دست تاجران برنج به زودی قطع خواهد شد


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 14/30/1400
کد خبر: 1809551

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل اصلی در حوزه برنج مبارزه با دلالان و دلالان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش برنج گفت: در صورت عدم تغییر قانون تحریم ها، تلاش وزارت جهاد کشاورزی بازار برنج برای تنظیم بازار این محصول به نفع دلالان و دلالان خواهد بود. «نیروهای اقتصادی در کابینه را برای برخورد جدی با سازمان تعزیرات بالا ببرید.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل اصلی ما مدیریت نبض در بازار برنج توسط دلالان و برخی دلالان بی وفا است. آن را به دست خود می گیرند و برنجی را که از کشاورزان می خریدند به قیمت 30 هزار تن در بازار به قیمت هر کیلوگرم 80 یا 90 هزار تن می فروشند.

وی گفت: مشکل اصلی در حوزه برنج مبارزه با دلالان و احتکارکنندگان است و ضمن بیان نقش نظارتی مجلس در حل اصولی این موضوع، وزیر جهاد کشاورزی مطالبه زیادی داشت اما سیاست وزیر اینگونه نیست. به نظر می رسد موفق است.”

حجت الاسلام نکدلی گفت: این وزارتخانه می خواهد به تدریج تناژ 160 یا 70 تنی برنج را برای تنظیم بازار در مناطق مختلف کشور تزریق کند همانطور که در شمال کشور حدود 30 هزار تن برنج تزریق کرده است. که این تزریق اجناس خارجی به بازار یک قسمت کار است و قسمت دیگر مربوط به دلالان و دلالان است.

وی ادامه داد: بازار هم اکنون مملو از انواع و اقلام مختلف برنج داخلی و خارجی است و کمبودی در اقلام اساسی وجود ندارد و حتی واردات نیز به اندازه کافی انجام شده است و تنها نبض بازار را دلالان و دلالان در دست می گیرند. دلالان.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید