دستیابی به توافق نیازمند اراده جدی غرب برای تضمین منافع ایران است

وزیر امور خارجه ایران در خصوص مذاکرات لغو تحریم ها علیه ایران در وین، با اشاره به مذاکرات خود با همتای آلمانی خود و نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی در مونیخ، گفت: یک معامله خوب انجام دهید. در عین حال، تسریع توافق مستلزم اراده قوی غرب برای اتخاذ یک تصمیم سیاسی متهورانه و واقع بینانه برای حفظ منافع ایران، به ویژه لغو عینی تحریم ها به منظور دستیابی به توافقی پایدار است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ابراز امیدواری کرد که کشورهای اروپایی حاضر در مذاکرات نقش سازنده و مطلوبی در دستیابی به توافق با نگاه واقع بینانه ایفا کنند.

دو طرف تاکید کردند که بازپرداخت بدهی های معوقه انگلیس به ایران یکی از موضوعات اصلی میان آنهاست و لازم است هر چه سریعتر تسویه حساب و بدهی لندن به تهران پرداخت شود.

در این گفتگوی تلفنی، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس ضمن بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و مذاکرات برای حل و فصل بدهی به ایران، دیدگاه لندن در این خصوص و مذاکرات در وین را تشریح کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس گفت: روابط رو به رشد بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران در خدمت منافع دو کشور است.

تراس افزود: تاکنون در روند مذاکرات پیشرفت خوبی داشته ایم، اما مناسب است که مذاکرات در اسرع وقت به نتیجه برسد و طرفین به توافق برسند.

وزیر امور خارجه انگلیس در پایان ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک با تداوم همکاری ها و بر اساس اصول اساسی، مسائل دوجانبه از جمله مسائل کنسولی مربوط به زندانیان و همچنین پرداخت معوقات به تهران حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید