دست روغنی و نان حلال/ عمر کاری یعنی حقوقی که به آخر ماه نمی رسد


ساعت: 12:41
تاریخ انتشار: 1402/02/12
کد خبر: 1836040

همیشه کارگر پیدا کنید، نه روزها یا هفته های کاری.

خانواده های کارگری که حدود 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، همچنان از خواسته های خود برای ارتقای سطح زندگی در کنار امنیت شغلی حداکثر استفاده را می کنند و به گفته نمایندگان رسمی اتحادیه، حداقل دستمزد تنها 10 روز است. کافی هستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ از زمانی که انسان روی زمین به دنیا آمد، سعی کرد نیازهای خود را برآورده کند.

زندگی انسان حول محور کار می چرخد ​​و کار تلاش انسان برای رسیدن به هدفی معین است.
کلید کشف هر استعدادی در وجود انسان کار است.
کار بزرگترین و شاید اساسی ترین بخش زندگی انسان است، زیرا از کار می توان به ذات درونی افراد پی برد، وقتی این موجودات درونی آشکار شدند و استعدادهای بالقوه ظاهر شدند، می توان به جامعه ای پویا امیدوار بود.
در این میان افرادی هستند که به کار شرافتمندانه یک کارگر مشغول هستند و اینها افرادی هستند که چرخه تولید را در جامعه معکوس می کنند.
البته باید گفت که این قشر زحمتکش که قشر ضعیف جامعه نیز هستند در هر پروژه ای بیشترین بار کاری را به دوش می کشند اما کمترین سود را دارند.
یکی از مهم ترین دغدغه های جامعه کارگری نبود امنیت شغلی و عدم تعادل دستمزد با هزینه های خانوار است. این موضوع از سوی مدیریت نیز مورد تاکید قرار گرفت.
اما در چند سال گذشته حداقل دستمزد سالانه از تورم پیشی گرفته است. اما خانواده‌های کارگری که حدود 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، همچنان از خواسته‌های خود برای داشتن استانداردهای بهتر زندگی در کنار امنیت شغلی حداکثر استفاده را می‌کنند و مقامات اتحادیه می‌گویند حداقل دستمزد فقط 10 است. کافی.

42abe460 ab29 49d7 9dfc e910599dac86 خبر خاکستری

اداره کار باید از کارگران بی پناه ما حمایت کند

داریوش کامکار، کارگر چهارمحال و بختیاری به جهانبین نیوز گفت: وی گفت: مشاغل امنیت شغلی ندارند و هر شغلی را می توان تکمیل کرد و درآمدی برای امرار معاش نداریم.

وی ادامه داد: درخواست اصلی ما از اداره کار این است که ما کارگران بی خانمان پاسخگو باشیم.

کامکار اضافه می کند: اگر قانونی وجود دارد باید برای همه یکسان باشد. چرا این قانون برای برخی خوب عمل می کند، اما فقط به دیگران آسیب می رساند.

وی گفت: اداره کار باید با رعایت حدود قانونی حقوق کارگران را از کارفرمایان بگیرد اما متاسفانه این عزم در اداره کار و مدیران آن دیده نمی شود.

کامکار ادامه می دهد: هیچ کدام از ما کارگران فصلی پشتوانه مالی قوی نداریم حتی اگر وکیلی برای دفاع از حقوق خود پیدا کنیم، هیچکس صدای ما را نمی شنود و کاری برای ما انجام نمی دهد.

a4949219 744d 4ed9 b09b e2f112d27825 خبر خاکستری

طبقه کارگر هم در جبهه کار و تولید و هم در دفاع مقدس ایستاد

علی افضلی جانشین فرمانده سپاه حضرت کمر بنی هاشم(ع) گفت: برای دشمنان ما گران و سخت شده است.

علی افضلی جانشین فرمانده سپاه حضرت کمربنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی گفت: آرزوی انبیا از آغاز اسلام تا کنون تحقق جامعه اسلامی است و 1400 سال در تحقق این آرزو می گذرد.

سردار افضلی با اشاره به آیه 155 سوره انام گفت: خداوند در این آیه کتاب قرآن را برکت دهد زیرا قرآن سرشار از خیر و برکت است و از تصور انسان بالاتر است.


وی ادامه داد: در هر عرصه ای که می خواهید و خیر و برکت می جویید از قرآن که کتاب بسیار مبارک و پر خیر و برکتی است کمک بگیرید.

جانشین حضرت کمر بنی هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری گفت: عمل به دستورات الهی و قرآن، تقوای الهی و بها دادن به کرامت و ارزش خود وظیفه همگان است.


وی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه گفت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی مردمی بودن است. و در سال 1359 وارد میدان شد و با دشمنان مقابله کرد.


افضلی افزود: قشر زحمتکش در دوران دفاع مقدس هم در عرصه کار و تولید و هم در مقابل دفاع مقدس ایستادگی کردند و این امری است که برای دشمنان ما پرهزینه و سخت شده است. این یک مشکل است.”

وی تلاش امروز دشمنان را در راستای نارضایتی مردم ایران دانست و گفت: امروز جامعه کارگری با وجود تلاش فراوان دشمنان در این مرز و بوم که همچنان مانع رشد و پیشرفت است، موفق شده است. در راه. “ادامه دهید.

علی افضلی گفت: مسئله مهمی که پس از 44 سال از انقلاب و ادای احترام به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ما را به پا کرده است، مقاومت و تلاش قشر زحمتکش ملت ایران است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت کمر بنی هاشم(ع) در پایان گفت: این تلاش و مقاومت قشر زحمتکش مستلزم مضاعف شدن مسئولیت مسئولان و دست اندرکاران و کسانی است که باید از این قشر زحمتکش حمایت کنند. این جنبش انقلابی و حکومت مردمی، نگاهی که نگاه واقعی به وضعیت واقعی زحمتکشان جمهوری اسلامی است.

12ce2cd4 0684 45d4 ad82 6a9ae6526a72 خبر خاکستری

نقش کارگران در اجرای گام دوم بسیار مهم است

سلمان گنجه رئیس سازمان بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: اکنون که در گام دوم انقلاب قرار داریم، نقش کارگران در اجرای بیانیه گام دوم بسیار مهم است و با فرهنگ کاری خود آنها را به کار می گیرند. می تواند در این زمینه موثر باشد.»

سلمان گنجی رئیس سازمان بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ وی از برنامه ریزی برای هفته کارگر خبر داد و گفت: کارگران از گروه های فعال در جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس بودند و با کمک برخی کارخانه ها توانستیم تدارکات جبهه ها و الحمدلله دشمن را تامین کنیم.

گنجی گفت: اکنون که در گام دوم انقلاب قرار داریم نقش کارگران در اجرای ابلاغیه گام دوم بسیار مهم است و با فرهنگ کاری خود می توانند در این زمینه موثر باشند.

سرهنگ گنجی حضور کارکنان در جمع کارگران، دیدارهای برادری کارگری و کارفرمایی، افطاری با کارگران را از دیگر برنامه های هفته کارگر عنوان کرد و گفت: حضور سفیران تولید در مدارس و دانشگاه ها، تجلیل از بانوان کارآفرین و کمک های مومنانه، حضور کارگران در راهپیمایی روز قدس، بازدید از کارگاه های مشکل آفرین، میز خدمت و تشکیل جلسه اتاق فکر از دیگر برنامه های این هفته است.

رئیس سازمان کارگری چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: نقش اصلی کارگران در حوزه تولید و اشتغال است. بهره بردی

b6a6ea5e 3559 4a31 88c7 bc048b178bd9 خبر خاکستری

پرداخت به موقع حقوق کارگران را وظیفه اصلی خود می دانم

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال 1401 از طریق بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار، هم حوادث کار و هم قانون جدید کار به ویژه در مورد پرداخت به موقع دستمزد و مزایا به کارگران و پرداخت آن. حقوق بیمه باید توسط کارفرما در کارگاه ها انجام شود.

محسن مولوی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی با تبریک 11 اردیبهشت به عنوان روز جهانی کارگر گفت: 98 هزار کارگر در استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و در 7 هزار و 500 کارگاه مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1401 در بازرسی از کارگاه های مشمول قانون کار، کاهش تصادفات شغلی و قانون جدید کار به ویژه برای پرداخت به موقع دستمزد و مزایا به کارگران و پرداخت حق بیمه توسط کارگران پیش بینی شده است. اجرا شده، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه های مورد بحث کاهش زمان رسیدگی به شکایات در اختلافات کارگر و کارفرما است.

مولوی از اجرای طرح کاهش آسیب های اجتماعی در کارگاه های بالای 50 نفر خبر داد و گفت: در این طرح با افزایش سواد، مهارت و دانش کارگران، انواع آسیب های اجتماعی که ممکن است گریبانگیر کارگران و کارگران آنها شود، خواهد بود. خانواده ها جلوگیری کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در موضوعات مربوط به نشاط اجتماعی و پایان اوقات فراغت امسال سه طرح ورزشی را در شهرکرد، فارسان و لردگان راه اندازی و در اختیار کارگران قرار می دهیم.


به گزارش جهانبین نیوز؛ از آنجایی که استان چهارمحال و بختیاری صنعت قوی ندارد، اکثر کارگران آن استان فصلی هستند، به این معنا که در فصل برداشت باید یا در کار ساختمانی و یا در باغات و مزارع کار کنند. استان ها برای یافتن کار ناگزیر به مهاجرت به استان های جنوبی و یا حتی کشورهای عربی هستند که همه اینها مشکلات زیادی را برای این قشر زحمت کش ایجاد می کند و حتی گاهی به دلیل کار در شرایط خطرناک و سخت یا جان خود را از دست می دهند یا رنج می برند. از ناتوانی یا بیماری های دیگر.

این در حالی است که به گفته کارگران، شرایط کار در روستاها به ویژه در کارخانه ها سخت و طاقت فرسا است و حقوق مادی و معنوی آنها رعایت نمی شود. بنابراین با توجه به اینکه این گروه نقش بسیار موثری در صنعت کشور دارد، لازم است به نیازها و نیازهای این گروه بیشتر توجه شود و تنها به یک هفته کار و ارزیابی چند تن از آنها بسنده نکنیم.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید