دستگاه قضایی: مردی که 12 مهرماه خیابان ستارخان تهران را بسته بود اعدام شد.

دستگاه قضایی: مردی که 12 مهرماه خیابان ستارخان تهران را بسته بود اعدام شد.

مرکز رسانه های قضایی اعلام کرد: محسن شکاری شورشی که در 12 مهر 1401 در تهران خیابان ستارخان را مسدود و یکی از محافظان را با قمه مجروح کرد، صبح امروز اعدام شد.

چندی پیش حکم اولیه در مورد یکی از شورشیان صادر شد.

بر اساس کیفرخواست صادره از دادگاه انقلاب تهران، محسن شکاری به نزاع به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح کردن عمدی یک افسر بسیجی با سلاح سرد در حین انجام وظیفه متهم شده است. با انجام وظایف محوله و انسداد خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت عمومی به اعدام محکوم شد.

همدستم گفت اگر ماموری را با قمه بزنی 20 میلیون تومان به تو می دهم.

محسن شکاری، پسر مسعود، در 3 مهرماه بازداشت و اولین جلسه دادگاه او در 10 آبان برگزار شد.

این مرد روز 12 مهرماه در منطقه ستارخان تهران، در حالی که خیابان را مسدود کرده و قمه ای در دست داشت، مردم را تهدید کرد که به او ملحق شده و به او بپیوندند.

وی در جریان اقدامات مجرمانه با قمه به یکی از ماموران نیروی انتظامی حمله کرد و با 13 بخیه به کتف چپ وی ضربه زد.

متهم پس از مشت مامور امنیتی قصد فرار از محل را داشت اما در نهایت توسط ماموران امنیتی و انتظامی دستگیر شد.

محسن شکاری در اقایر خود درباره نحوه شرکت در اغتشاشات گفته است که پس از پایان کار به اتفاق علی (همدستش) ابتدا از محله نارمک به میدان ولیعصر آمدیم و چون آنجا شلوغ نبود به یک ربع ستارخان رسیدیم. و در تقاطع خیابان بهبودی راه را به روی مردم بستیم.

در آکاریره متهم آمده است: علی به من گفت برو و در تجمعات شرکت کن. سوار موتور علی شدیم و او از قبل یک قمه به من داد تا ماموران را بزنم.

متهم همچنین در اعترافات خود گفت: علی گفت اگر افسری را بزنی 20 میلیون تومان به تو می دهم و با این قول آمدیم و در اغتشاش شرکت کردیم.

روایت شاکی پرونده از روز حادثه

همانطور که گفته شد در روز حادثه محسن شکاری با قمه به یکی از محیط بانان حمله کرد و وی را مجروح کرد.

شاکی پرونده در اظهارات خود در خصوص روز حادثه گفت: روز سوم مهرماه بود و طبق ماموریتی که به ما محول شده بود برای گشت زنی به محل رفتیم. ساعت ۲۰:۱۰ شب بود که وارد منطقه خیابان بهبودی منطقه ستارخان شدیم.

به گفته شاکی، در زمان رسیدن وی به محل، خودروهای زیادی در تردد خودروها حدود 100-150 خودرو بود که کمی جلوتر رفتیم و دیدیم بهبودی با حضور دو مرد قدبلند حضور دارد. یکی از آنها قمه در دست داشت و سعی کرد خیابان را مسدود کند و مردم را تهدید به همکاری کرد و شعار داد.

شاکی بیان می کند: از موتورسیکلت پیاده شدم و به سمت متهم رفتم. بهش گفتم داری چیکار میکنی؟ که به من حمله کرد و قصد ضربه زدن به من را داشت، یک بار با قمه به من ضربه زد اما از دست داد و بار دوم متهم به کتف من ضربه زد.

شاهد حادثه: مردم خیلی ترسیده بودند

یکی از شاهدان حاضر در صحنه حادثه را اینگونه توصیف کرد: مردم بسیار ترسیده بودند. حدود 150 ماشین مسدود است، یک ماشین هم نمی تواند عبور کند. متهم در خیابان ایستاده بود و در حالی که قمه را در دست داشت، اجازه عبور کسی را از آن محل نمی داد.

دیوان عالی ایران: اقدامات محسن شهری از مصادیق نفاق است

در ادامه جلسات دادگاه هشتم آبان ماه این متهم و با توجه به شواهد موجود در پرونده و شهادت شهود حاضر در صحنه، حکم بدوی این پرونده صادر شد که بر اساس آن محسن شکاری فرزند مسعود محکوم شد. به اتهام محارب به قتل رسید.

دادگاه انقلاب تهران با توجه به شواهد موجود، محسن شکاری را عامل جنگ، کشیدن سلاح به قصد کشتن و ایجاد رعب و وحشت و سلب آزادی و امنیت مردم و همچنین مجروح شدن عمدی یکی از ماموران امنیتی با سرماخوردگی معرفی کرد. اسلحه حین انجام وظیفه و مسدود کردن خیابان ستارخان تهران و اخلال در نظم و امنیت عمومی اعلام شد.

در این مرحله با درخواست تجدیدنظر متهم پرونده برای رسیدگی دقیق تر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

سرانجام پس از بررسی دیوان عالی کشور، حکم تایید شد و صبح امروز ۲۶ آذرماه این حکم اجرا شد.

دیوان عالی کشور در پاسخ به تجدیدنظرخواهی از حکم صادره از سوی وکیل متهم محسن شکاری اعلام کرد:

درخواست تجدیدنظر وکیل محکوم علیه محسن شکاری نسبت به حکم صادره بی اساس و بی اساس است. از آنجایی که اعمال مرتکب، یعنی. قرار گرفتن در میان ازدحام اغتشاشگران و تلاش برای بستن خیابان و تهدید مردم با سلاح های غوغا و همچنین تماس با برخی از نیروهای امنیتی و مجروح کردن آنها با سلاح های غوغا از جمله نمونه های آن است (یعنی شهرالاصلاح لخافة الناس). ) که به معنای جنایت جنگی است. حکم صادره در این خصوص مطابق موازین شرعی و قانونی است; لذا به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری پذیرفته و تأیید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید