دست کشاورز برای کمک به کسی دراز نمی شود/ طرح دولت برای انعقاد قرارداد کشت گندم; پماد برای گرانی ورودی ها

ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۶
کد خبر: 1785062

دولت برای کاهش بار رشد قیمت تمام شده محصولات کشاورزی به ویژه گندم، طرح کشت توافقی را ارائه کرده است که در آن کشاورزان در زمان برداشت پول پرداخت می کنند و اکنون باید دید که این طرح مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما ; قیمت بالای سموم دفع آفات و کودها بسیاری از کشاورزان را به سمت خرید این مواد خام سوق داده است و همین امر باعث تشدید تولید محصولات زراعی مانند گندم در سال گذشته شد که شمشیر دولبه ای بود که کشاورزان را با هم سفر می کرد. باید خالی بماند و دولت برای تامین امنیت غذایی به سمت واردات برود که مشکلات مالی زیادی در این بحران های اقتصادی ایجاد می کند.

کشاورزان نیز نسبت به نحوه تهیه کیسه کود 700 هزار تنی انتقاد داشتند و همین مشکلات باعث شد در هفته های اخیر این موضوع را پیگیری کنیم.

دولت برای رفع این نقیصه قرارداد کشت در هشت استان کشور را به صورت پایلوت مطرح کرده است که استان گلستان یکی از این هشت استان کشور است.

در این طرح صدور بیمه کشاورزان توسط شرکت پشتیبانی کشاورزی به صورت رایگان در اختیار کشاورز قرار می گیرد و پس از برداشت محصول این مبلغ توسط کشاورزان کسر می شود.

علیقلی ایمانی دبیر خانه کشاورز گلستان نیز در این خصوص گفت: در این راستا در حال حاضر بیمه و مشارکت حفظ شده و به بذر توجهی نمی شود.

33557b33 3eab 47cd 86eb 324d00522bf5 خبر خاکستری

دبیر مزرعه گلستان ادامه داد: این موضوع مبنای تاریخی دارد و در گذشته پیش درآمد محصولات کشاورزی محسوب می شد، اما در اجرای این طرح دولت به فکر درآمدزایی نیست و تنها در صدد رفع مشکلات کشاورز است. موضوع.”

ایمانی بیان کرد: همچنین در نظر گرفته شده است که اگر کشاورز درخواست کود و سرمایه گذاری کمتری داشته باشد باید تامین شود اما توصیه ما این است که کشاورزان به دلیل گرانی کود و سموم را از مرحله تولید حذف نکنند.

شرکت غله گلستان از پروژه مورد توافق مالی برای کشت گندم حمایت می کند
سید هالک سجادی مدیر کل غله استان گلستان ادامه داد: بیمه و کود بخشی از مشکلات کشاورزانی است که دولت برای آنها یارانه در نظر گرفته است و کشاورزان می توانند محصولات خود را با 10 درصد حق بیمه بیمه کنند.

سجادی به طرح کشت توافقی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح می تواند به رفع مشکلات کشاورزان کمک کند و تامین مواد اولیه در فصل کاشت برای کشاورزان خاص نیست و کشاورزان می توانند مواد اولیه خود را تامین کنند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی. . باغ ها

وی افزود: با تدابیری که اندیشیده شده مشکل کشاورزان در خصوص گرانی کود مرتفع می شود و هر گونه کود مورد نیاز طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی در اختیار آنها قرار می گیرد.

این مسئول به موضوع کشت توافقی اشاره کرد و گفت: اداره کل غله وام خود را ارائه می کند و شرکت خدمات کود کشاورزی و بیمه نیز محصول کشاورزی را به صورت رایگان بیمه می کنند و اداره کل غله این وام ها و برداشت را پرداخت می کند. به موقع.

f487e62b 24ca 4eb8 a989 d004e0e072aa خبر خاکستری

سجادی تاکید کرد: این تصمیمی است که در سطح ملی اتخاذ شده و با رویکرد وزیر محترم این تصمیم مورد توجه قرار گرفته و به صورت پایلوت در هشت استان کشور اجرا می شود.

مراکز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان آماده تامین مواد اولیه کشاورزان می باشد

حمید هزارجریبی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان نیز گفت: مراکز منتخب ما در استان گلستان آماده تامین کودهای مورد نیاز کشاورزان هستند و کشاورزان می توانند با انعقاد قرارداد کشت این مواد اولیه را تهیه کنند.

هزارجریبی یادآور شد: سامانه پهنه بندی به گونه ای طراحی شده است که کود کود را از مبدا به مقصد برساند و در صورت غیرقابل دسترس شدن سامانه به دلیل نقص فنی یا قطعی اینترنت در مراکز جهاد کشاورزی می توانیم آن را به کشاورزان منتقل کنیم.

وی افزود: انتظار ما این است که کشاورزان از عناصر فسفر و پتاسیم به نسبت مناسب در مزارع خود استفاده کنند تا بتوانند محصول خوبی برداشت کنند.

باید دید کشاورزان گلستانی تا چه حد به کشت پیمانی مشغول خواهند شد، علاوه بر این، تضمین پرداخت به موقع مطالبات از سوی دولت می تواند باعث رونق این طرح در استان گلستان شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید