دستیار ایرانی اسکوچیچ به فدراسیون حمله کرد

دستیار ایرانی اسکوچیچ به فدراسیون حمله کرد

علی اصغر قربانعلی پور درباره آخرین وضعیت فسخ قرارداد و دریافت مطالبات دستیاران ایرانی دراگان اسکوچیچ پس از همکاری وی با فدراسیون فوتبال گفت: ابتدا برای تیم ملی کشورمان آرزوی موفقیت دارم. راستش انتظار داشتم با کمک بازیکنان، عوامل تیم ملی و مدیران قبلی فدراسیون با من رفتار بهتری شود. هیچ کس خودش نمی تواند این صعود را ثبت کند، اما می تواند در نگرش و رفتار خود به ما احترام بیشتری بگذارد.

وی افزود: به عنوان یک ایرانی که عملکرد خوبی برای تیم ملی داشته ام و در کادر فنی اسکوچیچ زحمت کشیده ام، انتظاراتی دارم. همه می دانیم که ایرادات زیادی وجود داشت، اما این تیم به قهرمانی جهان رفت. معمولاً وقتی هر جایی می خواهند با فلانی خداحافظی کنند، مراسم خداحافظی می کنند و این جزو اخلاق و معرفت ماست، اما راستش من در مورد آخر چنین چیزی ندیدم.

مربی سابق بدنساز تیم ملی فوتبال کشورمان در دوران دراگان اسکوچیچ درباره اینکه اسکوچیچ در روزهای اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته است یا خیر، توضیح داد: من از اسکوچیچ اطلاعی ندارم و باید از او بپرسید اما برای من این اتفاق نیفتاده است.

قربان علیپور در مورد اینکه آیا امروز توانسته اند با مدیران فدراسیون و همچنین آخرین وضعیت دریافت درخواست هایشان دیدار کنند، توضیح داد: به سختی می توانید دوستان فدراسیون را ببینید. البته شاید آنها مشغول آماده سازی کار خودشان بودند، اما به نظرم می توانستند به این کادر فنی و سیستم کاری که انجام شد، احترام بیشتری بگذارند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای اخیر پس از برکناری دراگان اسکوچیچ با او صحبت کرده است، گفت: بهتر است این سوالات را از خود بپرسید. اگر هنوز صحبت نکرده شاید فکر نمی کرد خوب باشد اما در این مدت با او صحبت کردم. اسکوچیچ تصمیم گرفت صحبت نکنم و نمی توانم برای او تصمیم بگیرم اما همکاری من با فدراسیون تمام شده است.

مربی سابق بدنسازی تیم ملی فوتبال کشورمان پاسخ داد: بله تعارف نداریم. تمام جامعه فوتبال، رسانه ها و خود بازیکنان می دانند که من بدون هیچ مشکلی بهترین عملکرد را ارائه دادم، اما این حق طبیعی هر مربی است که دستیارانش را انتخاب کند. از این نظر، متاسف نیستم، اما ظاهر این حادثه چندان زیبا نبود. راستش من هم از رسانه ها ناامید هستم. احساس می کنم باید از من علی اصغر قربانعلیپور به عنوان یک مربی ایرانی با تحصیلات عالی که در کادر فنی حضور داشتم بیشتر حمایت می شد اما اتفاقات خوبی برایم نیفتاد.

قربان علیپور درباره علت عصبانیت خود از رسانه ها توضیح داد: اگر یک خارجی جای من بود رسانه ها خیلی او را دستکاری می کردند اما چون سرمربی ایران بودم سکوت کردم و روی کار خودم تمرکز کردم. و من اهل مصاحبه و این گونه صحبت ها نبودم، توجه زیادی به کارم نمی شد.

وی با بیان اینکه فضای رسانه ای پیرامون تیم ملی اجازه نمی دهد خبرنگاران با کادر فنی ارتباط برقرار کنند و حتی دراگان اسکوچیچ که در یکی از مهم ترین اتفاقات فوتبال ایران حضور دارد هم اکنون نیز آماده صحبت نیست. او می سازد. من از طرف خودم صحبت نکردم اما از طرف سرمربی ایرانی در کادر فنی تیم ملی صحبت کردم. سال هاست که خودتان می بینید وقتی چنین اتفاق بزرگی رخ می دهد، شرایط را برای مربی خارجی بزرگتر جلوه می دهند، اما بپذیرید، ما ایرانی ها قدر خودمان را نمی دانیم.

عضو سابق کادر فنی تیم ملی درباره نحوه پذیرش درخواستش گفت: این موضوع باید انجام شود.

قربانعلی پور در خصوص اینکه یکی از اعضای تیم ملی مدعی حق بیمه نشدن است، پاسخ داد: من هم حق بیمه نگرفتم. پس از صعود تیم ملی در جام جهانی مقابل عراق، معاون اول رئیس جمهور قول داد به ملی پوشان مجوز ورود خودرو را به عنوان پاداش ارائه کند. هیچ چیز پنهان نیست. من الان در ساختمان فدراسیون گفته ام و از ولیعهد و افرادی که در فدراسیون حداقل در این زمینه تصمیم می گیرند انتظار دارم که با ما بی انصافی نشود.

وی در خصوص اینکه در ماه های اخیر از تیم هایی مانند نساجی و تراکتورسازی پیشنهاد داشت اما به دلیل قرارداد با فدراسیون نتوانست با آن باشگاه ها همکاری کند و آیا الان پشیمان است، گفت: به هر حال ما ایرانی ها احساساتی هستیم اما از تصمیمی که گرفتم پشیمان نیستم. همچنین از حمید مطهری، قربان بردیف و سرمربیان دو تیم بسیار خوب لیگ برتری تشکر می کنم. بعد تصمیم گرفته بودم در خدمت تیم ملی باشم و تا زمانی که در آن تیم بودم به بهترین نحو کارم را انجام دادم. فوتبالیست ها باید من را قضاوت کنند. تنها ناراحتی راه توقف همکاری است.

سرمربی سابق تیم ملی تصریح کرد: دومین محرک من رسانه است. بهتر می توانستی از کادر فنی تیم ملی ایران حمایت کنی. این را همیشه در کلام می گوییم اما در عمل ما ایرانی ها از هم دور هستیم.

قربان علیپور در خصوص جو اردوی تیم ملی در دوران مربیگری اسکوچیچ و اینکه شایعه شده بود او کاریزمای لازم را ندارد، پاسخ داد: لطفا اینقدر موفقیت یک نفر را خراب نکنید. اصلا چنین چیزی وجود نداشت، اگر چنین چیزی باشد، فوتبالیست ها بهتر می فهمند که در چنین شرایطی نمی توان به موفقیت بزرگی دست یافت. خودتان را سرزنش نکنید و ناسپاسی نکنید. حالا که تصمیم گرفتیم با این بنده خدا همکاری کنیم لااقل حرف های ناشایست نزنیم چون چنین حرف هایی در شأن و فرهنگ ما ایرانی ها نیست.

وی در مورد اینکه آیا همه بازیکنان اسکوچیچ را دوست داشتند یا خیر، توضیح داد: در هر ست فراز و نشیب هایی وجود دارد، اما من مشکل خاصی ندیدم. اگر الان به تیم های باشگاهی بروید ممکن است مشکلاتی پیش بیاید اما این اتفاقات در خانواده جریان دارد و جزو ذات فوتبال است.

دیدگاهتان را بنویسید