دستگیری سه مظنون در نزدیکی ساختمان کنگره آمریکا

بر اساس این گزارش ها، این ون سفید رنگ در منطقه ای ممنوعه در اطراف ساختمان کنگره آمریکا پارک شده است. ورود هرگونه سلاح و مهمات به این منطقه ممنوع است.

پس از نزدیک شدن پلیس به این خودروی مشکوک، یکی از سرنشینان از وجود دو قبضه اسلحه کمری و یک اسلحه بزرگ در خودرو خبر داد.

پس از این اتفاق پلیس کنگره آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که راننده این خودرو مردی 80 ساله بوده و به اتهام آوردن سلاح به این منطقه ممنوعه دستگیر شده است.

یک زن و یک مرد دیگر نیز که با این خودرو تردد می کردند دستگیر شدند.

گفته می شود این سه نفر قبلا به پلیس گفته بودند که برای تحویل مدارک به دادگاه عالی ایالات متحده به واشنگتن آمده اند.

در حال حاضر ضلع شرقی ساختمان کنگره آمریکا در شعاع چند صد متری بسته است.

پیش از این حادثه، پلیس از کشف یک بسته مشکوک در ساختمان وزارت انرژی در مریلند خبر داده بود که حدود 40 دقیقه با ساختمان کنگره آمریکا فاصله دارد.

در 6 ژانویه 2021 (17 دسامبر) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای الکترال کالج برای تایید نتایج انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر بود که پس از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتایج رای گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از حامیان خود پرسید. برای برگزاری تظاهرات به اصطلاح مسالمت آمیز

با این حال حامیان ترامپ در میان جمعیت زیادی به کنگره حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی موفق شدند وارد ساختمان و اتاق های مختلف آن شوند. در جریان این حمله وحشیانه پنج نفر از جمله یک پلیس کشته شدند.

حمله حامیان ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با دومین استیضاح وی در کنگره همراه شد. با این حال، محاکمه ترامپ در سنای آمریکا با مخالفت جمهوری خواهان مواجه شد و شکست خورد.

دیدگاهتان را بنویسید