دسترسی نامحدود به اطلاعات شخصی افراد توسط سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده


ساعت: 07:29
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908480

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که وزارت امور خارجه آمریکا به سازمان های انتظامی و اطلاعاتی این کشور اجازه دسترسی نامحدود به اطلاعات شخصی 145 میلیون پاسپورت آمریکایی را بدون هیچ گونه رویه و نظارت قانونی داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جانا وینتر، خبرنگار یاهو نیوز، در گزارشی تحقیقاتی فاش کرد که ران وایدن، سناتور دموکرات ایالت اورگان، در نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، از او خواسته تا جزئیات دقیقی را فاش کند که کدام آژانس های فدرال به این اطلاعات شخصی دسترسی دارند. اطلاعات در گذرنامه شهروندان ایالات متحده

در این نامه آمده است: «من عمیقاً نگران هستم که وزارت امور خارجه به سازمان‌های مجری قانون و اطلاعات اجازه دسترسی نامحدود به اطلاعات پاسپورت شخصی 145 میلیون شهروند آمریکایی را داده است، و حتی نگران‌کننده‌تر اینکه مقامات وزارت خارجه تأیید کرده‌اند که 25 آژانس فدرال دیگر به اطلاعات گذرنامه دسترسی دارند. پایگاه‌های اطلاعاتی پاسپورت آمریکایی‌ها».

بر اساس اسناد منتشر شده در وب سایت وزارت امنیت داخلی ایالات متحده، این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، آدرس محل سکونت، آدرس ایمیل، شماره تلفن، جنسیت، نژاد، شماره تامین اجتماعی و سایر اطلاعات شخصی آمریکایی ها است.

دیدگاهتان را بنویسید