دست مستاجران از شهرک های صنعتی استان قزوین قطع شد / کاهش بیکاری در استان

وی افزود: متأسفانه این معاملات منجر به تیره شدن روابط شده و زمین های شهرک صنعتی به جای خدمات رسانی به تولید، در خدمت رانت داران قرار گرفته است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: در سه ماه گذشته اولین اولویت کارگروه ساماندهی تولید، آزادسازی زمین از رانت خواران و توزیع آن به تولیدکننده اصلی بود.

این مسئول گفت: با پیگیری هایی که انجام دادیم به این مرحله رسیدیم. هرکسی هم در شهرک صنعتی زمین دارد یا باید کار ساخت و ساز انجام دهد یا قرارداد فسخ شود تا کسی بتواند زمین را مصادره کند.»




واحدهای تولیدی به دلیل بدهی های معوق کاهش یافتند


پیله فروش به خبر خوب دیگری در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تنها 22 واحد تولیدی با بیش از دو ماه تاخیر در استان وجود دارد که این واحدها در شهریور 99 67 واحد بوده است.

وی با بیان اینکه نامه‌هایی به مدیران عامل بانک‌های کشور نوشته شده است، گفت: ۱۶۵ واحد تولیدی در استان قزوین در سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت تجهیزات از سامانه بهین باب شدند که در مجموع ۶۹۴ میلیارد تن تسهیلات ۱۸ درصدی پرداخت کردند. .

معاون اقتصادی استاندار قزوین نوید یک اتفاق خوب دیگر را در استان داد و گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان قزوین نسبت به سال گذشته با 4 درصد کاهش از 11.4 درصد در سال 99 به 7.5 درصد در هزار و 400 درصد کاهش یافته است و از سوی کشور این درصد کاهش یافته است. 8.9 درصد است، همچنین 1.4 درصد کمتر است.

پیله فروشی افزود: خوشبختانه امسال رکود در استان کند شده و با اخراج و تعدیل کار گسترده مواجه نیستیم.




رشد صادرات 88 درصدی در استان


وی گفت: بخش صادرات استان با رشد 88 درصدی به 490 میلیون دلار رسید و امروز قول می دهیم سال آینده 700 میلیون دلار صادرات به استان را در آن مقطع زمانی اعلام کنیم چرا که استان ما این ظرفیت را دارد.

این مقام مسئول گفت: در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا به یک رویه منطقی رسیده ایم، همانطور که در گذشته حمایت های نامحدودی از سوی برخی تولیدکنندگان صورت می گرفت اما امروز این رویه را به یک طرح منطقی برگردانیم.

معاون اقتصادی استانداری قزوین در پایان گفت: در نهایت می توان گفت تعداد کارهای بدی که انجام نداده ایم بیشتر از کارهای خوبی است که انجام داده ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید