دستگیری افشاگر اصلی پرونده هلدینگ یاس

دستگیری افشاگر اصلی پرونده هلدینگ یاس

روز جدید : اطلاعات به دست آمده از رویداد۲۴ نشان می دهد که افشاگر و بازپرس ارشد پرونده جنایی هلدینگ یاس بیش از دو ماه است که در بازداشت موقت به سر می برد و همچنان به وکیل دسترسی ندارد.

تخلفات هلدینگ یاس یکی از بزرگترین پرونده های فساد در ایران است که پنج سال پیش در قوه قضائیه تشکیل شد. از حکم پرونده می دانیم که عیسی شریفی به 20 سال حبس تعزیری، مصادره مال و جزای نقدی محکوم شده و 500 میلیارد تومان از وی به بیت المال بازگردانده شده است. محمود سیف نیز به 30 سال حبس، محمود حکپور به 5 سال و 6 ماه و مسعود مهردادی به 2 سال زندان محکوم شدند.

علاوه بر این، از پیشرفت این پرونده که گفته می شود بیش از 185 جلد کیفرخواست وجود دارد، اطلاعی در دست نیست. به این دلیل که این پرونده در دادگاه نظامی رسیدگی شده است و به همین دلیل است که هیچ اطلاعی از مهم ترین پرونده های فساد تاریخ ایران ارائه نشده است.

پرونده فساد هلدینگ یاس و رسیدگی به آن از سال 1396 با دستور رهبر معظم انقلاب در دست بررسی است و سرلشکر حسین باقری فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح نیز مسئولیت رسیدگی به تخلفات را بر عهده داشت. اکنون پس از سال ها شکایت در دادگاه های غیرعلنی و گزارش فساد مالی، این خبر به رویداد 24 با حضور آقای دکتر رسیده است.

از علت بازداشت وی اطلاعی در دست نیست اما گزارش رویداد۲۴ حاکی از آن است که وی بیش از دو ماه است که در بازداشت موقت به سر می برد و هنوز اجازه دسترسی به وکیل برای وی داده نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید