دستورالعمل معاملات آتی در بورس انرژی

ساعت: 16:20
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798916

هیات مدیره بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار دستورالعمل اجرایی معاملات در بازار آتی بورس انرژی ایران را تصویب کرد تا سرمایه گذاران بتوانند در حوزه حامل های انرژی اقدام به معامله ابزارهای مالی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن هدابش، معاون نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و ناشران گفت: ابلاغ دستورالعمل معاملات آتی در بورس انرژی موجب افزایش قابل پیش‌بینی محصولات هیدروکربنی و در نتیجه افزایش سودآوری و شفافیت شرکت‌های انرژی می‌شود. “

وی افزود: زیرساخت های رگولاتوری بورس انرژی برای این معاملات فراهم شده و هم اکنون این شرکت در حال تجهیز زیرساخت های فنی خود برای اجرای بازار آتی است.

هدباش درباره مزایای این فرصت در معاملات بورس انرژی گفت: یکی از برنامه های بورس انرژی ایران برای پاسخگویی به نیاز سرمایه گذاران، راه اندازی بازار آتی بود و پیشنهادات بورس انرژی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. “

به گفته وی، هم اکنون با ابلاغ این دستورالعمل و راه اندازی معاملات آتی در بورس انرژی، امکان بهره مندی تامین کنندگان، خریداران و سرمایه گذاران از این بازار فراهم می شود و نامزدها نیز از مزایای بازگشایی قیمت ها در ازای بهره برداری انرژی.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به کارکردهای فراوانی که بازار آتی برای تامین کنندگان و خریداران دارد، افزود: در دسترس بودن اهرم یکی از مهم ترین نکات در این بازار است.

نایب رئیس هیئت مدیره سازمان تصریح کرد: بورس انرژی ایران همواره به دنبال گسترش ابزارهای مرتبط با حوزه فعالیت خود بوده و پیشنهادات خود را به سازمان ارائه می کند و بورس و سازمان بورس و اوراق بهادار نیز تایید کرده اند. ابزار مناسب برای توسعه ابزارهای جدید پس از بررسی ..

خدابخش گفت: معاملات آتی معاملاتی پیچیده با ریسک های بالاتر نسبت به خرید و فروش سهام است که سرمایه گذاران باید به آن توجه کنند.

وی در پایان راه اندازی بازار آتی انرژی را فرصتی تاریخی برای وزارت نفت، شرکت های تابعه و صاحبان صنایع پالایشی و پتروشیمی دانست تا از ظرفیت بازار برای مدیریت و پوشش ریسک، شفافیت و افزایش سودآوری استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید