دشمنان تحمل وحدت امت اسلامی و شتاب اسلام گرایی را ندارند/ سکوت نخبگان در اغتشاشات به دشمن کمک می کند.


ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822735

در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم رضوی در شهرستان سراس ذکر شد.

مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حجه اسلام اصلانی و اموال شهدای حادثه حرم رضوی در محکومیت حادثه تروریستی و حفظ وحدت شیعه و سنی از آستان قدس رضوی سرا و اراضی برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حجه اسلام اصلانی و اموال شهدای حادثه حرم رضوی در راستای محکومیت این حادثه تروریستی و حفظ وحدت شیعه و سنی از املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرهی انجام شده.


دشمنان تحمل وحدت امت اسلامی و شتاب اسلام گرایی را ندارند

در این مراسم که با حضور علما و نخبگان شیعه و سنی و اعضای شورای اداری شهرستان برگزار شد، مولوی سید عبدالعزیز پارسا امام جماعت اهل سنت سارا گفت: امروز وحدت عامل پیشرفت و تفرقه عامل شکست اسلام.

وی افزود: وحدت امت اسلامی برای ما مایه خیر و برکت است. امنیت نیز یکی از نعمت های بزرگ الهی برای ملت ایران است.

امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: دشمنان اسلام این وحدت و شتاب اسلام گرایی را تحمل نمی کنند لذا با توطئه های خود به دنبال جدایی امت اسلامی هستند.


رژیم غاصب صهیونیستی به وحدت مسلمانان ضربه زده است

مولوی پارسا با بیان اینکه رژیم غاصب صهیونیستی مورد ضربه وحدت مسلمانان قرار گرفته است، گفت: حادثه حرم رضوی و همچنین اتفاقی که برای دو روحانی اهل سنت در گنبدکاووس افتاد نشان می دهد که این اقدامات از روی استکبار غاصب انجام می شود. شیعه را جدا کند و سنی ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه وحدت امت اسلامی خاری در چشم دشمن است، افزود: شیعه و سنی اهل بیت را یکی از حرم های خود می دانند و اهل سنت نیز علاوه بر این که اهل بیت را یکی از حرم های خود می دانند. روضه هایشان، اهل بیت را هم یکی از مراجع علمی ایشان می دانند و از داستان هایشان استفاده می کنند. به قول اهل سنت که در نماز به اهل بیت سلام نمی کنند، نمازش باطل است.

امام اهل سنت صراحی ادامه داد: شیعه و سنی باید پیرامون ویژگی های مشترک خود جمع شوند تا قربانی توطئه های رنگی دشمن نشوند.

مولوی پارسا تاکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری بر وحدت شیعه و سنی تاکید دارند، علمای شیعه و سنی نیز باید در مقابل توطئه های دشمن به دنبال تقریب و اتحاد باشند.


سکوت نخبگان در اغتشاشات به دشمن کمک می کند

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس نیز در این مراسم گفت: آقای امیرالمومنین علی (ع) محور وحدت امت اسلامی بودند و هزینه های زیادی برای دفاع از وحدت امت اسلامی پرداختند. .

امام جمعه ساراس افزود: در چنین ماه بزرگی و در حرم پیکر رسول خدا، تیغ تکفیر که آفت اسلام است، دوباره بر پیکر وحدت امت اسلامی اصابت کرد.

وی تاکید کرد: دشمنان نمی دانند با شهادت شیعه و سنی دل هایشان به هم نزدیک می شود.

حجت الاسلام بختیاری افزود: مردانگی آن است که انسان به دین خود حریص باشد و دین خود را با هیچ چیز عوض نکند; اگر دین با رضایت استکبار معامله شود، ضرر می کند.

امام جمعه سرا با بیان اینکه این امر باعث تضعیف تفرقه و اختلاف در دین می شود، گفت: اگر نخبگان در اغتشاشات سکوت کنند، سکوت آنها به جبهه استکبار کمک می کند و به عذاب الهی دچار می شوند.


لبه تیز تبلیغات دشمن، نظام و روحانیت است

آیت الله محمدحسین رجایی خراسانی از اساتید حوزه علمیه خراسان نیز در این مراسم گفت: هیچ دینی مانند اسلام کاملا توحیدی نیست و سیره اهل بیت(ع) برای ما بهترین الگو است.

وی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار جامعه ما هستند، افزود: شهدای روحانی که در حرم رضوی جان باختند از شاگردان موفق ما و از کسانی بودند که عامل وحدت و یاور محرومان بودند.

آیت الله رجایی خراسانی تاکید کرد: وحدت شیعه و سنی به دهان دشمن ضربه زده است و شیعه و سنی باید در مقابل یهودیان و مسیحیان متحد شوند.

این استاد حوزه علمیه خراسان گفت: امروز لبه تیز تبلیغات دشمن متوجه نظام و روحانیت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید