دستورالعمل خرید تضمینی گندم باعث افزایش کیفیت گندم داخلی شده است


ساعت: 13:24
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۹
کد خبر: 1877047

«سفارش تضمینی خرید گندم» منجر به خرید و نگهداری گندم همگن و با کیفیت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (Origin)؛ دستورالعمل خرید تضمینی گندم هر ساله قبل از فصل خرید تهیه و نهایی می شود و برای تسهیل خرید تضمینی گندم با کیفیت و همگن از تولیدکنندگان گندم به استان های سراسر کشور ارسال می شود.

بر اساس این گزارش، در این دستورالعمل، ویژگی‌های گندم قابل خرید و میزان تحمل‌ها از جمله ضرر و زیان مفید و بی‌فایده و کهنگی و همچنین نحوه نمونه‌برداری از محموله‌های تحویل‌شده توسط گندمکاران در مراکز خرید مشخص شده است.
این گزارش می افزاید: دستورالعمل ها در واقع به بهبود کیفیت گندم تولیدی کمک می کند، زیرا تولیدکنندگان گندم با رعایت استانداردها و معیارهای تعیین شده در مراکز خرید برای دریافت انواع گندم، با کیفیت و بالاترین کیفیت، تلاش می کنند کمترین کیفیت گندم را تولید کنند. کیفیت محصول خود را با قیمت مصوب عرضه کنید و بفروشید.
گفتنی است، امسال خرید تضمینی گندم از 25 فروردین ماه آغاز شد و بر اساس دستورالعمل خرید تضمینی گندم در قالب 559 هزار و 133 محموله، بیش از سه میلیون و 306 هزار تن محصولات کشاورزی از کشاورزان کشف و ضبط شد. خریداری و توزیع شده در انبارهای 31 استان و همچنین سیلوها در نقاط مختلف کشور نیز ذخیره می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید