دستگاه های اجرایی باید تمام تلاش خود را برای تقویت جایگاه نخبگان انجام دهند


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۳
کد خبر: 1855695

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت استفاده از تجربیات نخبگان و دانشگاهیان در نظام حاکمیتی، گفت: دستگاه های اجرایی باید برای تقویت جایگاه نخبگان تمام تلاش خود را انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در جلسه ای که به ریاست آیت الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، جمعی از روسای دانشگاه ها و تعدادی از مسئولان اجرایی، راه های استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در این جلسه مقرر شد کارگروهی با محوریت مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری تشکیل شود که با حضور کادر علمی و اجرایی، روش های مناسب مدیریتی عملی و سریع را برای استفاده بهتر از ظرفیت های علمی و پژوهشی ارائه و دنبال کند. دانشگاه ها در دولت

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت جذب و بهره برداری از ظرفیت های علمی و علمی نخبگان و دانشگاهیان در نظام حاکمیتی، خواستار سازوکارهایی برای تسهیل و تقویت ارتباط دولت با شبکه نخبگان کشور شد و گفت: شکل گیری موثر سازوکارها حائز اهمیت است. وی ادامه داد: ارتباط موثر دولت و نهاد علم را تضمین کنیم تا بتوانیم از ظرفیت علمی و پژوهشی مراکز دانشگاهی و نخبگان استفاده کامل کنیم.

رئیسی با تاکید بر لزوم احترام به جایگاه نخبگان و دانشگاهیان و رسیدگی به دغدغه های آنان به ویژه در حوزه معیشتی، افزود:

وی همچنین بر حفظ جایگاه و منزلت نخبگان و دانشگاهیان و لزوم توجه به معیشت آنان تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی ذیربط باید در این زمینه تلاش کنند و در جهت حفظ و تقویت جایگاه و منزلت نخبگان گام بردارند.

رئیس جمهور گفت: نخبگان، فرهیختگان و معلمان باید بدون دغدغه معیشتی و معیشتی در تربیت نیروهای متخصص، متعهد و موثر نقش مهمی ایفا کنند.

در این نشست تعدادی از روسای دانشگاه ها با بیان نگرانی ها، دغدغه ها و چالش های موجود در استفاده و بهره برداری از ظرفیت مراکز تحقیقاتی، آمادگی دانشگاه ها و اساتید را برای مشارکت در حل مشکلات و کمک به رفع نیازهای کشور در زمینه های علمی، پژوهشی اعلام کردند. و تکنولوژی ..

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید