دست ناتو به خون مردم سراسر جهان آغشته است


ساعت: 18:07
تاریخ انتشار: 1401/04/09
کد خبر: 1879864

پکن در واکنش به آخرین سند ناتو که در آن قدرت چین چالشی برای ائتلاف نظامی است، گفت: چالش سیستماتیک ناتو برای صلح و ثبات جهانی و دستان آن به خون مردم سراسر جهان آغشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پکن روز پنجشنبه (30 ژوئن) این هشدار را که برای اولین بار در آخرین سند مفهوم استراتژیک ناتو ذکر شد، که قدرت چین را چالشی برای اتحاد نظامی غرب می داند، “کاملا بیهوده” خواند و به شدت از آن انتقاد کرد.

این واکنش پس از آن صورت گرفت که مفهوم استراتژیک ناتو که در اجلاس سران این گروه در مادرید اعلام شد، ادعا کرد که “جاه طلبی های اعلام شده پکن و سیاست های قهری، منافع، امنیت و ارزش های ناتو را به چالش می کشد”. ناتو همچنین گفت که روابط نزدیک‌تر چین با روسیه در تضاد با منافع غرب است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ژائو لیجیانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در یک نشست روزانه گفت که این سند مفهوم استراتژیک به اصطلاح جدید ناتو را نادیده می گیرد، سیاه و سفید را اشتباه می گیرد… (و) سیاست خارجی چین را خدشه دار می کند و چین به شدت با آن مخالف است. .

این دیپلمات چینی به خبرنگاران گفت: ما می خواهیم به ناتو هشدار دهیم که اغراق در مورد به اصطلاح “تهدید چین” کاملاً بی فایده است.

ناتو که برای اولین بار از سال 2010 سند مفهومی استراتژیک خود را به روز کرد، چین را به هدف قرار دادن اعضای خود با “عملیات مخرب سایبری ترکیبی و ضد لفاظی” متهم کرد. ژائو لیجیان در پاسخ گفت که ناتو چالشی سیستماتیک برای صلح و ثبات جهانی است و دستان او به خون مردم سراسر جهان آغشته شده است.

نشست روز چهارشنبه ناتو یک مفهوم استراتژیک جدید را تصویب کرد که در آن روسیه را نیز تهدید می کند و از توصیف آن به عنوان یک شریک خودداری می کند.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید