دشمن از اقتدار قوه قضائیه می ترسد/ حمایت قمه بهانه است امنیت نشانه


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1301/09/24
کد خبر: 1917988

به گفته کشورهای غربی از قدرت و اقتدار قوه قضائیه ایران به شدت هراس دارند و این در حالی است که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران پس از برگزاری دادگاه علنی و استماع اظهارات متهمان به قانون مصوب کشور استناد می کند. در حالی که پلیس کشورهایی مانند آمریکا در حال حاضر بدون شنیدن شهادت متهم، حکم را صادر و اجرا می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روز هشتم، ماجرا از این قرار است که مردی با قمه، چاقو و ماشین به زور خیابان پایتخت را مسدود می کند و وقتی پلیس از او می خواهد جلوی شیطنت را بگیرد، با همان قمه به آنها حمله می کند و یکی از آنها را می کشد. به بدترین شکل ممکن صدمه می زند، سپس خود جنایتکار جلوی دوربین ظاهر می شود و به جرم خود اعتراف می کند و آن را پشت چهارچوب بازی های رایانه ای پنهان می کند.

حال سوال اینجاست که دولت به عنوان سازمان دهنده نظم و امنیت شهروندان با این فرد چه کند؟

این سوال را می توان با چند فرض پاسخ داد:

اول: حکومت با او کاری نداشته باشد و او را مجازات نکند. در این صورت کی باور می کند که فردا خیابان دیگری را مسدود نکند؟ و پدر، مادر، فرزند دوباره با مربع، صلیب؟ آیا عده ای این ترحم را نشانه ضعف اقتدار نمی دانند و به مال و جان و ناموس مردم دست درازی نمی کنند؟ پر واضح است که هیچ دولتی در جهان، فارغ از قدرت، جلوی چنین افرادی را که امنیت روحی و جانی شهروندان خود را تهدید می کنند، نخواهد گرفت.

فرض دوم: دولت برای این گونه افراد مجازات سختی در نظر بگیرد. به نظر می رسد این نوع نگرش نه تنها ثبات امنیت در جامعه را تضمین می کند و اقتدار نظام را افزایش می دهد، بلکه علاوه بر گرانی هر شری، قطعاً از وقوع بعدی نیز جلوگیری می کند.

به دور از به خاطر سپردن موقعیت جغرافیایی و حوادث کشورهای همسایه ایران و تلاش رسانه ای برای ترویج خشونت در جامعه، هر فرد عادی با پایین ترین ضریب هوشی می داند که کاری نکند که امنیت افراد جامعه را به خطر بیندازد. هر آسیبی اگر آتش ناامنی در جامعه شعله ور شود، تر و خشک را می سوزاند.

ناخوشایندترین قسمت این حادثه که خطرناکتر از قمه است و موانعی برای جنایتکار ایجاد می کند، حمایت از به اصطلاح سلبریتی های جامعه و تحریم های عجیب کشورهای غربی علیه جنایتکار است.

این مورد نیز چند نکته را نشان می دهد: اولاً مزدوران داخلی و دشمنان بیرونی به دنبال ناامنی کردن جامعه ایران هستند تا یک ایران باثبات را به بی ثباتی برسانند.

نکته دوم این است که کشورهای غربی از قدرت و اقتدار قوه قضائیه ایران به شدت هراس دارند وگرنه به جز انگلیس که هنوز «قانون اساسی» ندارد، بقیه کشورها مجازات تهدید کنندگان را مشخص کرده اند. امنیت جامعه آنها حداقل در کتب حقوقی آنها. این در حالی است که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران عادلانه پس از برگزاری دادگاه علنی و استماع اظهارات متهم و متهم به قانون مصوب حداقل یک دهه پیش استناد می کند در حالی که پلیس کشورهایی مانند آمریکا فوراً و بدون شنیدن اظهارات متهم دستور صادر و اجرا کند.

اما نکته بعدی و مهم ترین قسمت ماجرا، افرادی هستند که کورکورانه از افراد شرور حمایت می کنند، باید به این افراد توصیه کرد که حتی اگر با علم و دانش این رفتار را انجام دهند، حتماً باید به روانپزشک مراجعه کنند زیرا فردی که نمی تواند درک موضوع مهمی مانند حفظ امنیت کشور قطعا خطرناک است و شاید بهتر است در جایی دور از جامعه نگهداری شود زیرا هر یک از آنها می تواند به خود و دیگران آسیب برساند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید