب منزل است اما کافی نیست.

دزدی سطل زباله مشکل شهرداری است

مهدی شهنوازی; شهردار هش در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: پدیده سرقت سطل های زباله در مناطق مختلف شهر باعث ایجاد اختلال در ارائه خدمات و مشکلات عدیده ای برای شهروندان شده است.

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری زباله به صورت یک روز در میان در شهر هش انجام می شود، تصریح کرد: علاوه بر این گاهی برخی از شهروندان در میانه روز زباله ها را در کنار جعبه ها قرار می دهند و وجود زباله جمع کن و حیوانات باعث می شود. گسترش آنها در کف خیابان هستند.

شهنوازی تصریح کرد: همه نیروهای شهرداری از جمله واحدهای عمرانی را موظف کرده ایم با توجه به گذشت کربان بایرام و حجم زیاد زباله ها ظرف یک تا دو روز از سطح شهر زباله جمع آوری کنند.

وی با بیان اینکه ماشین آلات جمع آوری زباله در شهر هش فرسوده است، گفت: در حال حاضر چهار ماشین کار جمع آوری زباله در سطح شهر را انجام می دهند و حتی از ماشین آلات ساختمانی استفاده می شود و گاهی به دلیل فرسوده بودن ماشین آلات. با تراکتور انجام می شود

شهنوازی یکی از مشکلات شهرداری هش را کمبود منابع مالی برای نیروی انسانی این شهرداری دانست و گفت: به همین دلیل اکثر نیروهای خدماتی شهرداری هش بازنشسته هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید