دستور عجیب کی روش به مهدی طارمی

دستور عجیب کی روش به مهدی طارمی

البته او را بهترین بازیکن حال حاضر ایران می دانند که مقابل انگلیس یک گل زد و مقابل ولز پاس گل داد اما بازی مقابل آمریکا روز خوبی برای او نبود. مهدی در فاز هجومی چندان ظاهر نشد، هرچند در یک صحنه به خطای پنالتی اعتقاد داشت که نه داوران در اتاق VAR و نه کارشناسان با او موافق نبودند. اما مشکل تنها به حضور کم رنگ مهدی در برنامه های تهاجمی این تیم خلاصه نشد.

شاید ناکامی کمتر قابل مشاهده طارمی در این بازی، عملکرد ضعیف او در خط دفاعی بود. در بازی سرنوشت ساز ایران، آمریکا از دقایق ابتدایی نبض زمین را در دست گرفت و با حرکت توپ سعی در ایجاد موقعیت داشت. آنها به شکلی کاملا آشکار، سمت چپ خط دفاعی ایران و سمت راست خود را هدف قرار دادند. جایی که میلاد محمدی بازی می کند. بارها سرجینیو دست و دیگر بازیکنان آمریکایی از آن سمت به سمت دروازه ایران حمله کردند و موقعیت های گلزنی ایجاد کردند. مشخص بود دیر یا زود این ضعف تقصیر تیم ملی خواهد بود.

در آن دقایق، ترفند کی روش برای مهار آمریکایی ها چه بود؟ او به مهدی طارمی دستور داد تا خط حمله را ترک کند و برای کمک به میلاد محمدی به سمت چپ خط دفاعی بشتابد. حضور طارمی در این منطقه با بدترین عملکرد او در جام جهانی همراه بود. نوعی سرگیجه و ناتوانی در پرتاب توپ که اوضاع را بدتر کرد.

به عنوان مثال در دقیقه 33 بازی، عدم تاثیر طارمی روی توپ، موقعیت گلزنی واضحی را برای آمریکا ایجاد کرد که ضربه اوئه ها از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 35 تلاش طارمی برای ارسال توپ در این محوطه بی نتیجه بود اما ارسال سرجینیو با برخورد به دیگر مدافعان ایران به کرنر رفت. در دقیقه 38 اما خبری از استقبال خوب نبود و مهار نشدن بازوی طارمی با پاس او برای پولیشیچ و گل تعیین کننده بازی همراه شد. بعد از این گل طبیعتا کی روش دوباره زمین را به طارمی تغییر داد. به کمک میلاد محمدی آمد و ناکام ماند; در پستی که هنوز کسی متوجه نشده است چرا و چگونه نورافکن به لیست نهایی راه پیدا نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید