دستگیری ۱۹ نفر از اعضای باند جعل اسناد رسمی در البرز

دستگیری ۱۹ نفر از اعضای باند جعل اسناد رسمی در البرز

روز جدید : افراد مختلفی در این باند جعل اسناد فعالیت کرده اند و جاعلان حرفه ای شبکه ای متشکل از مردم عادی و کارمندان ادارات املاک و ثبت اسناد، ثبت احوال و دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور تشکیل داده اند.

رئیس قاضی استان البرز از شناسایی و دستگیری ۱۹ نفر از اعضای باند جعل اسناد رسمی خبر داد.

رئیس قاضی استان البرز از شناسایی و دستگیری 19 نفر از اعضای باند جاعل اسناد رسمی دفاعی و اطلاعاتی قوه قضائیه خبر داد که در قالب صلح نامه و وکالت نامه، اسناد رسمی برای انتقال تهیه و منتقل کردند. اموال به دیگران با اسناد جدید.

این پرونده پس از تقدیم جرم به اداره کل ثبت احوال البرز مبنی بر ارائه سند و وکالتنامه و تقاضای یک صفحه بودن این سند به نام وکیل مندرج در اختیارات آغاز شد. وکیل.

به گفته رئیس قاضی استان البرز، در پی مشکوک شدن ثبت اسناد به جعلی بودن سند، بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه کرج دستور بازداشت وکیل مذکور در وکالتنامه را صادر کرد. . و مذاکره جعلی با کارکنان دفاتر اسناد رسمی و املاک با تلاش ماموران حراست و اطلاعات استان، متهم با دریافت سند دیگری از اداره ثبت اسناد و املاک این شهرستان در فردیس کشف و دستگیر شد.

پس از بررسی های اولیه مشخص شد که متهم با همکاری تعدادی از مسئولان سازمان ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی در سطح کشور به ویژه در استان های آلبورگ و تهران مورد استفاده گسترده قرار گرفته است که تخلیه و متهمان پس از جعل سند با تنظیم وکالتنامه اقدام به فروش سریع ملک کردند.

با صدور دستورات قضايي و وكالت و اقدامات اطلاعاتي، مابقي متهمان نيز دستگير شدند. دستگیری چند متهم به دلیل سرعت بالای دفاعی و تحقیقات اطلاعاتی دستگاه قضایی استان البرز بوده و به همین دلیل سایر متهمان از بازداشت سایر متهمان بی اطلاع بودند.

افراد مختلفی در باند جاعلان دخیل بودند و جاعلان حرفه ای شبکه ای متشکل از مردم عادی و کارمندان دفاتر اسناد رسمی، ثبتی و دفاتر اسناد رسمی سراسر کشور تشکیل دادند.

در یک مورد به سردفتر و یکی از کارمندان دفاتر اسناد رسمی بابت همکاری با باند جعل در تهیه سند ملکی مجعول 250 میلیون تومان دستمزد پرداخت شد و یا در مورد دیگر متهمان با همکاری یکی از معاونان. ثبت شهرستان و سازمان اسناد و املاک فردیس قصد جعل و سند اموال فردیس را داشتند و تمام بهار 25 سکه به او داده بودند و پس از فروش ملک باید یک میلیارد تن دیگر به او پرداخت می کردند، اما با ورود دستگاه قضایی استان تمامی متهمان دستگیر شدند.

ارزش املاک و مستغلات حداقل 500 میلیارد تن برآورد شده است. بنابراین گزارش، در جریان دستگیری دو نفر از اعضای این باند، جعل اسناد و توقیف اموال افرادی که کارمندان دولت بودند، تعدادی از این متهمان مهرهای ژلاتینی منطقه 15 تهران، ثبت احوال تهران، ثبت احوال اراک، همراه با گواهینامه پاهای دروغین و رسمی پیدا شد.
ن

به گفته رئیس قاضی استان البرز، پلاک های ثبتی که به صورت غیرقانونی توسط متهمان ثبت و منتقل شده است، عمدتاً در استان های تهران و البرز به مساحت 1641 مترمربع است. در روستای فردیس دو قطعه هر کدام به مساحت 10000 متر مربع و همچنین دو پلاک به مساحت 2363 متر مربع و 675 متر مربع در ماهدشت کرج زمینی به مساحت 500 متر مربع متر در سعادت آباد تهران چند زمین وی به مساحت های 2400، 10000 و 2393 متر مربع در صفادشت استان تهران، شش قطعه 500 متری در سعادت آباد تهران و یک باغ با متراژ ویلایی به مساحت 653 متر مربع در شهر شهریار اشاره کرد. استان تهران و افزود: ارزش این املاک حداقل 500 میلیارد تومان است.

اعضای این شبکه از روش‌های مختلفی برای شناسایی املاک افراد غریبه، خالی و یا املاکی که مالکان آنها در خارج از کشور یا در شهرها بوده‌اند، استفاده می‌کردند و در مرحله بعد نسبت به ثبت و انتقال املاک به دیگران اقدام می‌کردند.

شناسایی اموال توسط متهمان از طریق تصرف اراضی آزاد و بدون حفاظ و ایجاد نوآوری هایی مانند دیوارهای کوتاه و امثال آن، برای زمین های حصارکشی، سرقت در ورودی یا تعویض قفل آن و همچنین نصب تابلوهای شهرداری یا سایر ارگان ها یا ثبت نام. علائم و مشخصات مالکان حقیقی برای اطمینان از متروکه بودن املاک و عدم تعیین ضوابط و در مرحله بعد ضمن تبانی با کارکنان اداری مانند ثبت اسناد و املاک و ثبت و پرداخت رشوه از زمین استفاده کرده اند. ، آنها در حال تحقیق در مورد جزئیات ملک و صاحبان آن هستند. صحنه نیز با روش هایی مانند جعل اسناد یا شهادت کذب و متعاقبا مراجعه به دادگاه و دریافت حکم غیابی و در برخی موارد با شرط داوری در شهادت کذب و تعیین یکی از اعضای باند به عنوان داور تنظیم می شود. ؛ اخذ رای دیوان داوری اموال مردم را مصادره و به نفع خود به دیگران واگذار کرد و خواستار اجرای آن شد.

دیدگاهتان را بنویسید