دستور جنجالی رئیس استقلال علیه اسطوره پرسپولیس

دستور جنجالی رئیس استقلال علیه اسطوره پرسپولیس

فروردین 1388 و پس از شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل عربستان در مقدماتی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، ناگهان اعلام شد که علی دایی سرمربی تیم ملی برکنار شده است.

این اخراج در حالی رخ داد که تیم ایران هنوز شانس صعود به جام جهانی را داشت اما با اخراج دایی و حضور افشین گتبی، تیم ملی در نهایت از راهیابی به جام جهانی آفریقای جنوبی بازماند و با شکست سختی مواجه شد.

دایه پس از این ماجرا بارها اعلام کرده که برکناری او ربطی به فدراسیون فوتبال ندارد و نهادهای بالاتر از فدراسیون تصمیم به اخراج او گرفته اند. اگرچه این اظهارات ابتدا از سوی علی کفاشیان، رئیس وقت فدراسیون فوتبال تکذیب شد، اما به مرور مصاحبه های مختلف با مسئولان وقت فدراسیون و اعضای تیم ملی این واقعیت را آشکار کرد.

اما امروز شنبه محمد آهوندی که در آن زمان سخنگوی سازمان تربیت بدنی بود، برکناری علی دایی را رسما اعلام کرد و آن را تصمیم ریاست جمهوری و شخص رئیس جمهور (محمود احمدی نژاد) خواند.

آخوندی در این خصوص گفت: این تصمیم در نهاد ریاست جمهوری اتخاذ و ابلاغ شد. به من زنگ زدند که این خبر را بدهم اما گفتم مسئولیت آن بر عهده افراد دیگر و فدراسیون فوتبال است.

وی افزود: از اعلام برکناری عمویم در سازمان تربیت بدنی خودداری کردیم.

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی که در برنامه «سلام، صبح بخیر» صحبت می کرد، گفت که آیا شخص رئیس جمهور این تصمیم را گرفته است؟ وی گفت: چیزی که من غیررسمی می دانم این است که ایشان این تصمیم را گرفته است اما به طور رسمی این تصمیم توسط نهاد ریاست جمهوری گرفته شده است! اطرافیان مجموعه تحت فشار افکار عمومی به این نتیجه رسیدند که علی دایی نیست.

آخوندی همچنین با بیان اینکه گفته می شود اخراج علی دایی به دلیل عدم ورود محمود احمدی نژاد به رختکن در فاصله دو نیمه بازی ایران و عربستان بوده است، گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم.

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی گفت: این تغییر (برکناری عمویم) اشتباه بود. اگر دایی در تیم ملی بماند به جام جهانی می رویم.

دیدگاهتان را بنویسید