دستور وزیر کشور برای اقدام فوری/ سیل زدگی در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشد.

شهردار یاسوج نیز گفت: جداول آب های سطحی کشش آبی نداشتند، از طرفی کانال های جمع آوری آب متروکه و بسته است و نیاز به بتن ریزی دارد.

مقدم تصریح کرد: رودخانه های بشار در مرکز شهر به شمال و جنوب تقسیم می شوند که در اختیار شهرداری نیست.

کیامرث حاجی زاده گفت: کهگیلویه و بویراحمد پذیرای عشایر استان های همجوار خوزستان، فارس، بوشهر و چهارمحال بختیاری و اصفهان است.

وی بیان کرد: بیش از 30 هزار عشایر در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.


آزار و اذیت عشایر در سیل مرداد!

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 100 هزار عشایر در کهگیلویه بویراحمد وجود دارد، تصریح کرد: همه عشایر در مسیر دره ها بودند که با اطلاع رسانی کامل و جامع به آنها تذکر داده شد.

حاجی زاده بیان می کند: پیش از این سیل رئیس عشایر کشور مهمان کوگیلویه و بویراحمد بود.

وی گفت: در سیل اخیر بسیج تجهیزات تاسیسات دولتی و بخش خصوصی همراه با دستور استاندار و حضور همه مسئولان استان همه پیمانکاران خصوصی به میدان آمدند و کارهای خوبی انجام شد.

این مسئول افزود: این حضور همه در کنار هم تبدیل به تجربه ای شده است که می توانیم از امکانات بخش خصوصی در کهگیلویه و بویراحمد به خوبی بر اساس ماده 19 برای مدیریت بحران که در قانون هم هست استفاده کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه بویراحمد خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در این سیل اخیر خوب عمل کرده و استاندار نیز مشوقی برای آنها قائل شده است و این مشوق اولویت این شرکت ها در واگذاری پروژه ها را شامل می شود زیرا توانستند در این سیلاب کار کنند. زمان حساسی به کمک دولت آمد.

حاجی زاده تصریح کرد: علاوه بر 140 جلسه مدیریت بحران در حوزه های مختلف، با حضور مدیران شهری، مسئولان و فرمانداران، همه مسئولان در کهگیلویه و بویراحمد شبانه روز تلاش کردند و همکاری لازم را انجام دادند، نمایندگان استان در مجلس نیز انجام دادند. پیگیری لازم از راه دور

وی افزود: پیگیری وزیر کشور و معاونان آنها و حضور آنها در کهگیلویه و بویراحمد انگیزه بیشتری به مسئولان و مردم این استان داد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سیل اخیر بخش های مختلف و زیرساخت های شهری و شهرداری های ما به شدت آسیب دیدند.

حاجی زاده افزود: شهرداری های ما حقوق پرسنل خود را پرداخت نکرده اند حوادثی مانند کرونا و زلزله دریای شیر نیز مشکلاتی را برای شهرداری کوگیلویه و بویراحمد ایجاد کرده است.

وی گفت: سیل اخیر خسارات زیادی به آب، راه، برق و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان سومین مرکز پرورش آب سرد کشور بود اما بر اثر سیل اخیر مزارع پرورش ماهی در این استان از بین رفت.

حاجی زاده تصریح کرد: برای حفاظت از رودخانه ها باید معاونت حفاظت از رودخانه ها به وزارت نیرو آورده شود و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: نگهداری لازم از رودخانه ها انجام نمی شود، وجود سازه های فرسایشی، مدیریت و کنترل آنها احیا نمی شود.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: رودخانه ها از مسیر خود خارج شده اند و باید به مسیر اصلی خود بازگردانده شوند.

حاجی زاده تصریح کرد: امیدواریم با دستور رئیس جمهور بودجه ای برای حفاظت و نگهداری از رودخانه های کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شود.

وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد 10 درصد روان آب های کشور را در اختیار دارد بنابراین این استان پس از استان های شمالی کشور دومین حوضه آبریز ایران است.

حاجی زاده گفت: آب این استان به خوزستان، بوشهر و جنوب فارس منتقل می شود.

450578 خبر خاکستری

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان با وجود همه این مزایا و موهبت ها به دلیل نشت آب از کهگیلویه و بویراحمد دچار تنش آبی است به گونه ای که به دلیل این تنش در یخچال های دانا در تابستان، آب توسط تانکرهای سیار تحویل داده می شود. ممکن است، قطعا برای استانی که بارندگی زیاد است مشکل ساز است و دلیل آن نبود منابع جمع آوری آب پایدار است.

وی گفت: تمهیدات لازم برای طغیان رودخانه بشار در گذشته انجام شد، ساخت سد تنگ در سال 1389 به زمین زده شد که با تکمیل و بهره برداری از آن، آب شرب بخشی از شیراز و یاسوج تامین شد. و از طغیان رودخانه در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز جلوگیری می شود.

حاجی زاده تصریح کرد: با احداث سد تنگ سرخ می توان خطر را محدود کرد و برای استفاده صحیح از آب اقدامات لازم را انجام داد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: سدهای در حال ساخت استان باید هر چه سریعتر تکمیل و به بهره برداری برسد تا بتوانیم سیلاب های این استان را مهار کنیم.

حاجی زاده به کمبود تجهیزات خدماتی و دستگاه های پشتیبانی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: کهگیلویه و بویراحمد نیازمند تجهیزات پشتیبانی و خدمات رسان به ویژه ابزارآلات پشتیبانی شهرداری، تجهیزات تخلیه آب از منازل، ماشین آلات سنگین است. .

وی گفت: با توجه به صعب العبور بودن برخی مناطق عشایری در کهگیلویه و بویراحمد و نبود امکانات امدادی لازم در سیل اخیر، مسئولان به همراه استاندار کهگیلویه و بویراحمد مجبور شدند تا 8 کیلومتر زیر بارندگی را پیاده روی کنند. کمک های لازم به عشایر

معاون عمرانی کهگیلویه و بویار احمد گفت: خانه های روستای ما محروم و نیازمند بازسازی و اعتبارات لازم است.

وزیر کشور خطاب به شهردار در خصوص رودخانه بشار گفت: در خصوص واگذاری این رودخانه با وزیر نیرو مشورت کنید.

شهردار افزود: یاسوج تنها مرکز استانی است که کامیون نردبانی ندارد، از طرفی می خواهیم قیر رایگان تحویل دهیم.

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: بودجه یکساله ما به اندازه یکی از مناطق تهران نیست و نیازمند تامین اعتبارات هستیم، از طرفی زیرساخت های معیوب داریم و قیر رایگان می خواهیم.

دیدگاهتان را بنویسید