دستور استاندار مازندران برای بررسی علل مفقود شدن پلنگ های مشاهده شده در قائمشهر


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/02/05
کد خبر: 1834281

استاندار مازندران به معاون سیاسی امنیتی خود دستور داد تا سریعا کارگروهی برای بررسی علل مفقود شدن پلنگ مشاهده شده در قائمشهر تشکیل دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، استاندار مازندران به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود دستور داده است تا سریعا کارگروهی را برای بررسی علل مفقود شدن پلنگ مشاهده شده در قائمشهر و شناسایی عوامل و جلوگیری از تکرار این گونه حوادث تلخ تشکیل دهد.

در دستور سید محمود حسینی پور خطاب به روح الله سلگی، انقراض پلنگ ایرانی در قائمشهر در شرایطی که شاهد کمبود و انقراض گونه های مختلف آن در کشور و استان هستیم غیرقابل قبول است.

نماینده عالی استانداری مازندران تاکید کرد: اگرچه پس از ورود پلنگ به محیط عمومی قائمشهر، امنیت و جان انسان ها مورد نیاز بود، اما مسئولان باید از جان مردم حفاظت می کردند، اما روش ها و استفاده صحیح از ابزار مدرن این گونه کمیاب احیا شده است.

حسینی پور خطاب به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: به شما ماموریت می دهم تا ظرف 48 ساعت آینده سریعا کارگروهی برای بررسی زوایای مختلف این حادثه تشکیل داده و گزارش نهایی را اعلام کنید.

استاندار مازندران در ادامه این دستور گفت: باید بررسی شود که چرا دستگاه های متولی به ویژه سازمان حفاظت محیط زیست استان با چند ساعت تاخیر نسبت به بیهوشی پلنگ بی خانمان در این شهرستان اقدام کردند و در نهایت کوتاهی ها منجر به مرگ این پلنگ شد. حیوان . لازم است در برخورد با خاطیان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادث تلخ و همچنین بررسی نحوه ورود قلاده پلنگ به داخل شهر انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید