دشمنان در فتنه اخیر وحدت و انسجام کشور را هدف قرار داده اند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد یاری، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به اهمیت وحدت در جهان اسلام گفت: اهمیت وحدت و همبستگی بر هیچکس پوشیده نیست و از نیازهای مهم جهان اسلام است و موضوعی است که هم در قرآن و هم در روایات و در منطق عقلانی وجود وحدت برای حفظ جامعه.

وی افزود: انگلیسی ها همواره به دنبال برهم زدن وحدت مسلمانان بوده اند و روشی قدیمی به نام تفرقه بینداز و غلبه کن و با کمک دیگر متحدان و شرکای خود از جمله رژیم منفور صهیونیستی به دنبال جلوگیری از وحدت و یگانگی هستند. با شکستن وحدت جهان اسلام، آنها را به قدرتی بزرگ تبدیل کنید.

یاری ادامه داد: انگلیسی ها تجربه امپراتوری عثمانی و صفوی را داشتند و در فروپاشی این دو نقش بسزایی داشتند. دلیلش هم این است که آنها قبلا قدرت بزرگی بودند و امروز تبدیل به کشورهای کوچکی شده اند که نوکر آمریکایی ها و حامیان آنها هستند.

وی با بیان اینکه تقریب و وحدت ملی به ویژه تقریب اقوام و مذاهب یک ضرورت مهم بود، گفت: در شرایط کنونی مهمترین اولویت هر کشوری محسوب می شود و دشمنان با طراحی برنامه ای به دنبال ایرادات قومیتی هستند. هزار چاقو در ایران برای معرفی تفرقه نژادی، جنسیتی و قبیله ای در کشور و متأسفانه در شورش اخیر دشمنان به اتحاد و انسجام روی آورده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اختلاف در مسائل قومیتی، مذهبی و فرهنگی مهمترین رویکرد دشمنان در فتنه اخیر است و جوانان در این فتنه هدف قرار گرفته اند و بنابراین باید مراقب توطئه های دشمنان بود. .

وی تاکید کرد: ملت و جامعه ای که وحدت نداشته باشد به سوریه، افغانستان، عراق و یمن می انجامد و دشمنان به دنبال سوریه ای کردن ایران هستند و از این رو وحدت رمز موفقیت کشور است.

یاری با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در هنگام نامگذاری هفته وحدت، دید بسیار بالایی داشتند و هفته وحدت را عامل وحدت و صلابت در جهان اسلام معرفی کردند، افزود: اگر مسلمانان در دنیا، اگر اسلام هستند. با یکدیگر اتحاد ندارند، در برابر توطئه های دشمنان آسیب پذیرند و این اقتدار را از آنها سلب می کند.

وی گفت: پیامبر اسلام محمد (ص) در حدیث ثقلین کتاب و اهل بیت (ع) را به عنوان محور وحدت بین امت اسلامی مطرح کردند و این دو جزء برای جهان اسلام نیرو می آفرینند و اگر این دو مؤلفه تقویت شوند، قطعاً تقویت خواهند شد، ما شاهد ذبح جمعیت زیادی از مسلمانان نخواهیم بود.

این کارشناس سیاسی افزود: امام باقر(ع) ارکان دین را نماز، روزه، حج، زکات و ولایت ذکر می کند و می فرماید ولایت از همه آنها مهمتر است و این تصور را دارد که بیش از دو میلیارد مسلمان زیر یک هستند. بنر اگر پرچم و حاکم اسلامی حرکت کنند، دشمنان هرگز نمی توانند به آنها آسیبی وارد کنند و توصیه به وحدت مهمترین موضوع از دیدگاه پیامبر اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه بها دادن به وحدت و انسجام کشور اولویت مهمی است، گفت: اگر وحدت وجود داشته باشد، دشمنان هرگز نمی توانند آن را فرو بریزند و شکست دهند و دشمنان انقلاب اسلامی پس از ناکامی های راهبردی در 43 سال اخیر، امروز به دنبال حمله به وحدت و آسیب رساندن به انسجام جامعه است، بنابراین باید مراقب دسیسه های آنها بود.

یاری خاطرنشان کرد: هدف دشمنان ضربه زدن به وحدت و انسجام کشور است و آمریکایی ها با استفاده از برخی از موضوعات مطرح شده از سوی مشترک به دنبال این هستند که ایران را به شش کشور و جهان اسلام را به 200 کشور تقسیم کنند. مردم به طور فزاینده ای اهداف خود را دنبال می کنند و دشمن به دنبال تبدیل وحدت جامعه به نفرت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید